Hoppetaujenta Skrevet 18. juni 2020 #1 Skrevet 18. juni 2020 (endret) Jeg har fulgt med sporadisk i en del år, men nå ligger de to første sesongene på netflix og jeg har begynt om igjen fra starten der. Jeg undres veldig på denne måten å leve på "over there". Så mye rikdom, penger, ting, nettverksbygging o.s.v, men så fryktelig lite innhold i deres liv, hoder og hjerter, for å si det som det er. De er fryktelig overfladiske, pusser seg opp ytre sett så de ser ut som verdenskvinner som er klare til å ta over regjeringen av kloden når som helst, men...det eneste de virkelig er gode på er å stikke verbale kniver i ryggene på hverandre, vri rundt, rotte seg sammen og le stygt av dem som ikke lever opp til forventningene. De er voksne kvinner og mødre, men oppfører seg som de antagelig gjorde i sin verste tenåringsperiode. De er et fryktelig dårlig forbilde for sine barn, har et penge og tingforbruk av en annen verden og omgir seg kun med "kvalitetsfolk av sitt eget slag". Digre hus/palasser, massevis av superraske biler....alle ytre ting (laget av de rette designere) på plass og alt er på stell, helt til de åpner munnen. De klarer ikke samvær med hverandre, enten det er hjemmebesøk en formiddag, cafè, restaurant eller party med masse oppdressede folk rundt dem; de har over hodet ikke gangsyn, de setter i gang og skal "bare" si et par ting om noe de har hørt eller tenkt på siden sist de hadde akkurat den samme samtalen...og så tennes en godt bevart kranglegnist og alle går en etter en i strupen på hverandre. Gammelt nag er som en godt bevart surdeig som holdes i live tiår etter tiår. Nye venninner kommer inn i varmen og gamle travere går til sist rett ut av "den hyggelige jentesamlingen", oppløst i mascaratårer, plutselig fordreid uskjønn leppestift og bebreidende forbannelser slynget ut av oppblåste nebb. Støttende bestisvenninners turer på spa og i butikker på jakt etter alt de ikke trenger og det er DYRT alt sammen... blir fort til kamp på liv og død. Jeg antar at det blir hardt klippet, vridd og vrengt så det passer til konseptet de trenger for at tv-titterne skal syns det er artig, men de er nok slik i bunn og grunn, tenker jeg. De er seg selv. Jeg er matt av alle inntrykkene. Jeg er heldig som ikke er født der og plassert inn i et slikt kunstig samfunn. Jo, jeg mener det faktisk. Stereotypene er høyglanspolert og stakkars den ungen som blir til et annet slag når det vokser opp og ikke er interessert i Barbie og Ken-livsstil. Den store medaljen har nok en omfattende bakside, men den utbroderes sikkert senere i en annen serievariant. What say you? Er det noen der ute som innerst inne kjenner en slags lyst til å leve det livet? Endret 18. juni 2020 av Hoppetaujenta 5
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #2 Skrevet 18. juni 2020 Skulle akkurat inn for å se om det var en tråd om dettr😘 Helt enig i det du skriver. Bare sitter og måper. Plastic fantastic! Og den pengebruken er helt hinsides Anonymkode: e6a2d...f02 5
Aragorn ll Elessar Skrevet 18. juni 2020 #3 Skrevet 18. juni 2020 Når jeg ser Beverly Hills så tenker jeg dette 5
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #4 Skrevet 18. juni 2020 Disse damene er vel ikke venner irl? De er vel bare koblet opp for serien? Jeg har ikke fulgt med siden starten, kun de siste sesongene og er blitt min guilty pleasure. Jeg er veldig glad jeg ikke er en av disse kvinnene, selv om jeg syns Lisa Rinna er herlig! Jeg har også begynt å få sansen for Sutton. Anonymkode: 022a3...382 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #5 Skrevet 18. juni 2020 Min guilty pleasure også. Jeg tenker at de er et produkt av den verdenen de lever i. De fleste av dem lever jo av å være entertainere i en eller annen form, og da krever det sitt å hele tiden være på sitt beste. Både med tanke på sminke, hår, klær, kropp, osv. Jeg har fulgt med i mange sesonger nå, og jeg tror denne dramatikken er noe de har fått beskjed om å holde på med av produksjonsselskapet. I tidligere sesonger var det ikke slik det har blitt i den siste sesongen som går nå. Ta f.eks. Eileen Davidson - hun virker jo som et realt menneske, og det har også vært andre med som har vært ganske normale (bortsett fra økonomien og make-upen) Men den siste sesongen liker jeg ikke. Det er mye mer fjottete krangling, og rotete klippet slik at det er vanskelig å følge med på hva som skjer og hvorfor de krangler. Om jeg kunne tenkt meg å levd slik? Nei. Men jeg syns det er litt kult å følge med på livene til de som gjør det. Og noen ganger kunne det jo vært litt kult å bare rusle bort og kjøpe seg en Maserati kontant 😄 Anonymkode: 430b1...2f8 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #6 Skrevet 18. juni 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Disse damene er vel ikke venner irl? De er vel bare koblet opp for serien? Jeg har ikke fulgt med siden starten, kun de siste sesongene og er blitt min guilty pleasure. Jeg er veldig glad jeg ikke er en av disse kvinnene, selv om jeg syns Lisa Rinna er herlig! Jeg har også begynt å få sansen for Sutton. Anonymkode: 022a3...382 Det har vært litt begge deler opp gjennom årene. Anonymkode: 430b1...2f8 1
Gjest bienvilleparish Skrevet 18. juni 2020 #7 Skrevet 18. juni 2020 Har også sett på det av og til hvis det ikke er noe annet å se på, men skjønner ikke underholdninga med det egentlig? Hveer gang jeg har sett sitter de å krangler om noe og baksnakker hverandre 🤷♀️ synes det er kjedelig
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #8 Skrevet 18. juni 2020 "reality" er jo ikke faktisk reality. Det er mye skuespill for å lage drama/underholdning. Og personlighet og dypere ting kommer jo ikke frem i slike program. Sier vel like mye om de som ser på å kjøper at dette er slik de er 100%, - som de i programmet selv Anonymkode: 64634...c21
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #9 Skrevet 18. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: "reality" er jo ikke faktisk reality. Det er mye skuespill for å lage drama/underholdning. Og personlighet og dypere ting kommer jo ikke frem i slike program. Sier vel like mye om de som ser på å kjøper at dette er slik de er 100%, - som de i programmet selv Anonymkode: 64634...c21 Det er så, Lisa Rinna har sagt at hun har laget en egen personlighet for deg showet. Men jeg forstår ikke hvorfor de fremstiller seg selv, eller godtar å bli fremstilt som snobbete, bitre, sladrete, overflatiske, og til tider veldig umoralske mennesker. Anonymkode: 4c24f...f3f 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #10 Skrevet 18. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er så, Lisa Rinna har sagt at hun har laget en egen personlighet for deg showet. Men jeg forstår ikke hvorfor de fremstiller seg selv, eller godtar å bli fremstilt som snobbete, bitre, sladrete, overflatiske, og til tider veldig umoralske mennesker. Anonymkode: 4c24f...f3f Nei den er jeg enig i, hadde ikke blitt ed på et slikt show selv (tror jeg). Ikke godt å vite når man er så rik og i dette miljøet, kanskje det er status, ha noe "eget", spenning? ikke godt å vite Anonymkode: 64634...c21
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #11 Skrevet 18. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er så, Lisa Rinna har sagt at hun har laget en egen personlighet for deg showet. Men jeg forstår ikke hvorfor de fremstiller seg selv, eller godtar å bli fremstilt som snobbete, bitre, sladrete, overflatiske, og til tider veldig umoralske mennesker. Anonymkode: 4c24f...f3f Lisa Rinna har vel alltid vært slik i de få rollene hun har hatt gjennom tidene😂 Anonymkode: 022a3...382 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #12 Skrevet 18. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Min guilty pleasure også. Jeg tenker at de er et produkt av den verdenen de lever i. De fleste av dem lever jo av å være entertainere i en eller annen form, og da krever det sitt å hele tiden være på sitt beste. Både med tanke på sminke, hår, klær, kropp, osv. Jeg har fulgt med i mange sesonger nå, og jeg tror denne dramatikken er noe de har fått beskjed om å holde på med av produksjonsselskapet. I tidligere sesonger var det ikke slik det har blitt i den siste sesongen som går nå. Ta f.eks. Eileen Davidson - hun virker jo som et realt menneske, og det har også vært andre med som har vært ganske normale (bortsett fra økonomien og make-upen) Men den siste sesongen liker jeg ikke. Det er mye mer fjottete krangling, og rotete klippet slik at det er vanskelig å følge med på hva som skjer og hvorfor de krangler. Om jeg kunne tenkt meg å levd slik? Nei. Men jeg syns det er litt kult å følge med på livene til de som gjør det. Og noen ganger kunne det jo vært litt kult å bare rusle bort og kjøpe seg en Maserati kontant 😄 Anonymkode: 430b1...2f8 Men hva er egentlig greia med Dorit og penger? Er de blakke eller er de ikke? Jeg syns hun prøver litt vel hardt nå å overbevise følgerne via IG at de har penger. Anonymkode: 022a3...382 1
lille_fiol Skrevet 22. juni 2020 #13 Skrevet 22. juni 2020 Jeg savner den gamle gjengen, så nettopp sesong 1 og 2 og innser hvor dårlig det har blitt med castingen de siste årene, Dorit, Teddy og de fleste som er med nå er uinteressante spør du meg... 3
Honey Dew Skrevet 22. juni 2020 #14 Skrevet 22. juni 2020 Har sett noen få glimt av serien når jeg har vært i neglesalongen. Disse damene driver jo bare med krangling, baksnakking, klemming, drama og krangling, baksnakking, klemming og drama.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #15 Skrevet 22. juni 2020 Jeg ble også litt matt av et par av de damene. Den ene blondina der lagde et utrolig oppstyr da venninne 1 tok med sin bedre halvdel på en jentekveld med gjengen. Så galt er det, at blondina stikker fra hele greia. Litt senere i samme episode sprudler samme blondine da hun skal hjelpe venninne nr 2 med å finne en mann. Så har vi den eldre brunetta som var så utrolig opptatt av at hvis sjåføren skulle bli introdusert til henne, så måtte man bruke "Mrs. BlaBla". Det var på ingen måte godt nok å si at "Bla (les: fornavn)" skulle sitte på med dem i dag. Her måtte sjåføren forstå at det handlet om respekt og klasseforskjeller! Hun sa ikke det om klasseforskjeller, men det kom tydelig til uttrykk. Heldigvis var hun som hadde "tråkket i salaten" omkring dette såpass forvirrer/frustrert selv over dette, så venninna til Mrs. BlaBla var heldigvis relativt normal. Anonymkode: 48dc0...f95
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #16 Skrevet 22. juni 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble også litt matt av et par av de damene. Den ene blondina der lagde et utrolig oppstyr da venninne 1 tok med sin bedre halvdel på en jentekveld med gjengen. Så galt er det, at blondina stikker fra hele greia. Litt senere i samme episode sprudler samme blondine da hun skal hjelpe venninne nr 2 med å finne en mann. Så har vi den eldre brunetta som var så utrolig opptatt av at hvis sjåføren skulle bli introdusert til henne, så måtte man bruke "Mrs. BlaBla". Det var på ingen måte godt nok å si at "Bla (les: fornavn)" skulle sitte på med dem i dag. Her måtte sjåføren forstå at det handlet om respekt og klasseforskjeller! Hun sa ikke det om klasseforskjeller, men det kom tydelig til uttrykk. Heldigvis var hun som hadde "tråkket i salaten" omkring dette såpass forvirrer/frustrert selv over dette, så venninna til Mrs. BlaBla var heldigvis relativt normal. Anonymkode: 48dc0...f95 Er dette fra New York City? The Countess, Luanne? Anonymkode: 48923...08e 1
Djungelvrål Skrevet 22. juni 2020 #17 Skrevet 22. juni 2020 Dette er ikke reality i det hele tatt. Alt er scripted. De lever nok ganske kjedelige liv irl.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #18 Skrevet 23. juni 2020 Jeg savner Lisa Vanderpump. Digger henne Jeg klarer ikke Dorrit og kyle. Anonymkode: ba159...df8 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #19 Skrevet 24. juni 2020 På 22.6.2020 den 22.06, AnonymBruker skrev: Jeg ble også litt matt av et par av de damene. Den ene blondina der lagde et utrolig oppstyr da venninne 1 tok med sin bedre halvdel på en jentekveld med gjengen. Så galt er det, at blondina stikker fra hele greia. Litt senere i samme episode sprudler samme blondine da hun skal hjelpe venninne nr 2 med å finne en mann. Så har vi den eldre brunetta som var så utrolig opptatt av at hvis sjåføren skulle bli introdusert til henne, så måtte man bruke "Mrs. BlaBla". Det var på ingen måte godt nok å si at "Bla (les: fornavn)" skulle sitte på med dem i dag. Her måtte sjåføren forstå at det handlet om respekt og klasseforskjeller! Hun sa ikke det om klasseforskjeller, men det kom tydelig til uttrykk. Heldigvis var hun som hadde "tråkket i salaten" omkring dette såpass forvirrer/frustrert selv over dette, så venninna til Mrs. BlaBla var heldigvis relativt normal. Anonymkode: 48dc0...f95 Dette er i New York City. Enig i at de episodene var spesielle 😂 De i Beverly Hills baksnakker og stabber hverandre i ryggen hele tiden. Dette er min secret shame, elsker RHOBH Anonymkode: 3a2f4...bd6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå