Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan blir det om jeg skal studere ved to universiteter samtidig? (Det ene er nettstudie.) Må jeg betale studentavgift begge steder? Hva når jeg skal inn i Studentweb og melde meg opp til emner? Andre ting jeg burde vite om før start? 

Anonymkode: 12665...81e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1. Nevner bare dette tilfelle: Du får opptak til studie om den ene søkes via samordnaopptak og den andre via søknadsweb (skolens private side) går det fint, men ikke om begge søkes via samordnaopptak samtidig.

2. Du trenger ikke å betale studieavgift begge steder, så lenge du betaler den ene på den ene skolen må du bare vise kvittering til den andre.

3. Alle skoler har egen studentweb med egen kode, så det er ingen problem å studere hos flere forkjellige skoler. 

4. Lagre brukernavn og koder et sted for det kan være styr når skolene bruker forskjellige sider; Canvas, studentweb o.l 

Anonymkode: 6a7be...1dc

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

1. Nevner bare dette tilfelle: Du får opptak til studie om den ene søkes via samordnaopptak og den andre via søknadsweb (skolens private side) går det fint, men ikke om begge søkes via samordnaopptak samtidig.

2. Du trenger ikke å betale studieavgift begge steder, så lenge du betaler den ene på den ene skolen må du bare vise kvittering til den andre.

3. Alle skoler har egen studentweb med egen kode, så det er ingen problem å studere hos flere forkjellige skoler. 

4. Lagre brukernavn og koder et sted for det kan være styr når skolene bruker forskjellige sider; Canvas, studentweb o.l 

Anonymkode: 6a7be...1dc

Takk for svar. Da har jeg fått oppklart endel ting. 

Angående pkt 1, så er jeg igang med det ene studiet, men forsinket. Derfor har jeg søkt nettstudier ved et annet universitetet (via samordna opptak) for å fylle inn de semestrene jeg får mindre å gjøre i mitt første studie. Dette av egeninteresse, ikke fordi jeg tror jeg må.

Anonymkode: 12665...81e

AnonymBruker
Skrevet

Det er store forskjeller på prisen på semesteravgift, fordi de inkluderer ulike ting ved ulike universiteter. Det kan være lurt å sjekke, slik at du slipper unna med den billigste om du uansett ikke trenger feks kopimuligheter osv. 

Anonymkode: c12c5...d31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...