AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #1 Skrevet 17. juni 2020 Er det noe sted man kan melde sine protester?! Det er helt uforståelig at man får dra på fylla på byen, men unger kan ikke spille fotball?? Anonymkode: 1d6a8...33b 11
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #2 Skrevet 17. juni 2020 Barneidrett pleier da ta sommerferie uansett... Anonymkode: b7fd3...d6e 13
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #3 Skrevet 17. juni 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barneidrett pleier da ta sommerferie uansett... Anonymkode: b7fd3...d6e Barnefotballen får tidligst spille kamper 1. september, og breddeidretten får tidligst trene med kontakt den 1. september. Det betyr ingen serie for feks fotballen. Tror ikke regjeringen har klart å estimere det frafallet som kommer til å komme av disse restriksjonene (like lite som de klarte å estimere permitteringsbølgen som kom da de stengte ned). Inaktivitet og fedme er et kjempe problem, også er barneidrett og breddeidrett de siste som åpner. Det er rett og slett hårreisende, og forferdelig trist. Ingen som vet om det finnes noen underskriftskampanje eller noe mot dette? Anonymkode: 1d6a8...33b 7
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #4 Skrevet 17. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Barnefotballen får tidligst spille kamper 1. september, og breddeidretten får tidligst trene med kontakt den 1. september. Det betyr ingen serie for feks fotballen. Tror ikke regjeringen har klart å estimere det frafallet som kommer til å komme av disse restriksjonene (like lite som de klarte å estimere permitteringsbølgen som kom da de stengte ned). Inaktivitet og fedme er et kjempe problem, også er barneidrett og breddeidrett de siste som åpner. Det er rett og slett hårreisende, og forferdelig trist. Ingen som vet om det finnes noen underskriftskampanje eller noe mot dette? Anonymkode: 1d6a8...33b Du bør gå til lokalpolitikerne dine med dette. Men å dra det ut til et problem om inaktivitet og fedme blir litt drøyt. Det er lov å samle seg i fritiden og spille fotball på eget initiativ. Og foreldre har også et ansvar her for å holde barna i aktivitet. All aktivitet trenger ikke å være organisert. Anonymkode: b7fd3...d6e 28
Fru Uperfekt Skrevet 17. juni 2020 #5 Skrevet 17. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnefotballen får tidligst spille kamper 1. september, og breddeidretten får tidligst trene med kontakt den 1. september. Det betyr ingen serie for feks fotballen. Tror ikke regjeringen har klart å estimere det frafallet som kommer til å komme av disse restriksjonene (like lite som de klarte å estimere permitteringsbølgen som kom da de stengte ned). Inaktivitet og fedme er et kjempe problem, også er barneidrett og breddeidrett de siste som åpner. Det er rett og slett hårreisende, og forferdelig trist. Ingen som vet om det finnes noen underskriftskampanje eller noe mot dette? Anonymkode: 1d6a8...33b Hva med (jeg vet revolusjonerende) trene barna selv? 16
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #6 Skrevet 17. juni 2020 2 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Hva med (jeg vet revolusjonerende) trene barna selv? Mine barn trener mange ganger i uken, så for dem er det ikke noe problem. Men at du ikke klarer å tenke deg at det er svært mange barn som ikke får den oppfølgingen hjemme er jo ganske sjokkerende. Mange barn og spiller feks fotball først og fremst for lagfølelsen og samholdet, og spesielt unge voksne driver først og fremst med fotball for kampene sin skyld. Over 50% av alle fotballklubber melder allerede om frafall i klubbene.. Anonymkode: 1d6a8...33b 7
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #7 Skrevet 17. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det noe sted man kan melde sine protester?! Det er helt uforståelig at man får dra på fylla på byen, men unger kan ikke spille fotball?? Anonymkode: 1d6a8...33b Hva mener du? Lenge siden treningen på fotballen begynte her. Anonymkode: bcf93...b45 5
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #8 Skrevet 17. juni 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnefotballen får tidligst spille kamper 1. september, og breddeidretten får tidligst trene med kontakt den 1. september. Det betyr ingen serie for feks fotballen. Tror ikke regjeringen har klart å estimere det frafallet som kommer til å komme av disse restriksjonene (like lite som de klarte å estimere permitteringsbølgen som kom da de stengte ned). Inaktivitet og fedme er et kjempe problem, også er barneidrett og breddeidrett de siste som åpner. Det er rett og slett hårreisende, og forferdelig trist. Ingen som vet om det finnes noen underskriftskampanje eller noe mot dette? Anonymkode: 1d6a8...33b Hvis barnefotballen er den eneste bevegelsen man har, så burde man revurdere livsstilen. Man burde overleve noen måneder uten fotball uten at fedme skal være et problem. Anonymkode: bcf93...b45 15
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #9 Skrevet 17. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det noe sted man kan melde sine protester?! Det er helt uforståelig at man får dra på fylla på byen, men unger kan ikke spille fotball?? Anonymkode: 1d6a8...33b Det var også lov til å være titusenvis i demonstrasjon nylig, så etter det blir alt av tiltak idioti i mine øyne. Anonymkode: d4995...9aa 9
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #10 Skrevet 17. juni 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du? Lenge siden treningen på fotballen begynte her. Anonymkode: bcf93...b45 Trening ja, men de får ikke spille kamper før tidligst 1. september. Og breddeidretten, dvs de over 20 år som spiller i lavere divisjoner får enda ikke lov til å spille med kontakt. Anonymkode: 1d6a8...33b 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #11 Skrevet 17. juni 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis barnefotballen er den eneste bevegelsen man har, så burde man revurdere livsstilen. Man burde overleve noen måneder uten fotball uten at fedme skal være et problem. Anonymkode: bcf93...b45 Jeg ser dette i et litt større perspektiv enn meg selv og mine barn. Mange barn og ungdommer faller fra når det ikke er lov med kamper, og særlig for de unge voksne der det er masse restriksjoner. Over 50% av fotballklubbene i landet melder om frafall i klubbene.. Anonymkode: 1d6a8...33b 7
Gjeste mann Skrevet 17. juni 2020 #12 Skrevet 17. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det noe sted man kan melde sine protester?! Det er helt uforståelig at man får dra på fylla på byen, men unger kan ikke spille fotball?? Anonymkode: 1d6a8...33b Enig, 100% idioti og fullstendig galskap. Jeg kjenner en 20-åring som spiller breddefotball, dette er en av gledene hans og noe som gjør at han holder seg akiv. Nå er han desillusjonert og helt inaktiv. Har blitt en mer usunn livsstil i det siste og mye muiig han kommer til å slutte. https://forskning.no/fotball-virus/minst-risiko-for-koronasmitte-pa-fotballbanen-blant-barn-unge-og-mosjonister/1682045 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #13 Skrevet 17. juni 2020 1 minutt siden, Gjeste mann skrev: Enig, 100% idioti og fullstendig galskap. Jeg kjenner en 20-åring som spiller breddefotball, dette er en av gledene hans og noe som gjør at han holder seg akiv. Nå er han desillusjonert og helt inaktiv. Har blitt en mer usunn livsstil i det siste og mye muiig han kommer til å slutte. https://forskning.no/fotball-virus/minst-risiko-for-koronasmitte-pa-fotballbanen-blant-barn-unge-og-mosjonister/1682045 Er det mulig å være så ekstremt lite selvdreven at man er avhengig av en organisert aktivitet for å ikke forfalle fysisk og psykisk? Skjønner at det er kjipt, men dette blir for dumt. Anonymkode: b7fd3...d6e 14
Gjeste mann Skrevet 17. juni 2020 #14 Skrevet 17. juni 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det mulig å være så ekstremt lite selvdreven at man er avhengig av en organisert aktivitet for å ikke forfalle fysisk og psykisk? Skjønner at det er kjipt, men dette blir for dumt. Anonymkode: b7fd3...d6e Du kan like det eller ikke, men alle er ikke like selvdrevne. For mange er organiserte aktiviteter sammen med venner det som holder dem aktiv. Selv om det i din verden altså ikke burde være sånn så er det faktisk sånn for en del. 9
moho Skrevet 17. juni 2020 #16 Skrevet 17. juni 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Er det noe sted man kan melde sine protester?! Det er helt uforståelig at man får dra på fylla på byen, men unger kan ikke spille fotball?? Anonymkode: 1d6a8...33b Hvor er det du har funnet dette? Jeg finner ingenting om denne datoen på fotball.no eller noen andre steder
Gjeste mann Skrevet 17. juni 2020 #17 Skrevet 17. juni 2020 Står en del om det her. https://www.vg.no/sport/fotball/i/P977zR/ronny-johnsen-tordner-mot-nye-breddefotballraad-hodeloest og her: https://www.vg.no/sport/i/rAooGm/hoeies-svar-til-helsemyndighetenes-anbefaling-om-barnefotball-ikke-alltid-vi-foelger-raadene Danmark har åpnet opp for all fotball, hvorfor i all verden kan ikke vi gjøre det? Tidligere landslagspiller Ronny Østenstad, nå trener 2.div kvinner: – Frykter du frafall? – Ja, det er helt åpenbart. Det ser du allerede, og jo lengre tid det tar, jo mer kommer du til å se det. En del av det vil du se i det voksne antallet i breddefotballen. Spillere over 20 år som spiller i 3. divisjon og nedover, er først og fremst med for å spille kamper. Skal man gå et helt år uten, vil det kunne få store konsekvenser, advarer Østenstad på VGs spørsmål. 2
moho Skrevet 17. juni 2020 #18 Skrevet 17. juni 2020 Aha. Vi får håpe regjeringen ikke følger dette rådet da. Vi har allerede fått kampoppsettet for høstens seriespill (barn 8 år) og der er første kamp den uka skolen starter. Håper ikke alt må utsettes eller avlyses helt. 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #19 Skrevet 17. juni 2020 Helt håpløst. Gjenåpningen av samfunnet går alt for sakte. Anonymkode: 86ad5...f73 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #20 Skrevet 17. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det mulig å være så ekstremt lite selvdreven at man er avhengig av en organisert aktivitet for å ikke forfalle fysisk og psykisk? Skjønner at det er kjipt, men dette blir for dumt. Anonymkode: b7fd3...d6e Gratulerer med dagens mest navlebeskuende kommentar. Bare fordi du klarer helt fint å trene på egenhånd, så går det vel an å skjønne at andre sliter med å finne motivasjon alene? Jeg driver selv med lagidrett og ingen annen treningsform gir meg samme glede, samhold og evne til å pushe meg selv hardt. Anonymkode: 1d6a8...33b 5
Anbefalte innlegg