Gå til innhold

Deli de luca - EKSTREME PRISER

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

I dag hadde en bekjent av meg interjvu hos deli de luca. Jeg satt meg ned og ventet tålmodig i lokalet mens intervjuet foregikk. Personlig handler jeg minimalt i kiosker, kanskje en kaffe og bolle hver tredje måned og påfyll av reisekort en gang i året. 

Butikken var stor, åpen og vesentlige større enn Narvesen og 7-Eleven med masse sitteplasser og konstante kunder som kommer inn. Var jo kø nesten ut døra! Jeg ble nysgjerrig og begynte å gå rundt i butikken og prisene var DRØYE. 

• 0,5L brus 36,- 
  • 0,25L energidrikk 39,- 
  • NOCCO/ Vitamin Well 48,-
  • Iskaffe 30,- 
  • Deli Yoghurt 39,- 
  • Proteinbarer 42,- 
  • 1 kuleis i beger (!) 29,- // 3 kuler 54,- 
  • Bacon pølse 45,- 
  • Ett litekakestykke 45,- 
  • Sjokolade (Snickers,mars, melkerull) opptil 35,- 
  • Snus 107,- 
  • Røyk 140,- 
  • Repsils 65,- 

(Jeg skrev ned prisene på mobil og fikk litt hjelp av den hyggelige ansatte. Ble ingen handel på meg, dessverre). 

Hva syntes dere? Flere som handler hos Deli? Del gjerne dine opplevelser. 

Anonymkode: bfcb0...163

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jo heldigvis ingen av varene du lister opp nødvendigheter, da, så det er jo bare å unngå å gå på Deli dersom du syntes det er dyrt ;) Selv handler jeg omtrent aldri der lenger, men gjorde det en del før, fordi det var lettvint når jeg hadde lyst på noe.

Anonymkode: da713...8bd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De må ha lønna si de som alle andre. I en kiosk handler hver enkelt kunde mye mindre enn i butikker, og åpningstida er ofte lengre. Da må prisen skrues opp.

Anonymkode: 62244...859

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Kiosker er jo relativt dyre 😬

Anonymkode: d69c0...c36

• Liker 6
Skrevet

Jeg tror nivået på f.eks is (kuleis, vel og merke) og mat generelt holder et høyere nivå på Deli de Luca enn andre kiosker eller bensinstasjoner. Utvalget er vel også mye større. Handlet en del på Deli de Luca før, men det var kun fordi de har amerikansk godteri - så vil tro mye av det man betaler for på Deli de Luca handler om kvalitet og utvalget deres. Ellers så er det jo som Anonym sier lengre opp her, de må ha lønna si som alle andre. Mange Deli de Luca har svært lange åpningstider også, vil tro det er med på å skru opp lønnsutgiftene de må dekke.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

En av fordelene ved å bo på Bygda. 5km til nærmeste bensinstasjon og 11km til Narvesen. 

Ikke bare å stikke på hjørnet å kjøpe seg noe godt når man er fysen utpå kvelden. Med min svake impulskontroll er det greit med litt fysisk avstand. Har sannsynligvis spart mye kr. På det.

Anonymkode: 56b5c...cd8

• Liker 2
Skrevet

Det går vel heller på at de har eiere som ønsker størst mulig profitt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes det høres ut som normale bensinstasjon priser jeg. Veldig dyrt da. 

Anonymkode: 444c8...327

• Liker 6
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei, 

I dag hadde en bekjent av meg interjvu hos deli de luca. Jeg satt meg ned og ventet tålmodig i lokalet mens intervjuet foregikk. Personlig handler jeg minimalt i kiosker, kanskje en kaffe og bolle hver tredje måned og påfyll av reisekort en gang i året. 

Butikken var stor, åpen og vesentlige større enn Narvesen og 7-Eleven med masse sitteplasser og konstante kunder som kommer inn. Var jo kø nesten ut døra! Jeg ble nysgjerrig og begynte å gå rundt i butikken og prisene var DRØYE. 

• 0,5L brus 36,- 
  • 0,25L energidrikk 39,- 
  • Iskaffe 30,- 
  • Deli Yoghurt 39,- 
  • Proteinbarer 42,- 
  • Bacon pølse 45,- 
  • Snus 107,- 
  • Røyk 140,- 
  • Repsils 65,- 

(Jeg skrev ned prisene på mobil og fikk litt hjelp av den hyggelige ansatte. Ble ingen handel på meg, dessverre). 

Dyrt i forhold til hva da, matvarebutikker? Deli De Luca er en kiosk, og billige varer er ikke imaget deres. Døgnåpne kiosker der i mot har de. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Kiosker og bensinstasjoner er dyre, det er ingen hemmelighet. At folk faktisk stikker innom der å kjøper seg røyk og brus fremfor butikken får være deres eget problem. 

Anonymkode: 07493...3d5

• Liker 2
Skrevet

Det var veldig, veldig dyrt. Narvesen har faktisk lavere priser på brus, sjokolade og energidrikke. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oppdatering: Min vennine takket nei til jobben - en timelønn på under 138,00 i timen uten kveldstillegg og helgetillegg ble hun tilbudt. 

• Liker 7
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, 

• 0,5L brus 36,- 
  • 0,25L energidrikk 39,- 
  • Iskaffe 30,- 
  • Deli Yoghurt 39,- 
  • Proteinbarer 42,- 
  • Bacon pølse 45,- 
  • Snus 107,- 
  • Røyk 140,- 
  • Repsils 65,- 

Ser ut som ganske like priser som f eks Narvesen.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Oppdatering: Min vennine takket nei til jobben - en timelønn på under 138,00 i timen uten kveldstillegg og helgetillegg ble hun tilbudt. 

yes samme her på 7/11, nå er dette noen år siden, men da skulle de gi deg 83 kr timen!

Vanlig lønn på meny f eks da var ca 120 pluss tillegg kveld/helg.

Anonymkode: b2e80...a09

• Liker 2
Skrevet

Prisene på varene var ingen overraskelse, det er en kiosk, ikke matvarebutikk.

Det som derimot var elendig var lønna din venninne ble tilbudt. Der ville jeg aldri jobbet.

• Liker 8
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Oi, takk for info. Hvor gammel er hun? Jobbet mye før?

Anonymkode: a4b5c...232

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er deilig med å bo på landet,ingen fristelser på Deli de Luca lenger 💸💸

Anonymkode: 6d4d2...ea3

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva som var så sjokkerende med disse prisene? Kiosker er dyre generelt, Deli di Luca er over middels kiosknivå både når det gjelder priser og utvalg. Jacob's er dyrere enn Rema, Illums er dyrere enn -nille og Theatercafeen er dyrere enn Egon - dette er da ikke noe revolusjonerende nytt?

• Liker 7
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Daria skrev:

Jeg skjønner ikke helt hva som var så sjokkerende med disse prisene? Kiosker er dyre generelt, Deli di Luca er over middels kiosknivå både når det gjelder priser og utvalg. Jacob's er dyrere enn Rema, Illums er dyrere enn -nille og Theatercafeen er dyrere enn Egon - dette er da ikke noe revolusjonerende nytt?

Jeg personlig syntes det var sjokkerende - kanskje trådstarter opplevde det samme?

Endret av bundaberg
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man vil ha tilgang til noenlunde ferske varer nesten hele døgnet så koster det. De sitter også med risikoen med at varene ikke blir solgt fordi det er vanskelig å forutse etterspørsel og det koster å ha varer på lager. Blant annet risikoen for svinn og ukurante varer gjør at prisen kan være høyere. Det ser ut til at kundene er fornøyd med tilbudet og dermed er villig til å betale stive priser.

Personlig synes jeg mye av varene på deli ikke smker spesielt bra, men greit nok en gang i blant.

Anonymkode: 6fa15...d20

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...