Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hva trenger man til skolestart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tips. Hør med skolen eller noen som har barn på skolen. På skolen til min sønn har de ikke med gymtøy før 4. Trinn og de vil ikke at barna skal ha med eget pensler før 3. Trinn. De ønsker heller ikke drikkeflasker flengende så alle har eget glass på skolen. Kasse til skiftetøy som noen nevnte stiller skolen med. Der i mot er de mye med vannet og har man det ikke fra før trenger man redningsvest. Dessuten er de strenge på at alle har med innesko. På skolen jeg jobber må de ha med drikkeflaske og penal, men uteskole er det ikke så viktig med. Der har 1-2 klasse uteskole etter lunsj hver dag, så da er det viktig med gode uteklær til all slags vær. 

Hva du trenger variere altså veldig, så spør de som kjenner ditt barns skole. Og husk, butikkene er fortsatt åpne etter skolestart 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk med skolen først. Her trengte vi bare matboks og innesko. De fikk sekk, flaske og mappe av skolen. Skulle heller ikke ha med pennal og skrivesaker, bruker kun skolen sitt utstyr. Gymtøy trenger de ikke før 4. klasse. 

Men det er her. Forskjell fra skole til skole. 

Anonymkode: cb151...fa4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sjekk med skolen først. Her trengte vi bare matboks og innesko. De fikk sekk, flaske og mappe av skolen. Skulle heller ikke ha med pennal og skrivesaker, bruker kun skolen sitt utstyr. Gymtøy trenger de ikke før 4. klasse. 

Men det er her. Forskjell fra skole til skole. 

De fikk også ipad som kan brukes hjemme, også i helger/ferier. 

Skrevet

Hallsko (altså innendørs gymsko) ville jeg anbefalt til gymmen foran tøfler og sokkelesten. Når barna er blitt så store er det viktig med godt fottøy også i gymmen. 

Til tøfler bør det være noe man bare kan tråkke rett inn i, altså uten borrelås eller noen form for lukking, heller ikke hælkappe.

Hvis dere har mulighet til det ville jeg kjøpt f.eks andre støvler og sherrox enn det som er det vanlige. Noe som er lett gjenkjennelig, altså. De rosa og svarte sherroxene er det ganske mange av- lett å forveksle. Og barna blir mye mindre fulgt opp på slikt på skole/sfo enn i barnehagen. Samme gjelder annet yttertøy og sko, egentlig. Mange av garderobene er små, klær havner rundt omkring, og er det mye likt eller nesten likt er det lett å forveksle.

Bestill navnelapper som er tydelige- ikke små kunstverk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville ventet med å kjøpt gymsko. Her har de ikke fått lov å bruke gymsko før de er i 3.klasse, frem til da har de bare brukt gymtøfler.

Gymbag har ikke vi hatt bruk for enda, de skifter ikke til gymtøy, men bruker det de har på seg. Ferdig med 3.klasse nå.

Dersom de skal ha svømming trenger de bag til svømmetøy.

Har en som begynner i 1.klasse til høsten:

Skolesekk - fått på skolen

Matboks - har allerede

Drikkeflaske - har allerede

Penal - skal kjøpe

Innesko - tar i bruk crocsene som brukes i sommer, evt sandalene

Uteklær - det samme son han bruker i barnehagen. Må evt byttes dersom noe blir for smått i løpet av sommeren.

Anonymkode: c787c...cb0

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Gidavmeg said:

Tips. Hør med skolen eller noen som har barn på skolen. På skolen til min sønn har de ikke med gymtøy før 4. Trinn og de vil ikke at barna skal ha med eget pensler før 3. Trinn. De ønsker heller ikke drikkeflasker flengende så alle har eget glass på skolen. Kasse til skiftetøy som noen nevnte stiller skolen med. Der i mot er de mye med vannet og har man det ikke fra før trenger man redningsvest. Dessuten er de strenge på at alle har med innesko. På skolen jeg jobber må de ha med drikkeflaske og penal, men uteskole er det ikke så viktig med. Der har 1-2 klasse uteskole etter lunsj hver dag, så da er det viktig med gode uteklær til all slags vær. 

Hva du trenger variere altså veldig, så spør de som kjenner ditt barns skole. Og husk, butikkene er fortsatt åpne etter skolestart 

Støtter dette. Her fikk de sekk i 1. klasse, men trengte gymtøy fra start, samt pennal, drikkeflaske, matboks og innesko.

Og hvis du har tenkt å kjøpe bokbind i stoff, så vent med det hvis du ikke har noen å spørre. Her fikk vi beskjed om at vi ikke fikk bruke dette, etter at skolen hadde startet og jeg hadde kjøpt inn masse.

Anonymkode: f3774...bc9

• Liker 1
Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skolene har på det før padene blir levert ut.

Anonymkode: b8aca...70e

Ja, her også, men kjøpte likevel en polstret mappe med glidelås ekstra til mine barn, siden det kan bli støt og søk i sekken. Jeg er lærer ved skolen også, og ser hvor mange uhell som har skjedd i løpet av et år, når mine elever skulle levere inn. Særlig skader på rammen til tastaturet. 

Endret av Snabeltann

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...