Gå til innhold

Henge opp taklampe uten å borre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har kjøpt pendellampe, og ble fortalt av selger at vi kunne bruke en magnetkrok fra Clas O. som har sterkt lim på den ene siden, og magnet på den andre. Det hele virket veldig lovende. Den har hengt over spisebordet i omtrent en uke, men i natt våknet jeg av et brak. Da hadde den falt ned. Frustrerende. Har ikke mye verktøy og ønsker å slippe å borre, da taket er i betong/mur. Hva kan gjøres?

Anonymkode: 6a244...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har kjøpt pendellampe, og ble fortalt av selger at vi kunne bruke en magnetkrok fra Clas O. som har sterkt lim på den ene siden, og magnet på den andre. Det hele virket veldig lovende. Den har hengt over spisebordet i omtrent en uke, men i natt våknet jeg av et brak. Da hadde den falt ned. Frustrerende. Har ikke mye verktøy og ønsker å slippe å borre, da taket er i betong/mur. Hva kan gjøres?

Var gjerne malingen som løsnet. Jeg ville pusset, vasket godt med salmiakk eller rødsprit og limt en gang til. 

Anonymkode: 7cfde...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg er betenkt over at dere tør å kjøre 220 volt over noe som er limt og detter ned. 

Anonymkode: 4ee39...552

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg er betenkt over at dere tør å kjøre 220 volt over noe som er limt og detter ned. 

Anonymkode: 4ee39...552

Det er ikke sukkerbit i taket, men en stikkontakt. Lampa var ikke på da den falt. Men for all del, jeg er ikke komfortabel med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Synd Finn la ned småjobber. Nettopp i slike tilfeller man trenger en som er mer handy enn en selv. Ser Ikea benytter et noe som heter Luados. Tror det går an å benytte de slik som med småjobber.

Anonymkode: eaf6e...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en sterkere magnet, og plasser den på andre siden av taket. På gulvet i etasjen over. Da vil det aldri falle gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Synd Finn la ned småjobber. Nettopp i slike tilfeller man trenger en som er mer handy enn en selv

De fleste bør kunne lære seg å bore litt i ulike materialer... Ser at det er kjiipt å måtte kjøpe inn et tusenkroners slagbor for én lampe, men når man kan låne verktøy gratis på butikken bør det gå greit. Man har lært seg både instagram, bilkjøring og bankkortbruk i hverdagen, så det bør kunne læres å bore litt også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DEN NAKNE GARTNER
4 timer siden, newman01 skrev:

De fleste bør kunne lære seg å bore litt i ulike materialer... Ser at det er kjiipt å måtte kjøpe inn et tusenkroners slagbor for én lampe, men når man kan låne verktøy gratis på butikken bør det gå greit. Man har lært seg både instagram, bilkjøring og bankkortbruk i hverdagen, så det bør kunne læres å bore litt også

Dette. 

Eier du bolig så bør du også eie litt kunnskap om hvordan man kan gjøre ting selv i boligen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, DEN NAKNE GARTNER said:

Dette. 

Eier du bolig så bør du også eie litt kunnskap om hvordan man kan gjøre ting selv i boligen.

Rengjøring av ventiler, sluk og takrenner er også viktig. Og rengjøring av filter i ventilasjonsanlegget. Og skru masse ting

Men det beste er vel å suse rundt i egen boble og klage over at det er dyrt å leie inn rørlegger for å fjerne hår i vannlåsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 timer siden, newman01 skrev:

Rengjøring av ventiler, sluk og takrenner er også viktig. Og rengjøring av filter i ventilasjonsanlegget. Og skru masse ting

Men det beste er vel å suse rundt i egen boble og klage over at det er dyrt å leie inn rørlegger for å fjerne hår i vannlåsen

Skjønner ikke helt denne tonen... Jeg er veldig glad i å lære og har pusset opp hele leiligheten selv, og lært mye på veien. Fikser det meste selv og fjerner også hår i vannlåsen om nødvendig 😉 Men akkurat dette kan jeg ikke noe om, og er derfor redd for å gjøre noe galt. Tidligere eier var negativ til å borre i taket, men jeg vet ikke hvorfor, noe som gjør meg usikker på om jeg kan treffe på noe jeg ikke bør. Ikke nødvendig å være nedlatende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 timer siden, DEN NAKNE GARTNER skrev:

Dette. 

Enig i det, men hva med oss som ikke har handy fedre? Ja, har YouTube, men utrolig kjedelig å bruke flere tusen på verktøy man ikke mestrer og gjøre noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 18.6.2020 den 14.01, ajarRun skrev:

Kjøp en sterkere magnet, og plasser den på andre siden av taket. På gulvet i etasjen over. Da vil det aldri falle gjennom.

Har bare én etasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner ikke helt denne tonen... Jeg er veldig glad i å lære og har pusset opp hele leiligheten selv, og lært mye på veie

Ikke alltid så lett å holde orden på alle anonymiserte brukere her inne, så avogtil kan tonen bli litt krass. Ikke direkte vondt ment mot enkeltpersoner, men uten å ha noen reell bruker å kommentere til skjærer man ofte mange over en generell kam. 

Skjønner ikke greia her inne med at alt skal postes som anonym bruker... Det er ikke direkte ømfintlig informasjon som utleveres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
2 timer siden, newman01 skrev:

Ikke alltid så lett å holde orden på alle anonymiserte brukere her inne, så avogtil kan tonen bli litt krass. Ikke direkte vondt ment mot enkeltpersoner, men uten å ha noen reell bruker å kommentere til skjærer man ofte mange over en generell kam. 

Skjønner ikke greia her inne med at alt skal postes som anonym bruker... Det er ikke direkte ømfintlig informasjon som utleveres

Hehe, er jo egentlig enig i det. Vet ikke helt hvorfor jeg gjør det selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...