Gå til innhold

Så vanvittig lei av koronahysteriet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hvordan disse hysteriske ts-sutrerne hadde taklet en virkelig unntakstilstand som hadde vart i mange år? Mange steder i verden lever de konstant på måter som de ikke velger selv, p.g.a. krig, sult, fattigdom, sykdom og annen elendighet. De får aldri våre normale goder og de har ikke friheten vi tar som en selvfølge. De er ikke friske og har ikke mye penger etc.

Sutrerne aner ingenting om hvor godt de har det, for de tar alt som en selvfølge. De syns de fortjener å kunne gjøre akkurat hva de vil, som de vi, når de vil. De har "lidd" i noen få mnd. fordi slemme politikere hisset opp befolkningen til å lage problemer for dem.  Stakkars bortskjemte egomennesker. 

Anonymkode: 83a2b...2b5

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Villfisker
Skrevet
Akkurat nå, Krantz95 skrev:

SARS-CoV-2 er ikke mer farlig enn sterk influensa for dem under 60 år som ikke har underliggende sykdom.

Så da skal resten av oss det ikke rammer drite i disse enkeltmenneskene, bare fordi vi vil ha det kjekt i ferien f.eks? Det er vanvittig egoistisk.

Skrevet
Akkurat nå, Villfisker skrev:

Så da skal resten av oss det ikke rammer drite i disse enkeltmenneskene, bare fordi vi vil ha det kjekt i ferien f.eks? Det er vanvittig egoistisk.

Nei, det er normal menneskelig oppførsel.

Akkurat som vi gjerne kjøper billige klær selv om vi innerst inne vet at de blir produsert under slavelignende forhold i U-land.

• Liker 3
Gjest Villfisker
Skrevet
2 minutter siden, Krantz95 skrev:

Nei, det er normal menneskelig oppførsel.

Akkurat som vi gjerne kjøper billige klær selv om vi innerst inne vet at de blir produsert under slavelignende forhold i U-land.

Nei, det er egoistisk oppførsel. 

Skrevet
5 minutter siden, Villfisker skrev:

Nei, det er egoistisk oppførsel. 

Egoistisk oppførsel er normal menneskelig oppførsel.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva er grunnen til at folk har mistet jobben eller har gått konkurs? Det er jo tiltakene, ikke coronaen som har skylda for det. 

Og hadde jeg vært 90 år og veldig syk, så ville jeg heler brukt mine siste måneder på å være sammen med de jeg er aller mest glad i og dermed risikere smitte. Mye heller det enn å sitte innesperret uten kontakt med noen, det er jo uansett ikke et liv. Vet du hva det gjør med folk å sitte isolert? Moren til en kollega av meg har blitt fullstendig tussete etter coronaen kom. Hun ringer fem ganger om dagen og husker ikke at hun ringte for 1 time siden. Og hun var helt klar før coronaen kom. 

Anonymkode: 9b6a7...cf8

Og grunnen til det et for å hindre kollaps av helsevesenet, som er en grunnpilar i samfunnet.

Det kan godt være at du hadde ønsker det om du var 90år, men det er ingen reell mulighet for sykehjemsbeboere? Eller andre beboere på institusjoner for den sakens skyld. 

Anonymkode: 40476...356

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Viruset er ufarlig for oss under 60. Jeg gidder ikke ta hensyn til andre lenger. De som er i risikogruppa får holde seg inne og passe på seg selv fra nå av.

Anonymkode: ba6f2...225

Leste nettopp at folk i sverige har fått hjerneskade etter å ha vært syk, også de «mildt» syke. Så dette er ikke noe man kødder med!

Anonymkode: 2ae39...d55

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste nettopp at folk i sverige har fått hjerneskade etter å ha vært syk, også de «mildt» syke. Så dette er ikke noe man kødder med!

Interessant.

Finnes det vitenskapelig bevis på at hjerneskaden hadde klar sammenheng med Covid-19?

Eller er det kanskje slik at 80-åringer som overlever meget sterk influensa også viser tegn på hjerneskade?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Krantz95 skrev:

Interessant.

Finnes det vitenskapelig bevis på at hjerneskaden hadde klar sammenheng med Covid-19?

Eller er det kanskje slik at 80-åringer som overlever meget sterk influensa også viser tegn på hjerneskade?

Også de mildt syke..

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Også de mildt syke..

Har du link til artikkelen som viser klar sammenheng mellom viruset og hjernekade hos mildt syke?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Et godt forslag: La oss gå over til helt normal livsførsel. Samtidig tillater vi sivil bevæpning av risikogruppene, og straffrihet dersom de opplever situasjonen som truende. Skal man "leve som normalt" og fritt spre et dødelig virus uten noen form for konsekvenser, må det samme gjelde for å beskytte seg mot det.

Anonymkode: c9511...0e1

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Et godt forslag: La oss gå over til helt normal livsførsel. Samtidig tillater vi sivil bevæpning av risikogruppene, og straffrihet dersom de opplever situasjonen som truende. Skal man "leve som normalt" og fritt spre et dødelig virus uten noen form for konsekvenser, må det samme gjelde for å beskytte seg mot det.

Anonymkode: c9511...0e1

Da burde også alle ungdommer få utlevert pistol med tillatelse til å skyte alle med influensa som nærmer seg.

Husk at det døde to ungdommer av helt vanlig influensa i vinter. Influensa er altså farligere for ungdom enn det SARS-CoV-2 er.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, Krantz95 skrev:

Har du link til artikkelen som viser klar sammenheng mellom viruset og hjernekade hos mildt syke?

Har du link til seriøs bevis på at det ikke er farlig?

(mange av de såkalt friskmeldte sliter jo med symptomer lenge blant annet. Kriterie for friskmelding er jo bare at man ikke er død etter 14 dager

• Liker 1
Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du link til seriøs bevis på at det ikke er farlig?

(mange av de såkalt friskmeldte sliter jo med symptomer lenge blant annet. Kriterie for friskmelding er jo bare at man ikke er død etter 14 dager

Det var du som påstod at mildt syke får hjerneskade. Det er en såpass grov påstand at den bør dokumenteres.

Endret:

Og det er ikke slik at du eller jeg kan slenge ut en påstand og så si etterpå at påstanden er korrekt hvis andre ikke kan motbevise påstanden.

Det blir som å si at det bor skumle vesener inne i sola. Ingen kan motbevise den påstanden, men det betyr ikke at påstanden er korrekt 🙂 

Endret av Krantz95
  • Liker 6
Skrevet

Hva tror dere er grunnen til at det så langt er over 5000 døde i Sverige og bare 242 i Norge? Hysteri?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Enig, men jeg sier det også til venner og mange er enige. Galskap å stenge verden for et virus. Utover å vaske hender gjør jeg heller ikke så mye. 

Anonymkode: 8742c...4d9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, prt90 skrev:

Hva tror dere er grunnen til at det så langt er over 5000 døde i Sverige og bare 242 i Norge? Hysteri?

5000 er ikke masse i et land med 8 mill. Man kan dø av masse sykdommer, og tiltakene har nok større konsekvenser på sikt. 

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

5000 er ikke masse i et land med 8 mill. Man kan dø av masse sykdommer, og tiltakene har nok større konsekvenser på sikt. 

I et normalår dør det rundt 80.000 i Sverige. Hvorav ca 50.000 er over 80 år

Det er ikke noen krise hvis 10% av 80-åringene som uansett skal dø i 2020 dør av korona.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg later også som jeg bryr meg. Har respekt for sykdom men ikke folk som står i kø og smiler mens de smører seg med antibac. 
Nei, nok er nok for lenge siden. Det blir ingen andre bølge, og verden blir akkurat som før. Til det siste vil jeg nesten si dessverre. Folk er en saueflokk, styrt av journalister som elsker å lage hysteri og kaos. Fordi de lever aller best med akkurat det.

Anonymkode: 88c8e...492

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

3 minutter siden, Krantz95 skrev:

I et normalår dør det rundt 80.000 i Sverige. Hvorav ca 50.000 er over 80 år

Det er ikke noen krise hvis 10% av 80-åringene som uansett skal dø i 2020 dør av korona.

Her er ekspertuttalelsene ja. 

Anonymkode: 6bb22...c57

• Opprett ny...