AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #1 Skrevet 17. juni 2020 Jeg hadde for en gangs skyld fridag i dag, og gledet meg til SYKT til en fantastisk dag på stranda i denne nydelige varmen. Men jeg fikk dagen ødelagt til en viss grad- hele tre ulike ungdomsgjenger hadde med seg giga-høyttalere som spydde ut ulik hiphop. Det var åpenbart at to av gruppene var skoleklasser med lærere som aksepterte det. Nå snakker jeg så store høyttalere at to ungdommer måtte bære dem sammen. De tok dem med seg bort til stupetårn/brygge etc ettersom hvor de badet. Én høyttaler hadde liksom gått, men disse tre som «konkurrerte» med hverandre i bassdunking med ulik takt osv skapte så mye støyforurensning at jeg bare måtte dra hjem med hodepine til slutt. Hadde gledet meg sånn til en dag med måkeskrik og sjøskvulp, og synes dette er dårlig oppdragelse... Skjønner godt at man får hyl, skrik og støy Fra ungdom og barn på en offentlig strand, og pleier ikke være veldig prippen, men dette syntes jeg var drøyt. Er det greit å ta med sin egen musikk på stranda og kjøre på med fullt volum? Anonymkode: 8de4f...a01 21
pia mater Skrevet 17. juni 2020 #3 Skrevet 17. juni 2020 Syns det er mangel på folkeskikk. På (offentlig) strand skal man ta hensyn til hverandre. Å ta med en liten høyttaler som man har nært seg så man ikke trenger mye lyd, er helt innafor, men ikke å spille for hele landsdelen. 27
Djungelvrål Skrevet 17. juni 2020 #4 Skrevet 17. juni 2020 Trodde ikke slikt var lovlig. Jeg irriterer meg bare noen har på radio på stranda. Ska folk høre høy musikk må de ha på eget headset. 23
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #7 Skrevet 17. juni 2020 2 minutter siden, Apocalypte skrev: Trodde ikke slikt var lovlig. Jeg irriterer meg bare noen har på radio på stranda. Ska folk høre høy musikk må de ha på eget headset. Enig! Anonymkode: 63e31...192 5
Vintereple Skrevet 17. juni 2020 #8 Skrevet 17. juni 2020 Enig med deg, ts. Syns ikke det er innafor! Egoistisk, rett og slett. 4
Gjest Tamsi Skrevet 17. juni 2020 #9 Skrevet 17. juni 2020 Ååå jeg er så lei av folk som har med høytaler til strand eller park! Det slår aldri feil. Tre-fire gjenger som spiller hver sin drittmusikk i akkurat samme dårlige sjanger.
pia mater Skrevet 17. juni 2020 #11 Skrevet 17. juni 2020 8 minutter siden, Mumsmums skrev: Ikke innafor andre steder enn hjemme. Syns egentlig ikke det er så fryktelig innafor hjemme heller. Tenk deg en nabo som har enorme høyttalere på verandaen som spiller musikk hele dagen. Jeg hadde ihvertfall blitt irritert, selv om de har "lov" til å gjøre det. Er man så fryktelig glad i høy musikk så får man kjøpe seg et headset. 7
Gjest rains of castamere Skrevet 17. juni 2020 #12 Skrevet 17. juni 2020 Ikke innafor. Ha med en liten radio eller noe, klart det. Men å spille så høy musikk at hele stranda blir ufrivillige lyttere og attpåtil flere forskjellige... Nei vet du hva! Hadde bedt dem vennligst kutte det ut med en gang.
solmåneogstjerner Skrevet 17. juni 2020 #13 Skrevet 17. juni 2020 Lav lyd er ok. Slik at man nesten ikke hører det på et par meters avstand. Skal man ha det høyere finnes det headset. Jeg synes det er helt ok å si ifra til folk som ikke skjønner dette av seg selv.
Okapi Skrevet 17. juni 2020 #14 Skrevet 17. juni 2020 Det er ikke innafor, men det er heller ikke ulovlig, eller unngåelig. Man må nesten bare finne seg i det i populære parker og badesteder nå. 1
Djungelvrål Skrevet 17. juni 2020 #15 Skrevet 17. juni 2020 4 minutter siden, Okapi skrev: Det er ikke innafor, men det er heller ikke ulovlig, eller unngåelig. Man må nesten bare finne seg i det i populære parker og badesteder nå. Nei, det må man ikke. Strender og parker er for alle. Det er ikke en menneskerett å høre på høy musikk mens man soler seg, og som sagt må de det kan de bruke headset. 10
Okapi Skrevet 17. juni 2020 #16 Skrevet 17. juni 2020 Just now, Apocalypte said: Nei, det må man ikke. Strender og parker er for alle. Det er ikke en menneskerett å høre på høy musikk mens man soler seg, og som sagt må de det kan de bruke headset. De kan det, men de gjør det jo ikke. Hva slags løsning foreslår du?
Djungelvrål Skrevet 17. juni 2020 #17 Skrevet 17. juni 2020 1 minutt siden, Okapi skrev: De kan det, men de gjør det jo ikke. Hva slags løsning foreslår du? At det blir ulovlig. Folk som vil ha det rolig på offentlig sted skal ikke være tvunget til å høre på kjempehøy musikk. Badevakter og slikt må legge ned forbud eller bøter. 2
Jegern Puahate Skrevet 17. juni 2020 #18 Skrevet 17. juni 2020 I slike situasjoner burde strandfolket ha en felles standard prosedyre der de går sammen og lemper slike utskudd i sjøen sammen med oppmerksomhetshøytalerne sine. Det er forøvrig en rar støykultur i Norge, å torturere andre med regelrett drittmusikk er ikke så farlig. Så fort en får litt innabords på fest så skal en spille såpass høyt at samtaler blir umulige, veldig sosial liksom. Spesielt nå på sommeren hører en primitiv bass-musikk overalt, skammelig adferd som vi høyerestående borgere burde slå hardere ned på med bøter, pryl og leksjoner i hva gode toner er. Jeg selv en musikk-fan, men har hørt om headset og hensyn. 5
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #19 Skrevet 17. juni 2020 28 minutter siden, Mumsmums said: Ikke innafor andre steder enn hjemme. Hvis man ikke har naboer så er det innafor. Folk plages av egoistiske drittunger som tror hele verden kretser rundt deres stereoanlegg. Anonymkode: 0390e...b2b 5
ajarRun Skrevet 17. juni 2020 #20 Skrevet 17. juni 2020 Jeg tar alltid med meg to soundboks 3, setter volumet til 11 og spiller wuthering heights (ikke den av kate bush, hun kan jo ikke synge, men en coverversjon). 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå