Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Molly mus
Skrevet

Søker på jobber som barnehage-assistent og synes det går trått. Hvor vanskelig er det å få denne type jobb? Trodde ikke det skulle være noe problem,men har sendt 10 søknader og de søker etter flere assistenter på hver plass. Har litt hetta, for jeg får ikke dagpenger heller, så vi går en mager høst i møte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være vanskelig å få en slik jobb om man ikke har relevant erfaring. Stort sett kommer de som har barnehageerfaring først i køen.

10 søknader er ikke mye. Jeg hadde en bunke med over 50 avslag da jeg søkte jobb som barnehageassistent :o

Jeg anbefaler deg å søke andre jobber også, slik at du ikke blir gående ledig med et stort hull i CV-en. Så søker du heller assistentjobber etter hvert.

En annen ting du kan gjøre er å melde deg som vikar i kommunen eller i private barnehager i området der du bor. Hvis du jobber som vikar i en barnehage vil du kanskje ha lettere for å få en slik jobb etter hvert.

Lykke til!

Gjest har jobb
Skrevet

En annen ting du kan gjøre er å melde deg som vikar i kommunen eller i private barnehager i området der du bor. Hvis du jobber som vikar i en barnehage vil du kanskje ha lettere for å få en slik jobb etter hvert.

Lykke til!

Enig i alt Lea skrev, men angående det siste kan det hende du kan oppsøke barnehager eller kommunen direkte og si at du er interessert i jobb - eller erfaring. Tilby deg å være ringevikar, i begynnenlsen får du kanskje ikke så mye, men om de liker deg er det en grei måte å jobbe seg inn på. Det kan godt hende at de utlyste assistentjobbene har blitt besatt av tidligere ringevikarer, eller i hvert fall folk barnehagen kjenner til fra før.

Skrevet

når jeg søkte på en stilling som barnehage assistent fikk jeg beskjed om at stillingen allerede var besatt, men de trengte vikarer. takket ja til det, og fikk etter kort tid fast stilling. sjefen sa til meg at de veldig ofte tidbyr de vikarene de syntes er flinke faste jobber, så jeg anbefaler deg det. jeg hadde selv ikke noen erfaring fra lignende jobber.

kanskje jeg bare var heldig? men fikk også tilbud fra tre andre barnehager om vikarjobber, og alle ville at jeg skulle jobbe mer enn det jeg hadde mulighet til. så jeg syntes egentlig ikke det virket som det var så vanskelig å få jobb.

Gjest Molly mus
Skrevet

Takk for svar. Får bare smøre meg med tålmodighet da, fikk litt hetta når det viste seg jeg ikke fikk dagpenger. Men vi får bare snu på kronene til jeg får napp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...