Gå til innhold

Lærere både klemte og hilste på både foreldre og elever på skoleavslutning i dag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på skoleavslutning i ettermiddag, og inne i gymsalen fikk vi beskjed om å sitte sammen vi som var familie. Når elevene skulle få vitnemål så klemte lærerne på alle tenåringene, og etterpå når vi skulle ta gruppebilde sto alle tett i tett.

Flere lærere tok tak i hånden min/prøvde å klemme meg  før jeg fikk sukk for meg. Ble så sjokkert 😲 

Dette er i Bergen og ikke en avkrok som ikke har hatt korona. 

Anonymkode: de854...9dc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Syna det er en viktig del av en skoleavslutning. De har tross alt hatt mye med læreren å gjøre.

Anonymkode: 81747...31a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Syna det er en viktig del av en skoleavslutning. De har tross alt hatt mye med læreren å gjøre.

Anonymkode: 81747...31a

Men de har jo hatt en meter avstand på skolen. Elevene klarer ikke å holde avstand det forstår jeg, men at,. lærerne klemmer og håndhilsr på oss som de ikke har omgang med, er koko. Jeg har nesten ikke klemt på min egen sønn en gang denne våren, og det er fordi at han er russ og fyker rundt både her og der. 

Ts

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Synes det har blitt veldig sånn at reglene gjelder for noen og ikke for andre, noe som ikke gir mening. barnehager og skoler f.eks virker ikke å være nøye på det lenger. 

Anonymkode: fec9d...8da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det som var så rart var at inne i gymsalen fikk vi beskjed om at elevene skulle sitte sammen med foreldrene, pga smitte hensyn. 

En halvtime senere når vitnemål skulle deles ut og de skulle taes bilde, da var det klemming og håndhilsning mellom lærere og foreldre som overhodet ikke er i daglig kontakt. 

Da gjaldt plutselig ikke smittevern reglene.. 

Ts

• Liker 4
Skrevet

Skal på avslutning imorgen og ikke aktuelt at noen skal ta meg i hånden😝 Er i risikogruppe og har ikke truffet noen andre enn de jeg bor med siden mars. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var på skoleavslutning i ettermiddag, og inne i gymsalen fikk vi beskjed om å sitte sammen vi som var familie. Når elevene skulle få vitnemål så klemte lærerne på alle tenåringene, og etterpå når vi skulle ta gruppebilde sto alle tett i tett.

Flere lærere tok tak i hånden min/prøvde å klemme meg  før jeg fikk sukk for meg. Ble så sjokkert 😲 

Dette er i Bergen og ikke en avkrok som ikke har hatt korona. 

Jeg har begynt å si høyt "nei, SÅNN gjør vil jo ikke...." Spesielt ift. bilder glemmer folk seg bort, ja de er faktisk så bevisstløse, dessverre.

Anonymkode: 24710...0d0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Det som var så rart var at inne i gymsalen fikk vi beskjed om at elevene skulle sitte sammen med foreldrene, pga smitte hensyn. 

En halvtime senere når vitnemål skulle deles ut og de skulle taes bilde, da var det klemming og håndhilsning mellom lærere og foreldre som overhodet ikke er i daglig kontakt. 

Da gjaldt plutselig ikke smittevern reglene.. 

Ts

Dere har noen uker pause, blir dere syk om to uker, så er det leeenge til skolestart. Likeså greit å bare ta sykdommene i ferien 👍👍

Anonymkode: d137b...eb7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det blir litt tragikomisk, for på pressekonferansen kl 16 i går var Høie fremme med pekefingeren (les:tommestokken) for å vise hvor langt en meter egentlig er, og sa at folk hadde begynt å glemme avstand til hverandre i hverdagen.  Han poengterte gang på gang hvor viktig det var at vi fortsatte å holde avstand til hverandre ute i samfunnet.

Tre timer senere opplever du hvorfor Høie så seg nødt til å bruke visuelle hjelpemidler og strenge ord for å få frem budskapet sitt.

Anonymkode: cc7f7...5b7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men de har jo hatt en meter avstand på skolen. Elevene klarer ikke å holde avstand det forstår jeg, men at,. lærerne klemmer og håndhilsr på oss som de ikke har omgang med, er koko. Jeg har nesten ikke klemt på min egen sønn en gang denne våren, og det er fordi at han er russ og fyker rundt både her og der. 

Ts

Her på skolen fikk de bekskjed om at de får klemme igjen. 

Beklager å si det men på skolen holdes det ikke en meter avstand. Lærere må stå rett ved elevene hvis de trenger hjelp og elever sitter ved siden av vennene sine. De mindre barna har lekt som før. 

Anonymkode: 9a53c...32f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her på skolen fikk de bekskjed om at de får klemme igjen. 

At elevene kan gi hverandre klemmer er greit nok, men det er ikke det samme som at lærerne kan håndhilse og klemme på foreldrene.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dette hadde jeg også reagert på. Jeg er selv lærer i en kommune hvor det er null registrerte smittetilfeller, og vi unngår fysisk nærkontakt helt. Dette gjelder både klemming og håndtrykk. 

Anonymkode: e464c...7e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På vår skole har vi nesten gitt opp hele greia. Vi har danset frem og tilbake etter så mange ulike piper de siste månedene. Da det plutselig over natta var helt greit at vi lærere kunne undervise en hel klasse samtidig uten særlige tiltak, mistet mange troen på at det vi har prøvd å gjøre har betydd noe. 

Anonymkode: 69c11...349

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har problemer med å hisse meg opp over at elever og lærere som har hatt en relasjon over flere år gir hverandre en avskjedsklem. Selv om det ikke er «etter boka». Men de hadde jo ikke behøvd å ha fysisk kontakt med foreldrene.

Det er også veldig lett å glemme hilseforbudet, særlig hvis du er i en situasjon der det er veldig naturlig å gjøre det. Glemte meg selv da jeg traff ei jeg kjente som nylig hadde blitt enke.

Anonymkode: 47181...946

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

På vår skole har vi nesten gitt opp hele greia. Vi har danset frem og tilbake etter så mange ulike piper de siste månedene. Da det plutselig over natta var helt greit at vi lærere kunne undervise en hel klasse samtidig uten særlige tiltak, mistet mange troen på at det vi har prøvd å gjøre har betydd noe. 

Anonymkode: 69c11...349

Dette er virkeligheten, ikke en skoleoppgave. Ingen hadde fasitsvar og myndighetene valgte derfor å være på den sikre i begynnelsen.

Anonymkode: 83d87...6d1

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke meterskrav elevene imellom. Det er det gått bort ifra. Og mellom læreren og elevene har det vel heller ikke vært det. Men at læreren skal ha fysisk kontakt med foreldrene virker ikke særlig lurt nå og i strid med anbefalingene. 

Anonymkode: f1e17...968

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

At elevene kan gi hverandre klemmer er greit nok, men det er ikke det samme som at lærerne kan håndhilse og klemme på foreldrene.

Da burde vel foreldrene også ta ansvar. Hvorfor henger du bare ut læren?  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da burde vel foreldrene også ta ansvar. Hvorfor henger du bare ut læren?  

Jeg henger ikke ut læreren men tenker at når skolen arrangerer avslutning, må de ta ansvar og ikke klemme selv om foreldre vil klemme og stå tett sammen. 

Når 6 lærere som klemmer alle klemmer på min sønn, er det ikke så fristende for meg å klemme min sønn etterpå. 

Ts

• Liker 1
  • Opprett ny...