AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #1 Skrevet 17. juni 2020 Jeg skjønner ingenting. Jeg vet at ikke alle automatisk går ned i vekt under amming, men er det like vanlig at man går opp i vekt? Jeg har siden fødsel bare gått mer og mer opp i vekt. Jeg har hatt litt større appetitt på kveldstid, men det har kun resultert i et par grove skiver med vanlig pålegg. Ellers spiser jeg som tidligere. Jeg skal jo ikke slange meg når jeg ammer, men er det noen tips? Spesielle matvarer som kan kuttes ut feks? Så kjedelig nå som det er finvær og lettere tøy osv. Anonymkode: a7317...503
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #2 Skrevet 17. juni 2020 Småspiser du noe? Går du opp blir det for mange kalorier inn. Amming forbrenner bare rundt 500 ekstra. 2-3 grove skiver med ost eller salami blir fort 500 kalorier. Anonymkode: bcd5b...c67
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #3 Skrevet 17. juni 2020 Det er like vanlig som det motsatte. Du har fortsatt masse hormoner i kroppen og mange får økt vannvekt som forsvinner når de slutter med ammingen. Anonymkode: 4eeaa...d52 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #4 Skrevet 17. juni 2020 Jeg gikk ingenting ned av å amme. Det jeg vet er at brødskiver på kvelden øker vekten din på null komma niks. Drikk et stort glass m skummet melk i steden, bytt ut alt brød med knekkebrød. Halvparten så mange kalorier i dem. Anonymkode: 98b9d...0f6
Cer3s Skrevet 17. juni 2020 #5 Skrevet 17. juni 2020 Jeg gikk opp og ble værende der så lenge jeg amma. Sluttet å amne for rundt 8 uker siden og har gått ned en del i vekt nå til tross for at jeg er gravid. Spiser mer eller mindre det samme 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #6 Skrevet 18. juni 2020 Hadde det slik! Raste ned da jeg sluttet å amme etter 1 år. Sultfølelsen forsvant visst med melka, og jeg ble rett og slett for tynn. DET hadde jeg ikke akkurat sett for meg! Anonymkode: f78e7...f68 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #7 Skrevet 18. juni 2020 Takk for svar jenter! Det er nok hormenene som fortsatt herjer 😅 Skal se om ikke knekkebrød er bedre for meg, hvis ikke får jeg bare bite tennene sammen og holde ut. Anonymkode: a7317...503
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #8 Skrevet 18. juni 2020 Hadde det som ts, superfrustrerende! Avskydde å se meg selv i kjole. Gikk og gikk og gikk, men vekta gikk ikke ned. Det som funka var å alliere meg med mannen min. Vi kuttet absolutt alt av snacks (det hadde sklidd ut i graviditeten), lagde mindre og sunnere middager, droppet bla. «en dynge med ris» som tilbehør (begge elsker ris med soyasaus som tilbehør til.laks, feks.) og var svært restriktive på kveldsmaten: Kun ett-to knekkebrød med en enkelt stripe smøreost på. Kjøpte skritteller for å følge bedre med på aktivitetsnivået også. Jeg har aldri greid å gå ned i vekt alene, men med lagspill funket det! Anonymkode: 8f41d...780
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå