Gå til innhold

Hvorfor vil ikke tjukke folk innse at de er usunne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

At man ikke skal «fat shame» blabla. Men sannheten er at alle som er overvektige er usunne, om man ser på den reelle faktoren. Til tross for hvor mye «mosjon» de hevder de gjør.

åpner man opp kroppen dems så ser man jo et tykt lag av gult fett som spiser opp og dytter organene både hit og dit. Noe som kan UMULIG være sunt. er man overvektig, har man eksess med gult fettlag som ødelegger innvollene.

Anonymkode: cc600...d16

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jepp

Anonymkode: 02a8f...b30

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er mer komfortabelt for dem å ikke innse det

Anonymkode: a6895...cc9

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

De feiteste er også de som griller mest, har mest saus på maten og drikker Pepsi Max. 

Anonymkode: a18c4...4a2

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er fullt mulig å være tynn og skikkelig usunn med et tykt fettlag rundt innvollene. 

Anonymkode: 5868a...bf9

• Liker 39
AnonymBruker
Skrevet

Mulig du ikke er klar over det, men man trenger slettes ikke å være feit for å ha dette tjukke laget med gult fettlag som ødelegger innvollene i kroppen. 

Anonymkode: 3b441...d87

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil ikke slanke folk innse at tjukke folk er fullstendig klar over at de er usunne?

Anonymkode: 739b2...e7b

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet

Hva er dette for et idiotisk spørsmål? Jeg er tjukk, og VET at jeg er det fordi jeg var usunn (nå har jeg lagt om kostholdet). Alle tjukke som er det pga livsstil vet veldig godt hva slags livsstil de fører.

Anonymkode: b45ff...923

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor så mange tråder om dette.................."............

Anonymkode: febed...e58

• Liker 7
Skrevet

Jeg tror folk er sånn noenlunde realistiske når det gjelder egen helse og form, men det kan jo tenkes at de blir litt oppgitt når sånne som trådstarter skal påpeke den, samt komme med velmente råd.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fullt mulig å være tynn og skikkelig usunn med et tykt fettlag rundt innvollene. 

Anonymkode: 5868a...bf9

Mengden må da variere i rikelig stor grad i forhold til en man ser er ganske overvektig som følge av fett massen

AnonymBruker
Skrevet

Fordi overvektsepidemien er noe vi bare har resignert mot, en kamp samfunnet ikke lenger gidder kjempe. Da er det lettere å forfekte myten om at man kan være sunn og fet. Det stemmer selvsagt ikke, men det er lettere for folk å ha skylappene på og fortsette og fråtse.

Anonymkode: 5427a...875

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er dette for et idiotisk spørsmål? Jeg er tjukk, og VET at jeg er det fordi jeg var usunn (nå har jeg lagt om kostholdet). Alle tjukke som er det pga livsstil vet veldig godt hva slags livsstil de fører.

Anonymkode: b45ff...923

Nei tydeligvis så vet ikke alle det! For de fleste Feite folk sier alltid « jeg spiser ikke så mye..» blablabla « slutt å fat shame» « jeg er sunn selvom jeg er overvektig» de fleste vil ikke innse at de er usunne

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi overvektsepidemien er noe vi bare har resignert mot, en kamp samfunnet ikke lenger gidder kjempe. Da er det lettere å forfekte myten om at man kan være sunn og fet. Det stemmer selvsagt ikke, men det er lettere for folk å ha skylappene på og fortsette og fråtse.

Anonymkode: 5427a...875

Absolutt 🙄 synes samfunnet blir bare mer og mer forferdelig.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei tydeligvis så vet ikke alle det! For de fleste Feite folk sier alltid « jeg spiser ikke så mye..» blablabla « slutt å fat shame» « jeg er sunn selvom jeg er overvektig» de fleste vil ikke innse at de er usunne

Men hvorfor tar du opp vekten deres? Hva er det du tror du kommer til å oppnå med det?

Anonymkode: 7348c...d93

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor tar du opp vekten deres? Hva er det du tror du kommer til å oppnå med det?

Anonymkode: 7348c...d93

Sånn at i dagens samfunn så skal det ikke være normalt å være stolt over å være usunn og tjukk... noe samfunnet har begynt i gå i retning av. At man Heller  skal ta Vare på kroppen sin og ikke ødelegge den.. og faktisk at folk kan innse at de behandler kroppen sin på en helt motbydelig måte for så si « jeg er stolt over å være tjukk»

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan ikke supertynne mennesker som er så magre at knoklene vises fra alle kanter også snakke høyt om at de er usunne? Og er det egentlig så sunt å være treningsnarkoman? 

Den gyldne middelvei er det beste for de fleste, men til og med der kan man oppleve at folk lever usunt men bare ikke legger på seg eller blir avmagret, de bare hangler på midten. 

Tror det finnes mange svar her, alt i fra sykdom til stress til psykiske årsaker, og ikke alle spiser så sykt dårlig heller, når du først har lagt på deg eller tatt av, så er det ikke alltid bare-bare og nå midten igjen.

Anonymkode: 186f1...857

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

legger ikke*

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan ikke supertynne mennesker som er så magre at knoklene vises fra alle kanter også snakke høyt om at de er usunne? Og er det egentlig så sunt å være treningsnarkoman? 

Den gyldne middelvei er det beste for de fleste, men til og med der kan man oppleve at folk lever usunt men bare ikke legger på seg eller blir avmagret, de bare hangler på midten. 

Tror det finnes mange svar her, alt i fra sykdom til stress til psykiske årsaker, og ikke alle spiser så sykt dårlig heller, når du først har lagt på deg eller tatt av, så er det ikke alltid bare-bare og nå midten igjen.

Nå snakker jeg om folk som er fete og dermed trenger ikke du forsvare det med « folk som er så tynne osv»... samfunnet beveger seg i en retning hvor mesteparten heller mot det å bli overvektige enn å være « så tynne at knoklene synes». Jeg har sett mange overvektige mennesker daglig i samfunnet... mange mange, mens så «sykelig tynne» som du snakker om ser man få ganger eller sjeldent.

jeg snakker heller ikke om å være en trenings narkoman, men her snakkes det om å ha et sunt bilde til både mosjon og hva man putter i kroppen sin. Å skylde på ditten og datten for at man er overvektig kan man kutte ut. Psykiske faktorer kan spille inn, men da er også hovedgrunnen at man spiser usunt.

man blir ikke tjukk av å spise sunt og ha et bra forhold til mosjon.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...