Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 39 år og singel, og vurderer å fryse ned egg i Danmark eller Sverige. Er det noen som har gjort det som kan fortelle litt? Hvordan man går frem, pris osv

Anonymkode: 87596...33f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det tror jeg ikke vil være så suksessfylt. Jeg sjekket det ut med en fertilitetsklinikk i Sverige da jeg var 30 år og de sa at sjansen for å bli gravid med nedfryste ubefruktede egg var lav. Skulle jeg klare å fryse ned 20 egg så kunne jeg kanskje håpe på at 5 overlevde tining og befruktning. Så måtte de eggene overleve til dag 2-5 for isetting. De ga meg en sansynlighet på 20-30% sjanse for et barn hvis jeg fryste 20 egg. Å få ut 20 egg for 39 åring vil være vanskelig.

Du er mye eldre og du kan regne med at oppmot 70% av eggene dine har genetiske feil. Vis du virkelig ønsker barn bør du heller se på donor og det veldig raskt. Du har kanskje 1-2år igjen hvor du kan få barn hvis du er heldig.

Anonymkode: 1f133...912

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg ikke vil være så suksessfylt. Jeg sjekket det ut med en fertilitetsklinikk i Sverige da jeg var 30 år og de sa at sjansen for å bli gravid med nedfryste ubefruktede egg var lav. Skulle jeg klare å fryse ned 20 egg så kunne jeg kanskje håpe på at 5 overlevde tining og befruktning. Så måtte de eggene overleve til dag 2-5 for isetting. De ga meg en sansynlighet på 20-30% sjanse for et barn hvis jeg fryste 20 egg. Å få ut 20 egg for 39 åring vil være vanskelig.

Du er mye eldre og du kan regne med at oppmot 70% av eggene dine har genetiske feil. Vis du virkelig ønsker barn bør du heller se på donor og det veldig raskt. Du har kanskje 1-2år igjen hvor du kan få barn hvis du er heldig.

Er ikke det slikt at du normal sett har ett egg pr eggløsning?

Husker da jeg var gyn, så hun at jeg hadde to egg, men det beste var med ett egg om gangen..  

Anonymkode: e2d33...398

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det slikt at du normal sett har ett egg pr eggløsning?

Husker da jeg var gyn, så hun at jeg hadde to egg, men det beste var med ett egg om gangen..  

Anonymkode: e2d33...398

Ønsker man å fryse egg tar man follikelstimulerende medisin for å få flest mulig egg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

39 år syns jeg virker noe i seneste laget for å fryse ned egg. Det ideelle for dette er i 20 årene vil jeg tippe. Men det blir jo et eget valg om man likevel vil prøve og da bruke litt penger på det. 

venninnen min er i midten av 30 årene og tenker å prøve på det samme. Hun har sjekket ut med en klinikk i Danmark og jeg tror det koster rundt 5000kr, og videre koster det 5000kr å oppbevare eggene pr år

Anonymkode: 51ce6...ac7

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

39 år syns jeg virker noe i seneste laget for å fryse ned egg. Det ideelle for dette er i 20 årene vil jeg tippe. Men det blir jo et eget valg om man likevel vil prøve og da bruke litt penger på det. 

venninnen min er i midten av 30 årene og tenker å prøve på det samme. Hun har sjekket ut med en klinikk i Danmark og jeg tror det koster rundt 5000kr, og videre koster det 5000kr å oppbevare eggene pr år

Anonymkode: 51ce6...ac7

Du må også betale for medisiner for uttak og selve uttaket av egg. Rundt 15.000-20.000kr i medisiner og ca 30.000-50.000kr for selve uttaket. Så kommer kostnaden for å fryse og oppbevare eggene i tillegg som du sier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...