Gå til innhold

Akutt syk - enda ikke over karenstid for forsikring!!😩

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Hunden min er blitt akutt syk i morges, skal snart til dyrlegen. Han er nesten lam i bakbena! Han kan bevege de hver for seg, men når jeg satt han på gulvet så sank hele bakparten sammen til gulvet.

Problemet er at jeg byttet dyreforsikring for å samle alle forsikringer i 1 selskap, og det har karenstid for veterinærregninger på 20 dager (utenom ulykker sa de)... Men dette regnes vel ikke med som en ulykke...

Han er 1.5 år

Anonymkode: 33106...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dyrlegen på tlf mistenkte skiveprolaps men da jeg sa han er 1,5 år virket det litt mer usannsynlig...

Men sannsynligvis må han ha røntgen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da betaler du for behandlingen selv. 

Anonymkode: eac8d...ca5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da betaler du for behandlingen selv. 

Anonymkode: eac8d...ca5

Jeg er student og har ikke penger til store utgifter som dette kanskje kan bli, det er jo derfor jeg har forsikring.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må nok betale for det selv. Har du ikke råd til behandling er vel avliving eneste mulighet. Det koster noen tusen det også, men det er billigere enn røntgen og eventuelle operasjoner og medisiner. 

Anonymkode: 8685c...b09

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hør med veterinæren og forsikringsselskapet hva du gjør nå  ❤ får så vondt av deg 😥

Anonymkode: 1f49a...590

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakk med dyrlegen så fort dom mulig og hør om de har avbetaling 😊 Mange dyrleger har det^^ Lykke til hos dyrlegen 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du har byttet forsikring, så har du den gamle forsikringen fram til den nye trer i kraft vel? 

Anonymkode: 2ad57...e3d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at du har fått så dårlig rådgivning at du ikke ble anbefalt å la den gamle forsikringen løpe ut karenstiden på den nye, men dessverre er det lite å gjøre med det nå. 

Uansett behandles de fleste prolapser med betennelsesdempende/smertestillende og total ro (Såkalt burleie) i noen uker. Dette koster ikke noe særlig, men krevende for både hund og eier selvfølgelig. Mange anbefaler også akupunktur og fysioterapi, men heller ikke dette blir voldsomt store summer for evt. noen få timer. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

snakk med vetrinær og hør om de kan hjelpe deg med avbetaling, evt hør med banken om de kan hjelpe deg med lån til behandling. Utrolig hva som ordner seg bare man er åpen og tar kontakt der man kan 

Anonymkode: c7d47...921

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kriwin80

Har du sagt opp den gamle forsikringen FØR den nye trådde i kraft? Vet mange gambler med at det SIKKERT ikke skjer noe, for å spare de pengene, men da må man nesten bare ta det som kommer.

HVIS den gamle forsikringen er sagt opp har du ikke så mange valg: betale for behandling eller avlive hunden. Neste gang venter du med å si opp den gamle forsikringen til etter karensperioden er over. Har du noen du kan låne penger av? Evnt høre med dyrlege om å få dele opp betalingen? Håper det ordner seg for deg.

Endret av kriwin80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for svar til alle

Jeg var hos dyrlegen nå med han, og det virker som noe nevrologisk... Han skal vær hos dyrlegen for å ta blodprøver og få intravenøst, og skal komme tilbake i kveld...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, kriwin80 skrev:

Har du sagt opp den gamle forsikringen FØR den nye trådde i kraft? Vet mange gambler med at det SIKKERT ikke skjer noe, for å spare de pengene, men da må man nesten bare ta det som kommer.

HVIS den gamle forsikringen er sagt opp har du ikke så mange valg: betale for behandling eller avlive hunden. Neste gang venter du med å si opp den gamle forsikringen til etter karensperioden er over. Har du noen du kan låne penger av? Evnt høre med dyrlege om å få dele opp betalingen? Håper det ordner seg for deg.

Ts her

Ja jeg snakket med forsikringselskapet i dag morges, og det var det jeg gjorde, men jeg var ikke klar over det egentlig... Altså jeg tenkte ikke over at det var karenstid i det nye selskapet, jeg kom ikke på å spørre om det heller... 

Hvordan går det an å ha så mye uflaks...

Jeg aner ikke hvor dyrt dette blir, men det er jo verdt det, for jeg elsker hunden og vil at han skal leve mer enn noe annet. Men hvis det blir 20-30.000 til sammen så blir jeg jo nødt til å ha avbetaling i mange år😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Ja jeg snakket med forsikringselskapet i dag morges, og det var det jeg gjorde, men jeg var ikke klar over det egentlig... Altså jeg tenkte ikke over at det var karenstid i det nye selskapet, jeg kom ikke på å spørre om det heller... 

Hvordan går det an å ha så mye uflaks...

Jeg aner ikke hvor dyrt dette blir, men det er jo verdt det, for jeg elsker hunden og vil at han skal leve mer enn noe annet. Men hvis det blir 20-30.000 til sammen så blir jeg jo nødt til å ha avbetaling i mange år😔

Dette med karenstid er jo alle forsikringsrådgivere og -selgere klar over (Eller de bør i hvert fall være det), så sjekk for ordens skyld at den gamle forsikringen din ikke fremdeles er løpende. I "gamle dager" når jeg holdt på med dette så sørget vi alltid for si opp og sette i gang kundens forsikringer med karenstid slik at det var tilstrekkelig overlapping og det kan ha blitt gjort her også. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å få gjort noe med det. Endel dyreklinikker tilbyr at man kan betale via Ressursbank,da blir det å betale inn i avdrag til banken. Ikke ideelt,men bedre enn ingen mulighet til å betale. God bedring til hunden din!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...