Gå til innhold

Utbygger lagde for liten garasje

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Flyttet i nybygg i Oslo, tomannsbolig. Garasjen er trang, og både jeg og nabo må rygge over på min tomt for å komme oss ut. Det er altså for snau plass ute også. Utbygger foreslår å ta litt av min tomt å gjøre felles, ca 10 kvm av hagen. Hva bør jeg få av kompensasjon for det? Det er nemlig en viktig hageflekk pga det er kveldssol og morgensol der,dermed betyr det mye for meg. Utbygger er hyggelig og forstår problemet, venter på et tilbud fra de. Men jeg vet jo ikke hva jeg kan forvente og hvor mye den hageflekken er verdt. Det er jo tomten som er dyrest i Oslo, ikke huset. 

Lurer også på dette med hvor stor plass som er kravet for å komme seg ut og inn fra garasje. Utbygger var og målte og sa at 6 meter var anbefalt, og et sted var det 5,5 meter ( i bakken ned til garasjen). Noen råd/tips?

Anonymkode: 3e8c4...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krev at de bygger om garasjen slik at den er som avtalt. 

At det blir dyrt er utbyggers problem. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøv å ikke være "grei" og ta tapet på deres bom. De eier problemet og bør løse det uten å forringe uteplassen din. Det vil påvirke fremtidig salgspris OG din trivsel mens du bor der.

Be dem rette opp.

Anonymkode: 3f42c...694

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har jobbet med reguleringsplaner og vi har vært strenge på 7 meter for å komme seg inn og ut av parkeringsplass. 

Anonymkode: 84c4a...dbb

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å, er det sant? Har du noen råd om hvem jeg kan kontakte ift å få målt dette? Takstmann eller noen andre? Jeg har forsøkt å lese selv om anbefalinger osv, men syns det er forvirrende. Er det noe lett forståelig "skriv" om dette, ville blitt veldig takknemlig for mer info om dette fra en som kan det. På forhånd tusen takk!

Anonymkode: 3e8c4...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har utleier spekulert i at dere kommer til å akseptere å miste en bit av hagen for billigere penge enn om de hadde gjort jobben skikkelig. Ville krevd at de bygger på nytt - uten at det går på bekostning av din hageflekk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Utbyggere er jo dessverre av samme folkeslag som parkeringsvakter: Kjipe, sleipe j*vler. Ikke la dem ta av hageflekken din! Er det ferdigattest på huset? I så fall var sannsynligvis ikke kommunen på befaring, og du må gjerne involvere dem også. Det gir litt mer tyngde i saken.

Anonymkode: 59ba1...574

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...