Gå til innhold

Tomorrow tomorrow!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst til å klare det imorgen!

Fader altså. Jeg ønsker å bli sunn, men får det ikke til. Sist jeg veide meg viste vel vekta rundt 120 kg. Dette er ikke bra. Jeg føler meg rett og slett dritt. Jeg føler jeg har gitt opp. Husker ikke engang hvordan det føltes å være komfortabel i egen kropp.

Jeg vil starte imorgen, men faderullan... hvordan?!

Anonymkode: 27b83...348

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk all in med en gang for jeg trenger å se resultater for å holde motivasjonen oppe. 
Lastet ned my fitnespal og betalte 5-600 kr for premium i et år, da har jeg motivasjon der. Kjøpte ny kjøkkenvekt og veier alt jeg spiser og legger inn. Finner jeg ikke matvaren i appen regner jeg ut kaloriinnholdet og legger det inn manuelt. 

Jeg spiser 1600 kalorier til dagen og går minst 10000 skritt. Begynte i jobb denne uka og merker at skrittmengden er gått ned selv om jeg er mer aktiv. Tidligere gikkjeg turer 2-3 ganger om dagen, alt fra 20-90min. Liker å gå men orker ikke Kveldsturen nå når jeg står opp klokken 4 for å gå på jobb, men står opp såpass tidlig for å slippe bussbytte så går i 20 min til bussen, totalt 35 min å gå til jobb ( pluss buss) 

Jeg går ned ca 1 kg i uka og har tatt av 10 kilo til nå. Har fremdeles 20-30 igjen og vet at det tar tid og vil ta lenger tid. 
Det viktige for meg nå er å komme ned i vekt og bli i bedre form slik At jeg orker å gjøre mer med ungene. Nå føler jeg meg så tung at det alt er tiltak men jeg vet det går bra. Gikk ned 35 kg for ti år siden og jeg savner virkelig den energien jeg hadde da. 

Finn en metode som passer for deg, og din motivasjon. Å bestige K2 trenger ikke være et mål. Lykke til 😄

Anonymkode: ce373...924

• Liker 1
Skrevet

For meg så har det fungert å telle kalorier og følge med på aktivitetsklokke. Folk kan si det er så unøyaktig de bare vil, det har hjulpet meg ned 27 kilo 😊

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg vil starte på noe, så venter jeg aldri til imorgen. Jeg starter samme dag :)

Du må bare bestemme deg for at nå er du i gang. 

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, Navani skrev:

Hvis jeg vil starte på noe, så venter jeg aldri til imorgen. Jeg starter samme dag :)

Du må bare bestemme deg for at nå er du i gang. 

Jeg skrev dette midt på natten, så mente jo egentlig samme dag da, teknisk sett😂 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk all in med en gang for jeg trenger å se resultater for å holde motivasjonen oppe. 
Lastet ned my fitnespal og betalte 5-600 kr for premium i et år, da har jeg motivasjon der. Kjøpte ny kjøkkenvekt og veier alt jeg spiser og legger inn. Finner jeg ikke matvaren i appen regner jeg ut kaloriinnholdet og legger det inn manuelt. 

Jeg spiser 1600 kalorier til dagen og går minst 10000 skritt. Begynte i jobb denne uka og merker at skrittmengden er gått ned selv om jeg er mer aktiv. Tidligere gikkjeg turer 2-3 ganger om dagen, alt fra 20-90min. Liker å gå men orker ikke Kveldsturen nå når jeg står opp klokken 4 for å gå på jobb, men står opp såpass tidlig for å slippe bussbytte så går i 20 min til bussen, totalt 35 min å gå til jobb ( pluss buss) 

Jeg går ned ca 1 kg i uka og har tatt av 10 kilo til nå. Har fremdeles 20-30 igjen og vet at det tar tid og vil ta lenger tid. 
Det viktige for meg nå er å komme ned i vekt og bli i bedre form slik At jeg orker å gjøre mer med ungene. Nå føler jeg meg så tung at det alt er tiltak men jeg vet det går bra. Gikk ned 35 kg for ti år siden og jeg savner virkelig den energien jeg hadde da. 

Finn en metode som passer for deg, og din motivasjon. Å bestige K2 trenger ikke være et mål. Lykke til 😄

Anonymkode: ce373...924

Takk for utfyllende svar! Jeg har bestemt meg for å idag begynne med faste måltider; frokost, lunsj, middag og kveldsmat. Da tror jeg det er lettere for meg å holde kontroll på mengden. Jeg har en tre mnd gammel baby, så må passe på å ikke gå mer ned enn de anbefalte to kg i måneden også for å få minst mulig miljøgifter i morsmelken😬 Det setter en liten demper for motivasjonen det også, men plutselig er hun to år og trenger en mamma som kan løpe fort😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for utfyllende svar! Jeg har bestemt meg for å idag begynne med faste måltider; frokost, lunsj, middag og kveldsmat. Da tror jeg det er lettere for meg å holde kontroll på mengden. Jeg har en tre mnd gammel baby, så må passe på å ikke gå mer ned enn de anbefalte to kg i måneden også for å få minst mulig miljøgifter i morsmelken😬 Det setter en liten demper for motivasjonen det også, men plutselig er hun to år og trenger en mamma som kan løpe fort😅

Så bra at du passer på å ikke gå ned for mye heller! Det høres ut som at livsstilsendring er lurt for deg, og å starte med faste måltider er en veldig god start :)  Lag deg et par matplaner med mengde og alternativer for måltidene, og fokuser på å endre vaner rett og slett. Godteri kun i helgen. Ikke gjør for mye på en gang, men litt og litt. 

Anonymkode: 90446...046

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sverger til kaloritelling og aktivitetsklokke. Og det å hele tiden prøve å velge det sunne alternativet. Småsulten på butikken? Velg banan og ikke bolle. Leter i skapet etter noe godt? Ta en neve mandler, ikke kjeks. Bursdag? Velg én kake du kan smake på. Osv. Jeg har hele livet tatt feil valg i matveien, men har gått ned 30 kilo med dette. For barnet mitt må jeg begynne å endre vanene så han ikke får de samme problemene med mat som meg.

Lykke til, det er bare å starte 😀

Anonymkode: 99353...ad5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...