Gå til innhold

Så vanvittig lei av koronahysteriet

Anbefalte innlegg

Gjest Villfisker
Skrevet

Alle er lei, men det hjelper ikke så mye hva vi føler. Realiteten er at det er et virus der ute, og det må vi forholde oss til.

Møkklei jeg også. Skulle ønske jeg hadde hatt det, uten å vite det, og bare blitt ferdig med dritten. Ha uansett unngått folk, og gjør det enda. Så hadde ikke hatt dårlig samvittighet, om en test hadde vist at jeg faktisk har hatt det. :sukk:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, la oss starte å shame alle som har hatt korona🙄

Anonymkode: 9b6a7...cf8

Jeg glemmer til stadighet hvor lavt nivået her er. Mener du seriøst at noen som har klart å bli smittet er verd å lytte til når de støtter TS som sier at det er unødvendig å følge smitteråd for man ikke blir smittet likevel? Den som har blitt smittet er jo et klart bevis på at TS tar feil. Det gjør ikke saken bedre når de driter i at andre kan bli alvorlig syke eller dø siden de klarte seg greit selv.

Anonymkode: e7a37...da9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber med mennesker hver dag, og jobber ved siden av med smittevern, jobber tom tett på noen av helsemyndighetene og ser ikke dette hysteriet du snakker om i det hele tatt! Vasker/spriter hender, vi holder avstand og hoster evt i armhulen! Har egentlig opplevd lite hysteri siden det brøt ut i mars. 
Det største hysteriet jeg har sett er vel her inne hvor det startes tråder på tråder på tråder om hvor håpløst alt er og hvor feil alle myndigheter tar. Men tar det som det er; god underholdning! 

Anonymkode: 2581a...1bd

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig. Jeg fulgte det meste av anbefalinger en liten stund, men har levd normalt lenge nå.

Anonymkode: ba6f2...225

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket koronahysteri?

Jeg vasker hendene mine, bruker antibac når jeg ikke har vann tilgjengelig, hoster eller nyser i papir eller albuekrok, holder avstand til andre i det daglige, kaster meg ikke om halsen på andre enn mine aller nærmeste, men alt dette gjør jeg ellers også, ikke bare nå.

Sunn fornuft kalles det, ikke hysteri.

Anonymkode: 94eef...5e1

Vanlig hygiene har vel de fleste. For min del handler hysteriet om det regjeringen driver med: at man skal nekte folk på restaurant å sitte mer enn 6 stk på samme bord (og du må for Guds skyld ikke bytte plass I løpet av kvelden). At alle flokker seg sammen på utsiden er ikke så farlig. 
På skolen får ikke barna lov til å gå på innsiden av gjerdet før 8.30 - hvilket betyr at alle flokker seg på utsiden av gjerdet frem til det er «lov» å gå på innsiden. 

Kontraskjæret får ha 800 mennesker samlet for fotballkamp på storskjerm, men fotballstadioner får ikke ha med enn 200 (på stadioner som tar kanskje 10 000 mennesker og har mange innganger). Dyreparken hadde ordnet en masse for å sluse inn 200 x 4 mennesker. Men eh eh eh, da kom Høie på banen gitt. Ikke kom her og tro at du kan forbigå reglene han har bestemt!

Sverige er pestens land, men dra til Gotland, der kan du feste med resten av Stockholm. 

Altså det begynner å føles som man er med i skjult kamera. Hvor mye kan befolkningen finne seg i før nok er nok?

• Liker 10
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså det begynner å føles som man er med i skjult kamera. Hvor mye kan befolkningen finne seg i før nok er nok?

Det beste er å slutte å høre på tullet til regjeringen og heller prøve å leve som vanlig.

• Liker 5
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne ikke vært mer enig. Er så dritt lei av dette. Jeg har tatt antistofftest og har hatt korona. Hadde 37,8 i feber en kveld og hostet i tre dager.. Tok bare testen fordi jeg måtte til Sverige på et møte, men så viste det seg at antistofftest ikke var godt nok bevis for å slippe fritidskarantene.

Jeg også later som jeg bryr meg ute blant folk, men sannheten er at jeg gir fullstendig faen. Jeg har prøvd å ytre meningene mine et par ganger: men det er jo sosialt selvmord. Det er ikke måte på hvilken kynisk, egoistisk jævel du er, om du ikke mener akkurat det samme som alle andre. 

Hele dette coronastyret har gått fullstendig over styr.Det er ganske skremmende når vi ikke lenger kan godta noe av det mest naturlige i verden: at gamle og svært syke dør. 

Blir skremt av at vi har en regjering som fullstendig mister hodet i frykt. Ikke klarer å se det store bildet. Og blir enda mer skremt av at hele befolkningen bare nikker og godtar alt mulig av regler og restriksjoner. 

Blir så vanvittig lei av det argumentet. Unge friske mennesker har blitt alvorlig syke og dødd av viruset. Dette er selvfølgelig ikke noe som skjer så altfor ofte, men det kan faktisk være så alvorlig. Ellers finnes det mange som ikke er "svært syke" men i risikogruppe og dermed må være ekstra forsiktig ift smitte. Er disse da alvorlig nok syke fra før av til at vi bare skal akseptere at de får en for tidlig død? Fordi det er så fryktelig vanskelig å vaske hendene sine og holde litt avstand til andre folk?

Jeg kan godt bruke meg selv som eksempel, da jeg er hjertesyk. Ingen ser det på meg, ingen vet jeg er syk uten at jeg forteller det, jeg kjenner det aldri på kroppen, likevel er jeg i risikogruppe og har ikke anelse om hvor alvorlig syk jeg kan bli av viruset da jeg har en sjelden sykdom. Eneste jeg vet sikkert er at noen medisiner som brukes mot viruset er noe jeg alene kan dø av. Skal vi da bare akseptere at slike som meg kan bli svært syke eller i verste fall dø av et virus som "bare dreper gamle og svært syke"?

Jeg bare håper runde nummer to med smitte blir rolig, slik at jeg slipper å måtte jobbe direkte med covid-pasienter, og dermed risikere både min og de andre pasientene mine sin helse.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Lei? Nei, jeg synes dette er kjempespennende jeg! Endelig noe som skjer, som opptar oss alle. Lenge siden sist! 

Nei, tror de fleste er ganske lei jeg.

Anonymkode: fabd6...1cf

• Liker 4
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo pga sånne som deg at viruset fortsatt sprer seg

Anonymkode: 11f2a...e21

Nei nå må du slutte. Det er pga USA 🤣🤣🤣

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vanlig hygiene har vel de fleste. For min del handler hysteriet om det regjeringen driver med: at man skal nekte folk på restaurant å sitte mer enn 6 stk på samme bord (og du må for Guds skyld ikke bytte plass I løpet av kvelden). At alle flokker seg sammen på utsiden er ikke så farlig. 
På skolen får ikke barna lov til å gå på innsiden av gjerdet før 8.30 - hvilket betyr at alle flokker seg på utsiden av gjerdet frem til det er «lov» å gå på innsiden. 

Kontraskjæret får ha 800 mennesker samlet for fotballkamp på storskjerm, men fotballstadioner får ikke ha med enn 200 (på stadioner som tar kanskje 10 000 mennesker og har mange innganger). Dyreparken hadde ordnet en masse for å sluse inn 200 x 4 mennesker. Men eh eh eh, da kom Høie på banen gitt. Ikke kom her og tro at du kan forbigå reglene han har bestemt!

Sverige er pestens land, men dra til Gotland, der kan du feste med resten av Stockholm. 

Dette!

Er så mange regler som ikke henger på greip nå. Virker som regjeringen elsker å vise at de både kan og vil bestemme over andre. Slike kriser trigger nok desverre autoritære gener hos noen av oss.

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, Gjeste mann skrev:

Dette!

Er så mange regler som ikke henger på greip nå. Virker som regjeringen elsker å vise at de både kan og vil bestemme over andre. Slike kriser trigger nok desverre autoritære gener hos noen av oss.

For i det hele tatt ønske å bli politiker må man tro at eget verdensbilde er riktigere enn andres verdensbilde.

Og en politiker må være så sterk i troen på egen fortreffelighet at denne synes at maktbruk mot mennesker som ser verden på en annen måte enn dem er riktig...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg glemmer til stadighet hvor lavt nivået her er. Mener du seriøst at noen som har klart å bli smittet er verd å lytte til når de støtter TS som sier at det er unødvendig å følge smitteråd for man ikke blir smittet likevel? Den som har blitt smittet er jo et klart bevis på at TS tar feil. Det gjør ikke saken bedre når de driter i at andre kan bli alvorlig syke eller dø siden de klarte seg greit selv.

At man er blktt smittet er da overhode ikke noe bevis på at man har ikke har klart å følge smitterådene. Smitterådene er der for å holde reproduksjonstallet under 1, ikke for å eliminere all smitte. De som følger smitterådene og blir smittet hsr bare hatt uflaks.

Syns forøvrig at man skal følge smitterådene, men man trenger ikke overdrive.

Anonymkode: 65f5f...b4a

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er så lett å være lei og kalle det hysteri når det ikke er deg det får store konsekvenser for. Det er ikke du som må sitte isolert på institusjon uten å treffe dine nærmeste på flere mnd.. det er ikke du som ikke får besøke din mor eller ektefelle som bor på institusjon.. det er ikke din bedrift som du har brukt all din tid på å bygge opp, som går konkurs. Det er ikke din bolig som må selges fordi du har mistet all inntekt. Det er ikke du som må jobbe fulle arbeidsdager I 27 grader, innpakket i smittevernutstyr fra topp til tå, for å beskytte gamle, syke og svake fra å bli smittet av Olga som har fått smitten fordi pårørende som synes det et hysteri og lever uten hensyn til smittevernsreglene har dratt med seg smitte til institusjonen når den endelig så smått begynte å åpne for besøkende etter lang tids isolasjon...

Anonymkode: 40476...356

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med deg i det meste som du skriver her, regjeringen har gjort mye som i mitt lille hode er ulogisk.  Jeg kaller det "symbolpolitikk" - "vi gir en lillefingernegl for å late som om vi gjør lettelser, det vil stagge mobben for en liten stund", det er tullete.

Men så er det mange misforståelser ute og går også, og det kan ikke regjeringen klandres for.

Veldig mange tror at rådet om "en-meteren" nå er opphevet, jeg kan ikke forstå annet enn at det er fordi de kun leser overskriftene i avisen, og dermed ikke har fått med seg at dette gjelder kun innad i skoleklasser og barnehagegrupper.  Mellom gruppene, og ellers i samfunnet, gjelder fortsatt anbefalingene om minst en meters avstand.

Disse som tror dette blir da sinte, og hyler opp om hysteri, når butikkansatte da høflig minner om avstandsreglene, for "den gjelder jo ikke lenger".  (Det opplevde jeg senest i går på en butikk)

Som en generell regel er det også fornuftig å ikke ta på masse ting man ikke har tenkt å kjøpe, men her må man bruke skjønn.  Av og til tar man feil produkt, eller man må lese på innholdsdeklarasjonen, og da skal man ikke være tvunget til å kjøpe et produkt man ikke kan bruke.  Men om butikken velger å håndheve dette strengt må de da ha rutiner for hva de skal gjøre med slike tilfeller.

Men på generelt grunnlag, de vanlige generelle smittevernsrådene ser jeg på som fornuftige, og jeg klarer ikke så se at det er hysteri å følge dem.

Anonymkode: 94eef...5e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, Villfisker skrev:

Alle er lei, men det hjelper ikke så mye hva vi føler. Realiteten er at det er et virus der ute, og det må vi forholde oss til.

Møkklei jeg også. Skulle ønske jeg hadde hatt det, uten å vite det, og bare blitt ferdig med dritten. Ha uansett unngått folk, og gjør det enda. Så hadde ikke hatt dårlig samvittighet, om en test hadde vist at jeg faktisk har hatt det. :sukk:

Viruset er ufarlig for oss under 60. Jeg gidder ikke ta hensyn til andre lenger. De som er i risikogruppa får holde seg inne og passe på seg selv fra nå av.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så lett å være lei og kalle det hysteri når det ikke er deg det får store konsekvenser for. Det er ikke du som må sitte isolert på institusjon uten å treffe dine nærmeste på flere mnd.. det er ikke du som ikke får besøke din mor eller ektefelle som bor på institusjon.. det er ikke din bedrift som du har brukt all din tid på å bygge opp, som går konkurs. Det er ikke din bolig som må selges fordi du har mistet all inntekt. Det er ikke du som må jobbe fulle arbeidsdager I 27 grader, innpakket i smittevernutstyr fra topp til tå, for å beskytte gamle, syke og svake fra å bli smittet av Olga som har fått smitten fordi pårørende som synes det et hysteri og lever uten hensyn til smittevernsreglene har dratt med seg smitte til institusjonen når den endelig så smått begynte å åpne for besøkende etter lang tids isolasjon...

Anonymkode: 40476...356

Og hva er grunnen til at folk har mistet jobben eller har gått konkurs? Det er jo tiltakene, ikke coronaen som har skylda for det. 

Og hadde jeg vært 90 år og veldig syk, så ville jeg heler brukt mine siste måneder på å være sammen med de jeg er aller mest glad i og dermed risikere smitte. Mye heller det enn å sitte innesperret uten kontakt med noen, det er jo uansett ikke et liv. Vet du hva det gjør med folk å sitte isolert? Moren til en kollega av meg har blitt fullstendig tussete etter coronaen kom. Hun ringer fem ganger om dagen og husker ikke at hun ringte for 1 time siden. Og hun var helt klar før coronaen kom. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er så flaut når folk snakker så nedlatende også har de ikke tenkt over hva de skriver i det hele tatt. For alt du vet kan jeg ha blitt smittet av ungene mine (men du holder kanskje to meter avstand til barna dine også?), eller være sykepleier å ha blitt smittet på jobb (de går ikke rundt med verneutstyr om de ikke behandler coronapasienter om du tror det). 
Eller jeg kan ha blitt smittet før alle tiltakene kom. 

Med din holdning regner jeg med at du aldri noensinne har hatt en virusinfeksjon og aldri er forkjølet om vinteren..?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Aldri brydd meg om dette tullet. Nyhetene veit å spre frykt for å få kontroll 🤪

jeg stikker til Nordby med god samvittighet 🥳

Anonymkode: f3794...118

• Liker 6
Gjest Villfisker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Viruset er ufarlig for oss under 60. Jeg gidder ikke ta hensyn til andre lenger. De som er i risikogruppa får holde seg inne og passe på seg selv fra nå av.

Det vet vi ikke stemmer, men du kan prøve å overbevise deg selv så mye du vil. Egoister som deg, skulle vært bøtelagt kraftig, om man kunne spore smitten tilbake til deg.

Skrevet
1 minutt siden, Villfisker skrev:

Det vet vi ikke stemmer, men du kan prøve å overbevise deg selv så mye du vil. Egoister som deg, skulle vært bøtelagt kraftig, om man kunne spore smitten tilbake til deg.

SARS-CoV-2 er ikke mer farlig enn sterk influensa for dem under 60 år som ikke har underliggende sykdom.

• Liker 4
  • Opprett ny...