Gå til innhold

Noen spørsmål om det å få hjem kattunge

Anbefalte innlegg

Gjest Spacegirl
Skrevet

For 3 uker siden tok jeg imot en 3 uker gammel kattunge som ellers ville blitt avlivet. Siden den var så liten, fant jeg en fostermor som den har bodd hos siden da. Men nå er fostermor død (påkjørt), så i morgen skal jeg hente kattungen hjem til meg. Men den er jo fortsatt så liten, bare 6 uker, den burde jo helst vært dobbelt så gammel før den mistet (foster)mammaen sin. Jeg har ingen erfaring med så små katter, og lurte på om noen her har noen meninger/erfaringer de vil dele? Er det f.eks noe jeg kan gjøre for at den skal føle seg tryggere? Tipper den vil føle seg litt forvirra og kanskje redd?

Jeg har en kastrert hann-katt fra før. Hvordan burde jeg håndtere det? Skal kattungen få lov til å bli kjent med det nye hjemmet sitt alene før den får treffe den voksne katten, eller vil kanskje kattunge føle det trygt at det er en annen katt tilstede helt fra begynnelsen av?

Videoannonse
Annonse
Gjest Varg-Menja
Skrevet

At du har en katt fra før er kjempebra, siden kattungen er så liten. Den trenger en annen katt for å bli skikkelig sosialisert, så la dem hilse på hverandre så snart som mulig, men hold øye med dem i begynnelsen. Noen hannkatter kan være aggressive mot kattunger, men siden han er kastrert blir det neppe noe problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...