Gå til innhold

Karantene fra sverige?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Joda, men det gjør heller ikke Norges tall, som er 0,16%. Hvilket heller ikke er så veldig forskjell fra Sverige. Sverige hauses no veldig opp, og det er lett å se seg blind på rene tall. Over 50 000 tilfeller høres jo sykt mye ut, men egentlig så er det jo ikke det. 0,5% er svært lite, og risikoen for å bli smittet for de som ikke har som formål å klenge på svensker når de drar over er ikke spesielt stor. Spesielt ikke for de som skal på hytta, besøke familie eller andre ting som ikke krever å være sammen med store folkemengder. 

Anonymkode: 18f6b...18d

Hvorfor skriver du "joda", og så fortsetter som om tallene reflekterer virkeligheten? Over 500 000 svensker har vært smittet til nå.

Anonymkode: c0e5f...6cc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skriver du "joda", og så fortsetter som om tallene reflekterer virkeligheten? Over 500 000 svensker har vært smittet til nå.

Fordi man ikke kan forholde seg til mørketall. Man må forholde seg de faktiske registrerte tallene. Hvordan vet du feks at over 500 000 svensker har vært smittet? De offisielle tallene sier ca. 55 000 (gidder ikke sjekke akkurat akkurat nå).
Og uansett om de har vært smittet så er jo de fleste friske igjen. Akkurat som i Norge.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi man ikke kan forholde seg til mørketall. Man må forholde seg de faktiske registrerte tallene. Hvordan vet du feks at over 500 000 svensker har vært smittet? De offisielle tallene sier ca. 55 000 (gidder ikke sjekke akkurat akkurat nå).
Og uansett om de har vært smittet så er jo de fleste friske igjen. Akkurat som i Norge.

Du så hva som skjedde når skiturister kom hjem. Er ikke mange som skal til før det blir en vanskelig situasjon. Jeg skal holde meg langt unna Svensker i sommer, og det inkluderer selgere. 

Anonymkode: 6c6c8...336

AnonymBruker
Skrevet

Grensene åpner til Sverige innen 15. juli :)

Blir spennende å se all dramaen som blir her på forumet da... Eventuelt bare "åja Erna sa det, så da er det greit, Norge vet best uansett" 

Anonymkode: 73430...2f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du så hva som skjedde når skiturister kom hjem. Er ikke mange som skal til før det blir en vanskelig situasjon. Jeg skal holde meg langt unna Svensker i sommer, og det inkluderer selgere. 

Anonymkode: 6c6c8...336

Ja, og? Da visste man ikke så mye om viruset og hvor det var smitte. Nå vet vi det. Vi tar forholdsregler. Det gjør man jo når man er andre steder i Norge og det vil man gjøre dersom man reiser til andre land også. 

Smitterisikoen ved å la folk dra på hytta og møte kjærestene sine, eller handle på grensa (sammen med da bare andre nordmenn) er da ikke nærmest ikke-eksisterende. 

Sånn det snakkes her inne på forumet fremstår jo Sverige som et eneste stort koronamonster hvor man er garantert smitte bare man stikker stortåa over grensa på Svinesund.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grensene åpner til Sverige innen 15. juli :)

Blir spennende å se all dramaen som blir her på forumet da... Eventuelt bare "åja Erna sa det, så da er det greit, Norge vet best uansett" 

Gjør den det? Hvor har du link til dette?

Anonymkode: 57847...5c6

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke offisielt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke offisielt

Så du sprer altså rykter eller finner på selv?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neste helg åpner Danmark for inn/utreise til mesteparten av Europa. Inkludert flere län i Sverige.

Norge følger Danmark tett, så åpning av svenskegrensen 15. juli høres riktig ut.

Jeg vil forøvrig tippe at turister fra mange europeiske land kan komme til Norge fra begynnelsen av juli. Uten noen karantene. Og nordmenn kan reise på sydenferie osv. fra samme tid.

Advarselen mot reiser helt til 20. august ble kun satt for å få flest mulig til å bestille norgesferie for å holde pengene i landet. Når nå mange allerede har bestillt norgesferie kan grensene åpnes snart.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du sprer altså rykter eller finner på selv?

Nei :)

btw nå er det du som spekulerer!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og? Da visste man ikke så mye om viruset og hvor det var smitte. Nå vet vi det. Vi tar forholdsregler. Det gjør man jo når man er andre steder i Norge og det vil man gjøre dersom man reiser til andre land også. 

Smitterisikoen ved å la folk dra på hytta og møte kjærestene sine, eller handle på grensa (sammen med da bare andre nordmenn) er da ikke nærmest ikke-eksisterende. 

Sånn det snakkes her inne på forumet fremstår jo Sverige som et eneste stort koronamonster hvor man er garantert smitte bare man stikker stortåa over grensa på Svinesund.

Ja det er ekstremt opphauset. Blir deilig når det er ferdig, når folk finner noe annet å ergre deg over igjen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Krantz95 skrev:

Neste helg åpner Danmark for inn/utreise til mesteparten av Europa. Inkludert flere län i Sverige.

Norge følger Danmark tett, så åpning av svenskegrensen 15. juli høres riktig ut.

Jeg vil forøvrig tippe at turister fra mange europeiske land kan komme til Norge fra begynnelsen av juli. Uten noen karantene. Og nordmenn kan reise på sydenferie osv. fra samme tid.

Advarselen mot reiser helt til 20. august ble kun satt for å få flest mulig til å bestille norgesferie for å holde pengene i landet. Når nå mange allerede har bestillt norgesferie kan grensene åpnes snart.

Jeg spurte for første ikke om Danmark og for det andre så var det ikke deg jeg spurte,  og for det tredje så er jeg ikke interessert i hva du mener eller tror.

AnonymBruker
Skrevet

seg*

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei :)

btw nå er det du som spekulerer!

Nei, det var to spørsmål,

Skrevet

Jeg spurte for første ikke om Danmark og for det andre så var det ikke deg jeg spurte,  og for det tredje så er jeg ikke interessert i hva du mener eller tror.

Sorry for at jeg ikke gjør som du vil 🙂 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det var to spørsmål,

Du stilte et ledende spørsmål med antakelser. Fullt mulig å spekulere med spørsmålstegn bak. Du kommer deg nok ikke unna den.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Krantz95 skrev:

Sorry for at jeg ikke gjør som du vil 🙂 

Liker at du er her jeg! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 6/18/2020 at 9:33 PM, AnonymBruker said:

Fordi de har testet mange tilfeldige personer for antistoffer. Siste resultat viser at 6,1% har det, som betyr over 600 000 svensker.

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de har testet mange tilfeldige personer for antistoffer. Siste resultat viser at 6,1% har det, som betyr over 600 000 svensker.

Jaha? Da har du vel kilder som kan bygge oppunder og da eller?
Dersom det stemmer i Sverige så gjelder det samme her i Norge, i samme forholdstall, antagelig. 

Og hva er uansett problemet med det, egentlig? De aller fleste er jo friske igjen. 

Jeg kan for øvrig oppdatere fra Sverige nå. Svenskene er så langt bedre enn nordmenn på å holde avstand når de er ute, spesielt på butikken, som for øvrig er det eneste stedet jeg har vært hittil. Usikker på hvor gode de er på å holde avstand nå under midtsommar (usikker på om det var i går eller om det er i dag), men de klarer nok helt sikkert å løse det på en grei måte også vil jeg tro. Jeg møtte overraskende mange norske biler i grenseområdet da jeg passerte og jeg dro ikke over den mest trafikkerte heller så jeg vil tro det er mange flere på Svinesund. Sverige ER ikke et stort monster av smitte, mange går med munnbind og det er helt fint mulig å reise hit uten å bli smittet. Spesielt med tanke på de som har hytter eller skal besøke familie/kjæreste. 

• Liker 1
  • Opprett ny...