AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #1 Skrevet 17. juni 2020 Hei. vi har en liten fin gutt på 18 mnd som virkelig ikke liker vann i det hele tatt. Bader han hjemme to ganger i uken i badekaret, da nekter han å sette seg ned på rumpa, da blir han redd. Men, han elsker å stå og leke og å plaske i vannet. Vi har hytte ved sjøen med egen strand som vi naturligvis kommer til å bruke mye i sommer, prøvde i stad men han kråler seg så langt opp på meg han bare kan. Noen som har noen tips? Han elsker å bade før, og har ikke hatt noen skremmende opplevelser med vann (meg bekjent). Anonymkode: b7872...8ac
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #2 Skrevet 17. juni 2020 Jeg husker da jeg var barn, så likte jeg å være i vann, men ble også redd i noen sammenhenger med vann. Det hadde delvis å gjøre med at jeg manglet tillit til min mor og at hun var utålmodig under badingen. Sikkert lei av at jeg var redd:P Min far var alltid endeløs tålmodig så hadde mye mer tillit til ham, så han kunne fint gjennomføre bading uten at jeg ble redd. Sier ikke det trenger å være problemet her altså, men poenget mitt er vare at jeg husker jeg var oppriktig redd og fikk panikk. Jeg har skjønt i ettertid at nøkkelen her var følelsen av å ha kontroll, ikke bare i vannet, men i læringsprosessen. Min far tok meg ofte med i bassenget, og der fikk jeg se hvor trygg han var i vannet, og jeg fikk prøve meg frem i mitt eget tempo. Min far var endeløs tålmodig med sånt, og ville jeg at han skulle svømme ved siden av meg på dypet i bassenget, ja, så gjorde han det til jeg følte meg trygg nok uten ham. Men det var jeg som bestemte når jeg var trygg nok. Til slutt fant jeg den samme tryggheten i vannet som min far hadde:) Jeg tror noen barn bare naturlig er litt mer skeptisk til vannet, og trenger at det kommer litt saktere. Har dere et plaskebasseng? Kanskje det er lettere for ham å sitte der? Anonymkode: c2454...f21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå