AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #1 Skrevet 17. juni 2020 Hei - skal ta koloskopi i morgen og første runde med laxabon nå. Det står at en pose skal blandes med 1 l vann. Dere som har tatt laxabon - skal man drikke vanlig klar drikke (vann, brus) rett etter man har drukket 1 liter med laxabon? Eventuelt når skal man begynne å drikke dette? Det står at man ikke skal drikke/spise noe 3-4 timer før bruk av laxabon - jeg har drukket en liten brus de siste 3 timene - er det farlig/ok å ta laxabon da? Har noen tips eller annen info? Skrivet fra legen var kort og lite informativt og samsvarer nødvendigvis ikke med pakningsvedlegget til laxabon. Hvis man er veldig liten og nett - må man drikke alt? Mulig jeg er noe hypokonder - men syns dette er skummelt og søker bare råd. Anonymkode: 90f1d...87c
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #2 Skrevet 17. juni 2020 Merkelig at du får beskjed om å ikke spise/drikke noe før du skal ta laxabon, og så bare må du drikke litt brus... Du har ikke små og nettere tarmer enn alle andre, selvfølgelig må du drikke alt. Er du ikke skikkelig tømt blir ikke undersøkelsen vellykket. Anonymkode: a9804...e28
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #3 Skrevet 17. juni 2020 Har selv brukt laxabon, da fikk jeg med skriv fra legen. Legger med link, om det kanskje kan hjelpe😊 https://dede.no/tarmtomming-med-laxabon Anonymkode: 6a0a6...c92 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #4 Skrevet 17. juni 2020 Men det smaker ikke noe godt da! Jeg drakk med sugerør, åsså satt jeg å drakk juice samtidig, for å få bort smaken Anonymkode: 6a0a6...c92 1
Kvinne87Rogaland Skrevet 17. juni 2020 #5 Skrevet 17. juni 2020 Altså, bli voksen da. Selv om noe ikke smaker godt, klarer du å få det ned. Du skal jo faktisk ha en viktig undersøkelse. Hvor gammel er du? Jeg gjorde det samme for et par år siden, og det var jævlig. Jeg fastet i ett døgn og drakk litervis av det skvipet, men jeg klarte det. Det er jo skikkelig tungt å få i seg all den væsken, så da er det helt hull i hodet å drikke brus i tillegg!
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #6 Skrevet 17. juni 2020 8 minutter siden, Kvinne87Rogaland skrev: Altså, bli voksen da. Selv om noe ikke smaker godt, klarer du å få det ned. Du skal jo faktisk ha en viktig undersøkelse. Hvor gammel er du? Jeg gjorde det samme for et par år siden, og det var jævlig. Jeg fastet i ett døgn og drakk litervis av det skvipet, men jeg klarte det. Det er jo skikkelig tungt å få i seg all den væsken, så da er det helt hull i hodet å drikke brus i tillegg! Hei - snakk ordentlig til folk. Jeg spør bare om råd. Syns det var mye å drikke - men selvfølgelig drikker jeg alt? Den halve brusen drakk jeg før jeg visste at man ikke skulle drikke noe (fikk kjøpt lax for 1,5 timer siden) - og derfor jeg spør om det er farlig. Var ikke så mye til hjelp det du skriver, men joda - alle greier det. Anonymkode: 90f1d...87c 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #7 Skrevet 17. juni 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har selv brukt laxabon, da fikk jeg med skriv fra legen. Legger med link, om det kanskje kan hjelpe😊 https://dede.no/tarmtomming-med-laxabon Anonymkode: 6a0a6...c92 Tusen takk! Leser gjennom nå. Anonymkode: 90f1d...87c 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #8 Skrevet 17. juni 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Merkelig at du får beskjed om å ikke spise/drikke noe før du skal ta laxabon, og så bare må du drikke litt brus... Du har ikke små og nettere tarmer enn alle andre, selvfølgelig må du drikke alt. Er du ikke skikkelig tømt blir ikke undersøkelsen vellykket. Anonymkode: a9804...e28 Hadde ikke fått beskjed om noe. Jeg kjøpte laxabon etter den halve brusen (farris). Nei, tar alt. Anonymkode: 90f1d...87c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå