Gå til innhold

Det bør bli krav om aircondition i alle nye bygg og leiligheter.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Myndighetene bør bestemme at det skal være behagelig å være på jobb, samt sove hjemme.

Anonymkode: e5d4b...fdc

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

I Norge er det allerede mange AC anlegg (pga. VP).

Anonymkode: 60bc2...0a2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klarer ikke folk selv betale for si AC, så trenger de ingen. Vi har ikke så mange varme dager. Arbeidsplasser har krav på seg til å gi arbeiderne en komfortable arbeidshverdag. Så der kan de ansatte, hvis gradene blir for høye kreve nedkjøling. Arbeidstilsynet er da veien å gå-

Anonymkode: 5eda1...56a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Det er en håndfull dager i året det er nødvendig, og da er det temmelig idiotisk å kreve et fordyrende element. 

Anonymkode: e2b4d...9d7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er en håndfull dager i året det er nødvendig, og da er det temmelig idiotisk å kreve et fordyrende element. 

Vi har kjøleanlegget på soverommet i drift fra april til november ihvertfall. Med vindu mot sør-øst og beliggenhet i 2.etg. blir det svært varmt der uten kjøling. Heldigvis koster den nesten ingenting i drift og er praktisk talt lydløs da vi benytter oss av s.k "frikjøling" siden vi har en 200m dyp energibrønn. Vannet sirkuleres gjennom en viftekonvektor innfelt i veggen, styrt av en termostat. Strømmen som går med er til en sirkulasjonspumpe og en vifte, omtrent 40W til sammen når termostaten er aktiv.

Uten kjøling er det 28 grader når jeg skal legge meg. Hjelper lite å lufte når det er 28 grader ute også ;) Og å ha vinduet oppe er lite aktuelt pga. støy (legger meg ofte i 21-tiden og da skjer det mye ute på sommeren). 

Godt inneklima på soverommet er et godt helsetiltak. 

Endret av -jk-
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg bor i øverste etasje i et gammelt hus som ikke er isolert. Om sommeren koker jeg over. All varme slipper inn til meg. Jeg har to vifter på hele sommeren på soverommet, den ene bærer jeg rundt mellom hvert rom jeg er i. Skulle gjerne hatt AC her. 

Anonymkode: 51141...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i øverste etasje i et gammelt hus som ikke er isolert. Om sommeren koker jeg over. All varme slipper inn til meg. Jeg har to vifter på hele sommeren på soverommet, den ene bærer jeg rundt mellom hvert rom jeg er i. Skulle gjerne hatt AC her. 

Kjøp deg en AC da. De er ikke så dyre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, -jk- skrev:

Vi har kjøleanlegget på soverommet i drift fra april til november ihvertfall. Med vindu mot sør-øst og beliggenhet i 2.etg. blir det svært varmt der uten kjøling. Heldigvis koster den nesten ingenting i drift og er praktisk talt lydløs da vi benytter oss av s.k "frikjøling" siden vi har en 200m dyp energibrønn. Vannet sirkuleres gjennom en viftekonvektor innfelt i veggen, styrt av en termostat. Strømmen som går med er til en sirkulasjonspumpe og en vifte, omtrent 40W til sammen når termostaten er aktiv.

Uten kjøling er det 28 grader når jeg skal legge meg. Hjelper lite å lufte når det er 28 grader ute også ;) Og å ha vinduet oppe er lite aktuelt pga. støy (legger meg ofte i 21-tiden og da skjer det mye ute på sommeren). 

Godt inneklima på soverommet er et godt helsetiltak. 

Ja, men da kan jo DU kjøpe deg aircondition selv, da..? Det er da ingen grunn til at alle hus i hele jævla landet skal ha det, fordi det er varmt hos DEG? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo ventilasjonsanlegg i alle nye boliger. Dette er vel tek-10.

Anonymkode: 621b0...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo flytte et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er jo ventilasjonsanlegg i alle nye boliger. Dette er vel tek-10.

Ventilasjonsanlegg er noe annet, de har ikke hverken varmepumpe eller AC funksjon

Anonymkode: 3b39b...45a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...