Alterna Skrevet 3. juli 2005 #1 Skrevet 3. juli 2005 Nå har TVen min gått kaputt, så da må det kjøpes inn en ny en ganske raskt. Jeg er helt blank på merker osv, vet bare at den minimum må være 32 tommer og 100hz. Noen som kan anbefale noen bra? merker, flatskjerm eller ikke osv? Og hvor er det lurt å handle?
Pleier Skrevet 3. juli 2005 #2 Skrevet 3. juli 2005 Du burde iallefall ha en tv som er klargjort for de nye signalene som kommer (de fleste nye tv'ene er det), husker ikke hva det het.
Gjest gjest1 Skrevet 3. juli 2005 #3 Skrevet 3. juli 2005 De nye signalene heter HD-ready. Er bare noen få tver som er HD-ready og det er som regel lcd og plasma tver som har det. Jeg har tenkt på å kjøpe ny tv lenge. Valget mitt falt på en 32 tommers lcd tv fra Elprice. elprice.no Lang link Jeg bestilte den på nett for noen få dager sider, så får ikke den før om noen par dager. Jeg kjenner flere som har kjøpt den og de er veldig fornøyd. Lykke til med ditt valg av tv! Jeg endret linken for deg. Veslejenta - moderator
Catlin Skrevet 3. juli 2005 #4 Skrevet 3. juli 2005 De nye signalene heter HD-ready. Hva er HD-ready signaler?
Gjest gjest1 Skrevet 3. juli 2005 #5 Skrevet 3. juli 2005 HDTV står for high definition TV og skal gi opp mot fire til fem ganger så mye informasjon i bildet som en standard billedrørsTV. Per i dag er det imidlertid kun en satelitt (HD1) som viser HDTV-signaler i Europa.
Gjest gjesten Skrevet 4. juli 2005 #6 Skrevet 4. juli 2005 I praksis er det nok neste generasjon DVD-format som først kommer til å tilby HD-oppløsning som de fleste kan benytte seg av. HD over satellitt er jeg redd fort kommer til å bli en salderingpost hos programselskapene pga overføringskostnadene (man må overføre mer data for en HD-kanal enn en kanal slik vi kjenner den idag, og det er datamegden det betales for). Om jeg skulle kjøpe en TV idag, så ville jeg nok vurdert å gå for en "gammeldags" TV. Jeg tror man kan gjøre ganske gode kjøp for tiden da prisene er under press fra plasma og særlig LCD TV-er. Kjøper man en billig gammeldags 32 tommer idag så er det ikke så farlig om det må byttes (må og må - TV er jo ikke alt heller) om noen år når LCD-TV utviklingen har roet seg litt ned. Men om du vil ha større enn 32 tommer så gå for en skjerm av tynn type. Det viktigste er at den er fremtidsrettet og at bildekvaliteten er bra. Du bør se på skjermen før du kjøper. Jeg ville også passe på at den har en HDMI-inngang for lyd og bilde. HDMI http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå