AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #1 Skrevet 17. juni 2020 Trenger råd i forbindelse med kjøp av bolig. Drømmeboligen er lagt ut til salgs, hva er smart i forhold til å legge inn bud? Bud på prisantydning, så man ikke risikerer at andre kan henge seg på eller bud under prisantydning? Dette er en bolig som sjeldent kommer på markedet med tanke på beliggenhet (utsikt, strand, sol etc.), så det er ikke hvilken som helst bolig, rekkehus eller leilighet det allerede er et mangfold av.. Hva hadde du gjort i forhold til bud om drømmeboligen ble lagt ut og du bare MÅ ha den? Anonymkode: 1013d...d1b
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #2 Skrevet 17. juni 2020 Jeg hadde lagt inn bud litt over prisantydning, for å skremme bort andre. Anonymkode: df987...10c 1
Mt3 Skrevet 17. juni 2020 #3 Skrevet 17. juni 2020 Når det er en sjelden mulighet, en har vært på visning og ikke funnet grunn til å trekke ned prisen bør budet legges på prisantydning eller litt over så sant en har økonomi til det. Det er du/dere som må bestemme hvor mye dere er villig til å betale. 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #4 Skrevet 17. juni 2020 Ring megler for å høre hvor mange som er på listen først, så kan du lodde stemningen litt. Hvis det bare er dere som er interessert kan dere sikkert få kjøpt til takst eller litt under. Hvis det er mange interessenter blir det budrunde så lenge noen har betalingsvilje over høyeste gjeldende bud. Sett et tak for hva dere er villig til å gi og hold dere til det. Anonymkode: 9b16e...9fd
itfruen Skrevet 17. juni 2020 #5 Skrevet 17. juni 2020 Hadde dette vært før corona så hadde jeg kanskje kuppa den før visning med et par hundre/halv mill over takst. Men med corona og ustabil økonomi i utsiktene så tror jeg at jeg hadde vært litt mer forsiktig. Gjør mer research på hva lignende boliger har blitt solgt for i nærheten, hvis det er mulig. Har dere vært på visning? Var det mange der? Nå er det liv med flere interessenter samtidig. Når er budrunden? Om dere har mulighet til å by langt over prisantydning så hadde jeg kanskje ventet å by helt på slutten, hvis det kommer inn noen bud, og legge på en skikkelig saftig økning for å skremme vekk tidligere budgivere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå