Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde innsett av en perfekt blasto (fryseforsøk) for en uke siden og testet negativt i dag. Er alt håp ute? 😥

Leser om så mange som tester positivt allerede fem-seks dager etter innsett - noen som har hatt negativ test 7 dager etter, for så å teste positivt senere?

Anonymkode: 536f8...f72

Videoannonse
Annonse
Skrevet

7 dager etter blasto er du 12 dpo og burde ha hatt utslag på tidligtest om du var gravid 💚 klem fra meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, alt håp er ute. 

Anonymkode: 979ec...8cf

Gjest Mumlehumle
Skrevet
På 17.6.2020 den 9.34, AnonymBruker skrev:

Hadde innsett av en perfekt blasto (fryseforsøk) for en uke siden og testet negativt i dag. Er alt håp ute? 😥

Leser om så mange som tester positivt allerede fem-seks dager etter innsett - noen som har hatt negativ test 7 dager etter, for så å teste positivt senere?

Jeg testet svak positiv 9 dager etter innsett av blasto. Vent et par dager å ta en ny test. 

Skrevet
1 time siden, Mumlehumle skrev:

Jeg testet svak positiv 9 dager etter innsett av blasto. Vent et par dager å ta en ny test. 

Men ble det baby av det? Sen positiv test betyr at hcg er lav, og det kan være et dårlig tegn. Med ivf så vet man helt sikkert alder på embryo og da vet man også sånn ca når man bør få positiv test. Selvsagt er det individuelle variasjoner i hcg, men å få positiv test først 14 dpo er sent. 

Gjest Mumlehumle
Skrevet
30 minutter siden, Neutral90 skrev:

Men ble det baby av det? Sen positiv test betyr at hcg er lav, og det kan være et dårlig tegn. Med ivf så vet man helt sikkert alder på embryo og da vet man også sånn ca når man bør få positiv test. Selvsagt er det individuelle variasjoner i hcg, men å få positiv test først 14 dpo er sent. 

Jeg tenker det er en grunn man får beskjed om å teste seg 14 dager etter innsett. 

Skrevet
3 minutter siden, Mumlehumle skrev:

Jeg tenker det er en grunn man får beskjed om å teste seg 14 dager etter innsett. 

De fleste klinikker har gått over til å teste 14 dpo nå. St Olavs "nekter" å telle med de 5 dagene før innsett, så de sier at innsett = 0 dpo, men det er jo biologisk feil. Derfor har de testdato 14 dager etter innsett. Ble det baby av ditt forsøk? 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Mumlehumle skrev:

Mange klinikker har testdag 10 dager etter innsett av blastocyst. Du svarte ikke, endte din graviditet i velskapt baby? 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Mumlehumle skrev:

Dette er jo dessverre ikke til noe hjelp for ts, da ditt svangerskap endte i sa. Så lav hcg tyder på at ting ikke er som det skal. 

Anonymkode: 97291...8b3

Gjest Mumlehumle
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo dessverre ikke til noe hjelp for ts, da ditt svangerskap endte i sa. Så lav hcg tyder på at ting ikke er som det skal. 

Anonymkode: 97291...8b3

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange klinikker har testdag 10 dager etter innsett av blastocyst. Du svarte ikke, endte din graviditet i velskapt baby? 

Kvinner produserer hcg forskjellig. Noen er litt seinere enn andre. Derfor de sier at man skal teste seg etter 14 dager for da skal man produsere nok hcg. Om jeg har velskapt baby er irrelevant i denne diskusjonen. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg testet ikke før 11 dager etter innsett av blasto i fjor, og den var ganske svak, men her ligger hun, straks 5 mndr gammel💕 

Jeg ville ventet litt til❤

Anonymkode: b0d7a...5a6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Mumlehumle skrev:

Kvinner produserer hcg forskjellig. Noen er litt seinere enn andre. Derfor de sier at man skal teste seg etter 14 dager for da skal man produsere nok hcg. Om jeg har velskapt baby er irrelevant i denne diskusjonen. 

Hvorfor operere noen klinikker med testdag på dag 10 da? Er test negativ da,avslutter man all støttebehandling.

Og selvfølgelig er ikke det irrelevant. Om du mistet, så har det mest sannsynlig vært noe feil og dårlig stigning av hcg. 

• Liker 2
Gjest Mumlehumle
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor operere noen klinikker med testdag på dag 10 da? Er test negativ da,avslutter man all støttebehandling.

Og selvfølgelig er ikke det irrelevant. Om du mistet, så har det mest sannsynlig vært noe feil og dårlig stigning av hcg. 

Hadde helt fin stigning frem til jeg mistet 6 + 3. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Mumlehumle skrev:

Hadde helt fin stigning frem til jeg mistet 6 + 3. 

Men sen produksjon av hcg, som kan tyde på feil utvikling av embryoet, som igjen vil føre til sa. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Klinikken opererer med testdag 10 dager etter innsett og som fryktet gikk det dessverre ikke vår vei 😥

Skal definitivt vente med testing til dag 10 neste gang selv om ventetiden er grusom.

Gjest Mumlehumle
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Klinikken opererer med testdag 10 dager etter innsett og som fryktet gikk det dessverre ikke vår vei 😥

Skal definitivt vente med testing til dag 10 neste gang selv om ventetiden er grusom.

Det var trist å høre. Sender deg mange klemmer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...