AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #1 Del Skrevet 17. juni 2020 På grunn av masse surr og rot står jeg uten fungerende bad og kjøkken til over helgen. Jeg lurer på om det er mulig å få kokt opp en stor kjele vann eller tre på engangsgrill? Trenger å få vasket og skylt mitt lange, tykke hår. Har kaldt vann til å blande ut med, men trenger jo en del varmtvann likevel. Noen som vet? Skal selvfølgelig bruke den på plattingen eller i hagen, ikke inne. Hadde vært greit å slippe å måtte bruke masse tid på å få lånt dusj hos andre, og har ikke vanlig grill. Øvrig hygiene løser jeg ved å bade i sjøen pluss intimservietter, det går greit for en kort periode, men håret lider. Anonymkode: 7c695...b6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #2 Del Skrevet 17. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: På grunn av masse surr og rot står jeg uten fungerende bad og kjøkken til over helgen. Jeg lurer på om det er mulig å få kokt opp en stor kjele vann eller tre på engangsgrill? Trenger å få vasket og skylt mitt lange, tykke hår. Har kaldt vann til å blande ut med, men trenger jo en del varmtvann likevel. Noen som vet? Skal selvfølgelig bruke den på plattingen eller i hagen, ikke inne. Hadde vært greit å slippe å måtte bruke masse tid på å få lånt dusj hos andre, og har ikke vanlig grill. Øvrig hygiene løser jeg ved å bade i sjøen pluss intimservietter, det går greit for en kort periode, men håret lider. Anonymkode: 7c695...b6d Det tror jeg du skal slite med. Får nok ikke god nok varme over tid til det. Har du strøm kan du kanskje få tak i en enkel kokeplate. Evt bruke vannkoker. Anonymkode: efca0...6f8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #3 Del Skrevet 17. juni 2020 Har du ikke vannkoker? Anonymkode: b5fee...32c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 17. juni 2020 #4 Del Skrevet 17. juni 2020 Nei, det vil ikke fungere. Vannkoker, som en over foreslår, er et bedre alternativ. Et annet er gassbrenner eller stormkjøkken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PallePalle Skrevet 17. juni 2020 #5 Del Skrevet 17. juni 2020 Morsomt spørsmål, men nei! Du kunne jo begynt med liten kjele og jobbet deg oppover. Blir kanskje litt lunk på noe av vannet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #6 Del Skrevet 17. juni 2020 Takk for svar. Var som jeg tenkte. Jo, har vannkoker, men den rommer ikke allverdens, var derfor jeg kom på det med engangsgrill. Et litt kreativt øyeblikk. Anonymkode: 7c695...b6d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 17. juni 2020 #7 Del Skrevet 17. juni 2020 Kan du ikke bare vaske håret i kaldt vann? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #8 Del Skrevet 17. juni 2020 Kjøp deg primus! Anonymkode: e49b2...a93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #9 Del Skrevet 17. juni 2020 1 minutt siden, Tvist skrev: Kan du ikke bare vaske håret i kaldt vann? Erfaring fra kummerlige hytteturer tilsier at sjampoen ikke skummer ordentlig og at håret ikke virker eller føles rent etterpå. Det er veldig langt og tykt, som sagt. Så det vil bli vanskelig nok å få det vasket med bøtte, og jeg tror varmt eller i alle fall lunket vann vil hjelpe. I tillegg er jo iskaldt vann i ørten skyllinger (langt og tykt, nevnte jeg det?) ikke så veldig behagelig, da. Anonymkode: 7c695...b6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #10 Del Skrevet 17. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kjøp deg primus! Anonymkode: e49b2...a93 Er jo bare snakk om til mandag eller tirsdag. Men jo, kan jo løpe på Clas. Men de tar jo bare små kjeler? Da er det vel like greit med vannkoker? Anonymkode: 7c695...b6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Garn_nøste Skrevet 17. juni 2020 #11 Del Skrevet 17. juni 2020 Her tror jeg faktisk at jeg hadde spurt ei venninne eller en god nabo om å få låne dusjen 😂 du står nok til mandag om du skal koke en stor kjele med vann på engangsgrill 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #12 Del Skrevet 17. juni 2020 6 minutter siden, Garn_nøste skrev: Her tror jeg faktisk at jeg hadde spurt ei venninne eller en god nabo om å få låne dusjen 😂 du står nok til mandag om du skal koke en stor kjele med vann på engangsgrill Har ikke lyst til å spørre naboene (er nyinnflyttet, men har tenkt på det), og venninner bor en time unna med minst et bytte av kollektivtransport, så det er så mye pes. Men det blir vel til at jeg må det. Eventuelt betale en frisør for hårvask. Er ute etter billigere alternativer... Anonymkode: 7c695...b6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #13 Del Skrevet 17. juni 2020 En stor kjele med vann vil nok gjøre engangsgrillen ganske flat. Gassgrill med kokebluss eller krabbekoker er bedre. Anonymkode: 815e4...90d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsmums Skrevet 17. juni 2020 #14 Del Skrevet 17. juni 2020 Uten bad og kjøkken, men du har vann? Har du ikke varmtvann da? Kobl på en hageslange på krana eller dusjen å vask håret i hagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #15 Del Skrevet 17. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: En stor kjele med vann vil nok gjøre engangsgrillen ganske flat. Gassgrill med kokebluss eller krabbekoker er bedre. Anonymkode: 815e4...90d Det forstår jeg, men det har jeg ikke. (Hva er krabbekoker?) jaja, prøvde å være litt kreativ, men ville spørre her først før jeg kjøpte engangsgrill (det er jo egentlig fyfy, men i nøden....), og har vel fått bekreftet det jeg mistenkte. Føles utrolig luksuriøst å måtte betale en frisør for å vaske håret da, blir vel fort mellom 500 og 1000? Ender vel med vannkoker Anonymkode: 7c695...b6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #16 Del Skrevet 17. juni 2020 1 minutt siden, Mumsmums skrev: Uten bad og kjøkken, men du har vann? Har du ikke varmtvann da? Kobl på en hageslange på krana eller dusjen å vask håret i hagen. Har ikke hageslange og har ikke varmtvann, nei. Varmtvannsbereder ute av drift. Anonymkode: 7c695...b6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #17 Del Skrevet 17. juni 2020 Jeg hadde bare droppa hårvasken noen dager. Gå med caps eller bruk hårbånd og tørrshampoo. En kald spyl med hageslangen er vel bare deilig nå. 😄 Anonymkode: f9599...0a9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apekatten Skrevet 17. juni 2020 #18 Del Skrevet 17. juni 2020 Jeg ville heller brukt vannkoker. Eller brukt tørrsjampo og caps fram til mandag/tirsdag. Du kan jo eventuelt vaske håret på offentlig dusj på stranda? Eller betale inngang på et badeanlegg og dusje der? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #19 Del Skrevet 17. juni 2020 Det koster ikke 500 til 1000 å vaske håret hos frisør, nei. Mange salonger har hjemmeside og prisliste. Anonymkode: 815e4...90d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #20 Del Skrevet 18. juni 2020 Tørrsjampo. I nøden spiser fanden fluer... Anonymkode: fa538...9c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå