AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #1 Skrevet 17. juni 2020 Vi har felles vaskemaskiner i sameiet. Skulle vaske klær i går kveld og da jeg kom ned i vaskekjelleren kjente jeg det STINKET parfyme, men tenkte det hang i luften etter at en nabo hadde nettopp vært der nede. Jeg satte på vasken min med Neutral parfymefritt vaskepulver, siden jeg blir så kvalm av skyllemiddel parfymelukt på klær Da vasken var ferdig og jeg skulle henge den opp, kjente jeg den sterke lukten av vaskepulver/skyllemiddel, men tenkte det gikk bort når det hang på verandaen. I dag STINKER det skyllemiddel parfymelukt av klærne noe så ekstremt😮og det lukter fra verandaen(åpen dør) og inn i leiligheten. Klærne jeg vasket skal jeg ha på meg på høytidelig skoleavslutning i dag, da min sønn er ferdig med vgs. Rekker ikke å vaske på nytt og har ikke oe annet jeg kan ha på meg som passer. Faen altså😒! Skjønner ikke at folk vil gå rundt og stinke så sterk vaskepulver parfymelukt. Anonymkode: dc3bb...9ef 3
Djungelvrål Skrevet 17. juni 2020 #2 Skrevet 17. juni 2020 Hvis du ikke tåler at andre bruker vanlig vaskemiddel og produkt må du kjøre maskinen en gang tom før du vasker egne klær eller kjøpe deg vaskemaskin selv. 17
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #3 Skrevet 17. juni 2020 Du kan ikke bestemme hva andre skal vaske med. Så enten får du ordne så du kan ha vaskemaskin inne hos deg selv, eller kjøre en maskin tom på kokvask før du skal vaske klær. At noen liker noe annet en deg er jo ikke noen overaskelse 🤷🏼♀️ Anonymkode: 4791c...8a3 11
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #4 Skrevet 17. juni 2020 Ts her. Skulle gjerne hatt egen vaskemaskin, men det er ikke plass til det hverken i leil eller vaskekjeller. Litt lukt tåler jeg selvfølgelig men dette var ekstrem sterk lukt. Har bodd her i 2 år og aldri opplevd lignende. Har fått noen nye naboer i sommer så det må være noen av de. Når klærne lukter så sterkt av skyllemiddel, så kan man jo ikke bruke parfyme heller.. Neste gang jeg kjenner det lukter sånn, skal jeg kjøre en kokevask med eddik. Anonymkode: dc3bb...9ef 4
Gjest O.G. Skrevet 17. juni 2020 #5 Skrevet 17. juni 2020 Går det ikke an å ha vaskemaskin på badet ditt?
Gjest Villfisker Skrevet 17. juni 2020 #6 Skrevet 17. juni 2020 Da bruker noen alt for mye vaskemiddel. Mange tror visst klærne blir renere av det, men de blir faktisk skitnere. Maskinen har heller ikke godt av det.
Pringle Skrevet 17. juni 2020 #7 Skrevet 17. juni 2020 Så rart at (hvis) det ikke er regler for hva slags vaskemiddel man kan bruke i vaskemaskin som er til felles bruk. Kanskje noe å ta opp med styret (hvis det finnes noe sånt)? 4
Muscae Skrevet 17. juni 2020 #8 Skrevet 17. juni 2020 (endret) Eddik fjerner lukt fra klær. Kanskje du kan prøve å ha litt eddik i maskina og kjøre et veldig kort skylleprogram før du bruker maskinen, når du kjenner at den lukter. Og så har du litt eddik i skyllemiddelskuffen i vasken din. Endret 17. juni 2020 av Muscae 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #9 Skrevet 17. juni 2020 2 timer siden, O.G. skrev: Går det ikke an å ha vaskemaskin på badet ditt? Ikke plass på badet og ikke lov med egen maskin i vaskekjeller. Heldigvis leier jeg nå. Hadde aldri kjøpt leil og delt maskin med naboer, det var vanlig på 50-60 tallet og ikke så vanlig nå tror jeg. Ts Anonymkode: dc3bb...9ef
Pås Skrevet 17. juni 2020 #10 Skrevet 17. juni 2020 Jeg tror deg! Vi har folk i familien som jeg kan LUKTE før jeg ser dem pga. skyllemiddelet de bruker i vaskemaskinen. Lukten kan også merkes utenfor huset dere (vaskerom med vindu ut). Dette er ikke tull, det STINKER av skyllemiddel hele familien! 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #11 Skrevet 17. juni 2020 Det kan også hjelpe med å vaske såpekammeret! Ofte ligger det rester igjen der, sjekk også kammeret for skyllemiddel! Anonymkode: fd0e8...949 2
Sokkar Skrevet 17. juni 2020 #12 Skrevet 17. juni 2020 Edikk som tøymykner fjerner den lukten. Moren til bonusbarnet bruker mye tøymykner på treningsklær, så voldsomt at det setter seg på våre klær dersom vi vasker det sammen. Så forstår frustrasjonen din, for jeg hater den lukta. Men så hadde jeg blitt sur om noen sa at jeg måtte bruke en annen shampoo eller hårolje fordi andre ikke liker den lukten, så har naturligvis aldri sagt noe 😊 5
Gjest Villfisker Skrevet 17. juni 2020 #13 Skrevet 17. juni 2020 3 timer siden, Pås skrev: Jeg tror deg! Vi har folk i familien som jeg kan LUKTE før jeg ser dem pga. skyllemiddelet de bruker i vaskemaskinen. Lukten kan også merkes utenfor huset dere (vaskerom med vindu ut). Dette er ikke tull, det STINKER av skyllemiddel hele familien! Det er grusomt. Vet om noen som bruker så mye at du kan lukte det fra fortauet på andre siden av veien. Ikke sett vedkommende på en stund. Har kanskje flytta, men har aldri glemt det.
Drizzt Skrevet 17. juni 2020 #14 Skrevet 17. juni 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke plass på badet og ikke lov med egen maskin i vaskekjeller. Heldigvis leier jeg nå. Hadde aldri kjøpt leil og delt maskin med naboer, det var vanlig på 50-60 tallet og ikke så vanlig nå tror jeg. Ts Anonymkode: dc3bb...9ef Det er faktisk mange gamle blokker som har felles vaskerom, men de fleste har egen vaskemaskin i leiligheten. Ellers ville jeg klaget til styret at lukta er for sjenerende og at de må henge en lapp eller du henger en lapp selv. 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #15 Skrevet 17. juni 2020 Jeg personlig er veldig var for lukter. Liker ikke for mye parfymelukt og synes det raskt blir for mye. Synes det er intenst og kunstig. Hvis jeg trener eller går tur ute får jeg tungt for å puste en liten stund til de har gått forbi. Øvelseskjørte med svigersøster her forleden, parfymelukten hennes satt i bilen fra mandag til fredag. Kommer inn i bygget på jobb og lukter ei av damene som sitter to etg opp. Kjøper en del brukte klær og må ofte vaske klærne mange ganger for å få ut skyllemiddel/parfymelukt. Låner jeg bort sovepose eller klær er det parfymeforbud og ønsker alt uvasket tilbake :p Har forsiktig sagt i fra til flere, noen tar hensyn Anonymkode: 3b43f...92a 1
Doge Skrevet 17. juni 2020 #16 Skrevet 17. juni 2020 Vask såpekammeret. Det er som regel rester av tøymykner igjen etter hver klesvask, så om ingen vasker det så vil det lukte mye rart. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #17 Skrevet 17. juni 2020 12 hours ago, Pringle said: Så rart at (hvis) det ikke er regler for hva slags vaskemiddel man kan bruke i vaskemaskin som er til felles bruk. Kanskje noe å ta opp med styret (hvis det finnes noe sånt)? Hæ? Anonymkode: ebd6b...0bd
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #18 Skrevet 17. juni 2020 10 hours ago, AnonymBruker said: Ikke plass på badet og ikke lov med egen maskin i vaskekjeller. Heldigvis leier jeg nå. Hadde aldri kjøpt leil og delt maskin med naboer, det var vanlig på 50-60 tallet og ikke så vanlig nå tror jeg. Ts Anonymkode: dc3bb...9ef Har selv et veldig lite bad (under 2,3m2) og får fint plass til vaskemaskin Anonymkode: ebd6b...0bd
Aureka Skrevet 17. juni 2020 #19 Skrevet 17. juni 2020 10 timer siden, Pås skrev: Jeg tror deg! Vi har folk i familien som jeg kan LUKTE før jeg ser dem pga. skyllemiddelet de bruker i vaskemaskinen. Lukten kan også merkes utenfor huset dere (vaskerom med vindu ut). Dette er ikke tull, det STINKER av skyllemiddel hele familien! Hehehe, ganske vittig.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #20 Skrevet 17. juni 2020 Jeg har hørt at bakepulver skal fjerne lukt. Skjønner forøvrig ikke hvordan folk orker å bruke eddik, det stinker jo bare verre enn alt annet? Anonymkode: c4879...7d6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå