Gå til innhold

Innsetting av kobberspiral, kan det endre mensen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Første gang jeg satte inn spiral blødde jeg kjempe mye. Nå blødde jeg bare samme dag, satte inn onsdag sist uke. Lørdag begynte jeg og blø litt, og det bli bare mer og mer. 

Gyn sa jeg hadde akkurat hatt eggløsning. Så er det bare blødning fra spiralen? Eller har den surra til så jeg har fått mensen? Eller burde jeg ringe gyn igjen? Den forrige ble tatt ut fordi den satt feil og kroppen prøvde og støte den ut.  Har ikke vondt annet enn veldig oppblåst

Anonymkode: 34a82...698

AnonymBruker
Skrevet

I utgangspunktet skal den jo ikke påvirke eggløsning og hormoner, men min erfaring er at kroppen reagerer på sin egen måte likevel etter innsett. Har hatt kobberspiral siden 1992, så har jo byttet ut en del. Pleier å få blødning etter innsett, og noenganger virker det som om kroppen «justerer» seg etter den ekstra blødningen og lager en slags ny syklus. 

Jeg er vanligvis veldig regelmessig, men kan ha noe kluss sånn ca en gang i året eller sjeldnere, enten mensen en-to uker for tidlig eller en uke for sent. For meg er det helt normalt. 

Så jeg hadde sett det sn og ikke stresset med det. 

Anonymkode: 8bdcb...8e2

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I utgangspunktet skal den jo ikke påvirke eggløsning og hormoner, men min erfaring er at kroppen reagerer på sin egen måte likevel etter innsett. Har hatt kobberspiral siden 1992, så har jo byttet ut en del. Pleier å få blødning etter innsett, og noenganger virker det som om kroppen «justerer» seg etter den ekstra blødningen og lager en slags ny syklus. 

Jeg er vanligvis veldig regelmessig, men kan ha noe kluss sånn ca en gang i året eller sjeldnere, enten mensen en-to uker for tidlig eller en uke for sent. For meg er det helt normalt. 

Så jeg hadde sett det sn og ikke stresset med det. 

Anonymkode: 8bdcb...8e2

Takk for svar. Håper den bare laget ny syklus og at det ikke er noe feil igjen. Var innmari vondt med den andre som var på vei ut av seg selv

Ts

Anonymkode: 34a82...698

AnonymBruker
Skrevet

Jeg byttet fra vanlig kobberspiral til den lille kobberspiralen Gynefix 200 og fikk et nytt liv. Fra å blø mye og lenge, blør jeg normalt og kortere periode. 

Anonymkode: 11079...e2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...