Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det et greit ord å bruke?

Anonymkode: 4f0be...e75

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har bare sett det blitt brukt av ei som har barn med afrikaner. Tenker ikke så mye annet over det enn at hun ellers også er over normalt opptatt av at folk er rasistiske og at «alle» er rasistiske i Norge og at alle hvite er sånn og sånn, sånn at det hun sier blir rasistisk mot europeere og føler meg ofte støtt av alt hun påstår og selv bruker ord som «white trash» og henger seg veldig opp i om folk beundrer håret til ungene sine osv og tolker det som rasistisk. Da skal det jammen meg ikke mye til.. Syns ordet melaninrik er overdrevent pakka inn-ord. Eneste sammenhengen jeg hørte det før, var gjennom studier da fregner og føflekker er melaninrike områder i huden.

Anonymkode: 6d7e9...c86

Skrevet

Nei, ùbertåpelig.:murvegg:  Det er lov å si mørk, mørkhudet eller afrikansk hvis det er det de er.  Vi blir kalt hvite, vi blir ikke kalt melaninfattige. 

AnonymBruker
Skrevet

Vil legge til at når føflekker og fregner blir omtalt som føflekk og fregner fordi de er melaninrike områder i huden, passer det dårlig å bruke «melaninrik» om en hudfarge. For et menneske er ikke en eneste stor føflekk. 

Anonymkode: 6d7e9...c86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...