AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #1 Skrevet 18. juni 2020 Hvilken skolesekk har ditt småskolebarn? Barnet mitt begynner i 1.klasse nå, og jeg aner ikke hva jeg skal se etter i en skolesekk, og jeg aner ikke hva som er populært heller. Husker da jeg begynte i 1. Og hvor viktig skolesekken føltes. Vil ikke barnet mitt skal ha en helt annerledes sekk enn alle andre. Da jeg gikk i 1. Var jeg så redd at hvis jeg hadde skilt meg ut, hadde jeg freaket ut 😆 Anonymkode: 2c987...cd4
Minlillesky Skrevet 18. juni 2020 #2 Skrevet 18. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken skolesekk har ditt småskolebarn? Barnet mitt begynner i 1.klasse nå, og jeg aner ikke hva jeg skal se etter i en skolesekk, og jeg aner ikke hva som er populært heller. Husker da jeg begynte i 1. Og hvor viktig skolesekken føltes. Vil ikke barnet mitt skal ha en helt annerledes sekk enn alle andre. Da jeg gikk i 1. Var jeg så redd at hvis jeg hadde skilt meg ut, hadde jeg freaket ut 😆 Anonymkode: 2c987...cd4 Man velger den sekken man selv vil ha. La barnet bestemme selv. Som regel får 1. Klassinger sekker fra skolen, når de skrives inn. 6
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #4 Skrevet 18. juni 2020 Trodde førsteklassingene fikk sekk på skolen, de orange? De er veldig praktiske og lyser opp i mørket.. Anonymkode: 21960...7b2 1
coralgol Skrevet 18. juni 2020 #5 Skrevet 18. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trodde førsteklassingene fikk sekk på skolen, de orange? De er veldig praktiske og lyser opp i mørket.. Anonymkode: 21960...7b2 Ikke alle fylker og kommuner som har den avtalen 10
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #6 Skrevet 18. juni 2020 Her har barna selv fått velge, begge har gått for beckmann sekken. Har selv jobbet på skole i mange år, og ikke hørt noe mobbing om skolesekker Anonymkode: 6067e...837 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #7 Skrevet 18. juni 2020 Var på førskoledag i forrige uke. Mange barn hadde sekk på, og det var beckmann det gikk i. Ser dette i skolegården også Anonymkode: 4cbf8...9b9 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #8 Skrevet 18. juni 2020 La barnet velge selv som flere her sier. Men et merke som skal være bra,er beckman som flere skriver. Men ihvertfall kjøp en sekk som er passe stor. Hverken for liten eller stor for barnet, og den må ha mulighet til å stille inn skulderstroppene så den sitter godt på ryggen, og gjærne bryststropper også på,for enda bedre tilpasning. Så styr unna slike sekker som fjellrâven osv til barn. Den er ikke behagelig for de å bære. Anonymkode: ed94e...5bf 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #9 Skrevet 18. juni 2020 Alle har beckmann. La barnet velge farge. det er en fordel om den er lik alle andres. Anonymkode: cf7c3...752 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #10 Skrevet 18. juni 2020 Vi har også latt begge våre velge helt selv hvilken sekk de skulle ha (men vi har selvsagt vist dem kun de «anbefalte» typene. Hadde ikke godtatt en sekk som var ergonomisk helt feil, bare fordi det var den barna ville ha). De aller fleste barna på skolen har Beckmann, og det har også mine barn hatt. Anonymkode: b8c5d...bab 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #11 Skrevet 18. juni 2020 «Alle» har beckmann, fordi det er de som er størst på skolesekker her i landet. Vi valgte en skolesekk som heter Ergobag til 1.klassingen vår. Den er dyrere enn beckmann, men jeg synes den er bedre. Sekken sitter bedre på ryggen(!), den kan stå på gulvet selv og den kan åpnes enkelt med en hånd pga magnetfeste. Det eneste den mangler er en lomme på utsiden til drikkeflaske. Storebror i 3.klasse hadde beckmann, fordi vi visste bare om den. Jeg synes ikke den er like god for ryggen. Anonymkode: 66268...d55
Arkana Skrevet 18. juni 2020 #12 Skrevet 18. juni 2020 Her har 90% Bergans eller Beckmann. Våre har Bergans, de er vi veldig fornøyd med.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #13 Skrevet 18. juni 2020 Her er det beckman, alle har. Anonymkode: 399a6...bc8 2
Hactar Skrevet 18. juni 2020 #14 Skrevet 18. juni 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle har beckmann. La barnet velge farge. det er en fordel om den er lik alle andres. Anonymkode: cf7c3...752 Fordel med like sekker? På skolen her var det nok vimsete førsteklassinger til at like sekker ble forbyttet stadig vekk. Guttungen min hadde heldigvis et sekkemønster som ingen andre hadde, så her var det bare støvlene som ble forbyttet. Hvordan han fikk på seg støvler som var to nummer for små, vet jeg ikke, men han reagerte ikke selv. Mye som foregår oppi hodene til førsteklassingene, og kapasiteten til å holde orden på utstyr er lav for mange av dem, haha! 4
^^Belle^^ Skrevet 18. juni 2020 #15 Skrevet 18. juni 2020 Her har også 90% av de i småskolen sekk fra Beckmann. Det er ikke så veldig mye annet å velge i her, som man kan fysisk se og prøve på (viktig!), så da ble det sånn. De fikk velge akkurat hvilket mønster de ville. 9-åringen fikk nettopp ny sekk fordi hun hadde vokst utav 1.klasse-sekken, og det ble Beckmann da også. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #16 Skrevet 18. juni 2020 Finnes det så mange andre merker på skolesekker enn Beckmann og Bergans da? Mener jeg har hørt om «Troll» også. Anonymkode: 797b8...682 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #17 Skrevet 18. juni 2020 Becman har vært standard-sekk siden 90-tallet. Barna synes ofte det er stas å ha samme type sekk som «alle» de andre i klassen, så her var vi ikke i tvil. Kjøpte nylig Beckman, som hun valgte ut selv Anonymkode: 2378e...1de 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #18 Skrevet 18. juni 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trodde førsteklassingene fikk sekk på skolen, de orange? De er veldig praktiske og lyser opp i mørket.. Anonymkode: 21960...7b2 Nei heldigvis gjør ikke alle det Anonymkode: c8edc...10a 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #19 Skrevet 18. juni 2020 Den som passer best til barnet Anonymkode: c8edc...10a
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #20 Skrevet 18. juni 2020 Ser du har fått mange gode svar om valg av sekk. Det er ikke farlig å få litt oppmerksomhet eller skille seg ut på enkelte ting. Alle har noe unikt ved seg og det er en stor fordel om man kan lære seg å takle det, både for en selv og for andre. Ikke la den frykten du hadde som barn få styre. Anonymkode: 926a1...5cb 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå