Gå til innhold

Hvorfor gråter vi hvis evolusjon?

Anbefalte innlegg

Gjest Plena
Skrevet

Folk påstår at dyr og mennesker og planter og så videre, utvikler seg via evolusjon, men ta gråting da for eksempel, livet har jo bare vært bra hele tiden kan man si, det er bare de siste to tusen-årene at livet har vært litt kjett, så det er jo antageligvis ikke nok tid til å utvikle evnen til å gråte, den evnen må jo ha utviklet seg uten et reelt behov for det egentlig, jeg vet noen gråter når de blir født, men det er jo fordi de mistrives litt, jeg selv gråt jo ikke, så jeg tror hele teorien om om evolusjon er feil, hva tenker dere om saken?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å gråte er bra for den mentale helsen. Det skaper også medfølelse i flokken, så er viktig for mennesket siden det er et flokkdyr. Andre dyr har sine måter å vise sorg på. 

Anonymkode: 6c360...2c7

• Liker 3
Gjest Plena
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Å gråte er bra for den mentale helsen. Det skaper også medfølelse i flokken, så er viktig for mennesket siden det er et flokkdyr. Andre dyr har sine måter å vise sorg på. 

Joda, men mennesket gråt jo ikke før de siste sånn 2000-årene, evnen må jo ha blitt utviklet uten et reelt behov for det siden livet var godt

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hvorfor snorking fins ennå? Strengt talt burde vel snorkere blitt utryddet da vi fremdeles lå ute og de var et enkelt mål for rovdyr som hørte dem?

Anonymkode: 3326d...b90

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"The earliest hominids arrived several million years ago, but only with Homo sapiens, 150,000 to 200,000 years ago, did cultures, language, religion and the arts arise. Along the way, tears became more than a biological necessity to lubricate the eye and developed into a cipher of intense emotion and a signal of social bonding. The development of self-consciousness and the notion of individual identity, or ego; storytelling about the origins of the world, the creation of humanity and life after death; and the ability to feel others’ sadness — all were critical parts of the neurobiological changes that made us human."

https://www.nytimes.com/2012/11/11/opinion/sunday/i-cry-therefore-i-am.html

• Liker 1
Gjest Plena
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

"The earliest hominids arrived several million years ago, but only with Homo sapiens, 150,000 to 200,000 years ago, did cultures, language, religion and the arts arise. Along the way, tears became more than a biological necessity to lubricate the eye and developed into a cipher of intense emotion and a signal of social bonding. The development of self-consciousness and the notion of individual identity, or ego; storytelling about the origins of the world, the creation of humanity and life after death; and the ability to feel others’ sadness — all were critical parts of the neurobiological changes that made us human."

https://www.nytimes.com/2012/11/11/opinion/sunday/i-cry-therefore-i-am.html

Ja, men det forklarer ikke så mye, fordi livet var jo alltid godt før, det var ikke nødvendig å kunne gråte

Skrevet
1 minutt siden, Plena skrev:

Ja, men det forklarer ikke så mye, fordi livet var jo alltid godt før, det var ikke nødvendig å kunne gråte

Tror du mennesker begynte å gråte bare de siste 2000 årene? Og hvordan kan du mene at "livet var så godt før" - jeg tror de tidligste av oss hadde mer en nok å stri med...

• Liker 7
Gjest Plena
Skrevet
2 minutter siden, Teatrica skrev:

Tror du mennesker begynte å gråte bare de siste 2000 årene? Og hvordan kan du mene at "livet var så godt før" - jeg tror de tidligste av oss hadde mer en nok å stri med...

Bare tror ikke folk var spesielt slemme som de er idag for eksempel

Skrevet
Akkurat nå, Plena skrev:

Bare tror ikke folk var spesielt slemme som de er idag for eksempel

Oh lord - dette ligger nok litt for høyt for deg...

• Liker 14
Gjest Plena
Skrevet
Akkurat nå, Teatrica skrev:

xD

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror TS er et troll eller mindreårig. 

• Liker 4
Gjest Plena
Skrevet

Folk levde som innfødte før og livet var altlid godt, det er bare senere mennesket begynte å leve i samfunn

Skrevet
Akkurat nå, Plena skrev:

Folk levde som innfødte før og livet var altlid godt, det er bare senere mennesket begynte å leve i samfunn

Og man gråt ikke før man levde i samfunn?? Dette er bare tull, altså...

• Liker 3
Gjest Plena
Skrevet
1 minutt siden, Teatrica skrev:

Og man gråt ikke før man levde i samfunn?? Dette er bare tull, altså...

Nja, mulig du har rett, men jeg tviler litt..

Skrevet
24 minutter siden, Plena skrev:

Joda, men mennesket gråt jo ikke før de siste sånn 2000-årene,

Og det baserer du på hva?

Skrevet
Akkurat nå, Plena skrev:

Nja, mulig du har rett, men jeg tviler litt..

Siste jeg skal si om dette: Gråt er ikke bare pga følelser/psyke - minst like vanlig er det å gråte av smerte og utmattelse... det tror jeg de opplevde mer enn nok av selv om de ikke levde i samfunn.

• Liker 2
Gjest Plena
Skrevet
1 minutt siden, nord og ned skrev:

Og det baserer du på hva?

Vel, de begynte jo å telle tiden på nytt og sånt, jesus-fortellingen kom også fordi folk var mer desperate etter en løsning

Gjest Plena
Skrevet

Siste jeg skal si om dette: Gråt er ikke bare pga følelser/psyke - minst like vanlig er det å gråte av smerte og utmattelse... det tror jeg de opplevde mer enn nok av selv om de ikke levde i samfunn.

Ja, mulig du har rett i det

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, Plena said:

Har du kilder på at mennesket ikke gråt før da?

Om det er sant, så kan de ha hatt andre måter å vise negative følelser på. Var ganske kjipt å leve for flere tusen år siden. Samtidig som de nok ble lei seg av andre ting enn det vi gjør i dag. 

Anonymkode: eca55...2e5

• Liker 1
Skrevet (endret)
48 minutter siden, Plena skrev:

Joda, men mennesket gråt jo ikke før de siste sånn 2000-årene, evnen må jo ha blitt utviklet uten et reelt behov for det siden livet var godt

Kan du dokumentere den påstanden din om at menneskearten ikke har felt tårer før for 2000 år siden? Høres jo ut til å være helt på viddene.

PS! Seriøs dokumentasjon, ikke en link til en artikkel i noe à la News of the World....

Endret av Million
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...