AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #21 Skrevet 17. juni 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis dette skal funke på sikt, så er det opp til deg om dette skal funke eller ikke. Her er noen punkter: 1. Hvis du har tilgitt det som har skjedd, så kan du ikke bringe det på banen ved en senere krangel (da er den saken låst og glemt) 2. Du må lære deg å stole på han igjen og dette kan være et eksempel som kan være vanskelig: Han går på byen med gutta og du hører ikke spesielt mye fra han. - Vil du da sitte hjemme å tenke på om han er utro igjen? 3. Det er viktig at dere som par prioriterer hverandre (hva liker du, hva liker han?) - Skap ny spenning. 4. Vær alltid ærlig. Er det noe du føler på, så ta det heller med han enn å gå rundt grøten å furte. Det er alltid bedre å skjære igjennom samt fortelle akkurat hva du føler. Klarer du å tilgi, legge det som har skjedd dødt, ikke ta det opp i en senere krangel og samtidig stole på han, da kan dette gå. 🙂 Lykke til. Mvh Mann 28 Anonymkode: 056bc...a18 TS: Jobber med saken. Men, du får dette til å høre ut som det KUN står på meg. Har ikke han som har vært utro noe ansvar for å få dette til å fungere? Anonymkode: 83e65...e4b 8
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #22 Skrevet 17. juni 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS: Jobber med saken. Men, du får dette til å høre ut som det KUN står på meg. Har ikke han som har vært utro noe ansvar for å få dette til å fungere? Anonymkode: 83e65...e4b Jojo, selvfølgelig er det ikke KUN på deg. Men dette er ting du må takle for at DU skal kunne gå videre i forholdet. 🙂 Han må bevise ovenfor deg at han prioriterer riktig og at han er til å stole på. - Jeg snakket kun fra ditt perspektiv og hva du burde tenke over. Jeg har selv vært utsatt for utroskap hvor eksdama hadde rota rundt i en mnd med en annen fyr. Anonymkode: 056bc...a18 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #23 Skrevet 17. juni 2020 Kan jeg spørre hvor lenge det er siden utroskapen ble oppdaget? Fortalte han det selv? Hvor lang periode var han utro? Min eksmann var utro med en kollega. De holdt på i nesten ett år før noen fortalte meg om det. Jeg klikket.. han sa at han ville satse på meg, vi gikk til terapi, tok oss noen ferieturer, gjorde alt «riktig». Han gjorde alt han kunne for å redde forholdet. Men likevel så tror jeg at han slet veldig med å glemme henne. Og jeg slet veldig med tilliten. Selv om jeg ikke tok det opp med han hele tiden så ble det et tankekjør for meg og jeg ble utrolig sliten av det. Jeg kan skrive mer senere når jeg har bedre tid. Summen av alt gjorde at vi gikk ifra hverandre. Anonymkode: cf884...d5f 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #24 Skrevet 17. juni 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg spørre hvor lenge det er siden utroskapen ble oppdaget? Fortalte han det selv? Hvor lang periode var han utro? Min eksmann var utro med en kollega. De holdt på i nesten ett år før noen fortalte meg om det. Jeg klikket.. han sa at han ville satse på meg, vi gikk til terapi, tok oss noen ferieturer, gjorde alt «riktig». Han gjorde alt han kunne for å redde forholdet. Men likevel så tror jeg at han slet veldig med å glemme henne. Og jeg slet veldig med tilliten. Selv om jeg ikke tok det opp med han hele tiden så ble det et tankekjør for meg og jeg ble utrolig sliten av det. Jeg kan skrive mer senere når jeg har bedre tid. Summen av alt gjorde at vi gikk ifra hverandre. Anonymkode: cf884...d5f TS: Det pågikk av og på i 1 år. Han fortalte det selv for 1 år siden, etter det var avsluttet. Jeg sliter fælt med både tillit og selvtillit..men føler meg 100% trygg på at det er meg han vil ha. Anonymkode: 83e65...e4b
VillAnna Skrevet 17. juni 2020 #25 Skrevet 17. juni 2020 Har han gjort alt «riktig» i ettertid eller er det en grunn til at du ikke har tillitt til han? Min egen erfaring er at vi prøvde etter jeg oppdaget utroskap men pga ødelagt tillitt så ble det aldri bra igjen. Selv om jeg var glad i han. Han var på en måte ikke den samme mannen for meg lengre hvis du skjønner hva jeg mener? Men pga barn osv ville vi prøve. Det ble tilslutt best for alle at vi gikk ifra hverandre. Nå har alle det bedre på hver sin kant. Jeg tror også det kan ta mange mange år og komme seg over en sånn knekk dessverre. 1
Gjest MissFlower Skrevet 17. juni 2020 #26 Skrevet 17. juni 2020 Jeg syntes du må tenke deg nøye om Ts. Jeg har ikke erfaring i din posisjon, men jeg har vært den andre kvinnen. Han løy til meg om at han var i ett åpent forhold, vi hadde ett forhold i over 1 år, med nesten daglig kontakt. Kona fant ut at han hadde hatt ett forhold til meg, konfronterte meg og det viste seg at de hadde hatt det åpent og fritt tidligere, men at de to hadde blitt enig om å ikke ha forhold til andre mer. Han sa også på ett tidspunkt at han etter å ha truffet meg forsto at han og kona ikke passet så bra sammen lenger og at han ikke bar 100% lykkelig der. Han fortalte meg at han hadde forelsket seg i meg og fått følelser. Når konen fant ut valgte han likevel henne. Han sa til meg at han var redd for ett «nytt» liv. De har vært gift i mange år og jeg er betraktelig yngre. Så mye her som ville gjort ting vanskelig. Vi lever også to forskjellig liv. Det jeg vil frem til, er uansett. Kona tror han gjør alt for henne nå, men det har likevel fortsatt å komme meldinger fra han. Lange meldinger hvor han legger ut om følelsene sine for meg, hvor mye han savner meg og ikke klarer glemme meg, at han er glad i meg og skulle ønske han traff meg for 20 år siden. Jeg svarer han ikke, av respekt for ekteskapet han har valgt å forsøke redde. Jeg holder meg unna, men jeg er ganske sikker på at om kona visste om meldingene han har sendt til meg nå i ettertid, så hadde hun ikke syntes det var greit, og jeg vil også tro hun ville ha karakterisert det som emosjonelt utroskap. Jeg sier ikke at din mann holder på som han her, men verdt å tenke over. Og hva er motivasjonen til din mann for å bli? Er det fordi det er deg han vil ha, eller livet dere har bygd sammen, med alt av goder som følger med? Og er det sånn at du kunne følt deg helt trygg på at han ikke gikk over streken om han en kveld var på byen med kompiser og denne kvinnen han har hatt ett forhold til var på samme utested, hadde du klart å stolt på at han ikke gjorde noe galt? Eller ville du sittet hjemme og tvinnet tommeltotter og vært usikker? Du kan bli syk av å prøve å late som alt er greit om det egentlig ikke er det. Tillit og respekt er fundamentet i ett hvert forhold, han har bevist at han både kan og vil bryte det, hva får han til å ikke ville gjøre det igjen? Kanskje han tenker, du har jo tilgitt en gang, så da tilgir du igjen? Eller har han blitt flinkere til å skjule ting? Syntes du bør tenke grundig igjennom. Ønsker deg alt godt 🌸
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #27 Skrevet 17. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: TS: Det pågikk av og på i 1 år. Han fortalte det selv for 1 år siden, etter det var avsluttet. Jeg sliter fælt med både tillit og selvtillit..men føler meg 100% trygg på at det er meg han vil ha. Anonymkode: 83e65...e4b Jeg tenker at alle dine følelser er veldig naturlig og på sin plass. Ett år er ikke mye i denne sammenhengen. Han må nok dessverre vise i lang lang tid fremover gjennom handling at han velger deg. Hver dag. Alt dette er ikke lett. Men du må huske på at hvis han virkelig vil ha deg av hele sitt hjerte så takler han det. Det er HAN som har ødelagt deg, da må han også tåle å bygge det opp igjen. Ikke legg den børen på dine skuldre. Du skal sette deg tilbake og slappe av og han skal gjennvinne din tillitt. (jeg sier ikke at du skal være bitch men her skal han faktisk vise at han er verdig nok til å fortjene deg). Det at HAN fortalte om utroskapen selv, gjorde han det av fri vilje eller var det noen som stilte han til veggs slik at han «måtte» fortelle deg det for å prøve å ha en viss kontroll på hva som ble sagt? (Den er ganske typisk nemlig). Siden du sliter med tilitt så trenger du kanskje svar på flere spr? Har du snakket med elskerinnen? Det ville jeg absolutt gjort. Jeg fikk mange aha-opplevelser hvor mannen hadde prøvd å glatte over situasjonen til egen fordel. Anonymkode: cf884...d5f 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #28 Skrevet 17. juni 2020 6 timer siden, Kenelz skrev: Å være utro er ingen «feil», i hvert fall ikke i mine øyner.. Enig. Det er noe veldig dysfunksjonelt om det er utroskap i forholdet, enten fysisk eller følelsesmessig. Jeg klarte desverre aldri å "komme" over det, og gjorde det rette valget ved å gå. Anonymkode: 37445...666 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #29 Skrevet 17. juni 2020 Vi har klart det, men det tok to år å bli oss igjen. Mannen min la seg helt flat og tok all skyld, fant seg i alle irrasjonelle krav og utbrudd så lenge det holdt på uten å mukke. Hadde han ikke vist så tydelig at han angret og at det var meg han ville ha ved å legge seg helt flat så hadde det aldri gått. Det er snart 6 år siden nå. Anonymkode: 035ed...6c9 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #30 Skrevet 17. juni 2020 7 timer siden, Havbris skrev: Dette er omtrent som en beskrivelse av vår prosess. For oss var det viktig å gå inn i denne prosessen og det var ganske tungt til tider. Men nå ser vi jo også at det rensket opp i mye som hadde ligget og ulmet lenge. Når vi først var igang så var det mye som ble trukket med underveis, og jeg tror også at alle fortrolige samtalene på godt og ondt reddet oss på lang sikt. Dette beskriver selvfølgelig kun vår prosess, og for andre er det annerledes. Må bare si at den gangen min mann var utro så laget jeg en tråd her inne. Dine råd og erfaringer var det som fikk oss inn på riktig spor for å komme oss videre. For det er jeg deg evig takknemlig ❤️ tusen takk ❤️ Anonymkode: 035ed...6c9 4
Sansx Skrevet 17. juni 2020 #31 Skrevet 17. juni 2020 8 timer siden, Firebarnsmor86 skrev: Jeg har prøvd. Lenge og hardt nok. Klarte nesten å overbevise meg selv. Men tanken på de to sammen hver gang vi ble intime ble for mye. Det var mange ubesvarte spørsmål. Jeg var sint, såret, følte meg då sviktet. Klarte ikke å leve i forholdet selv om jeg hadde tilgitt. Det var stadig påminnelser. Hadde de bedre sex? Sammenlignet han kroppen min med hennes ? Likte han henne bedre ? Var hun bedre enn meg? Osv. Det er ikke umulig å få det til, men jeg valgte å gå Denne kjenner jeg meg igjen i. Når vi har sex, tenker jeg på de to sammen. Det har ført til at jeg ikke har så veldig lyst på samboeren min lenger. Og vi har hatt et aktivt sexliv tidligere. Det er 1 år siden. Men jeg strever enda med utroskapen hans. Det var to ganger med en mye yngre kollega. Vår minste var baby da, og det er kanskje det som er det verste. Hvordan kunne han gjøre det mot meg noen uker etter fødselen.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #32 Skrevet 17. juni 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis dette skal funke på sikt, så er det opp til deg om dette skal funke eller ikke. Her er noen punkter: 1. Hvis du har tilgitt det som har skjedd, så kan du ikke bringe det på banen ved en senere krangel (da er den saken låst og glemt) 2. Du må lære deg å stole på han igjen og dette kan være et eksempel som kan være vanskelig: Han går på byen med gutta og du hører ikke spesielt mye fra han. - Vil du da sitte hjemme å tenke på om han er utro igjen? 3. Det er viktig at dere som par prioriterer hverandre (hva liker du, hva liker han?) - Skap ny spenning. 4. Vær alltid ærlig. Er det noe du føler på, så ta det heller med han enn å gå rundt grøten å furte. Det er alltid bedre å skjære igjennom samt fortelle akkurat hva du føler. Klarer du å tilgi, legge det som har skjedd dødt, ikke ta det opp i en senere krangel og samtidig stole på han, da kan dette gå. 🙂 Lykke til. Mvh Mann 28 Anonymkode: 056bc...a18 Dette høres veldig enkelt ut for den andre part. Her skal den bedratte gjøre all jobben. Og det må aldri snakkes mer om. Merkelig vinkling. Den som bedrar må nok tåle mye skal det fungere, både rett etterpå, men også senere. Hvis vedkommende angrer og virkelig vil satse på forholdet, er det nok den part som må gjøre den store jobben. Hadde jeg blitt bedratt og blitt presentert med det du skrev over her, hadde jeg gitt helt opp. Anonymkode: fdaf3...871 3
Jessic_a Skrevet 17. juni 2020 #33 Skrevet 17. juni 2020 19 minutter siden, Sansx skrev: Denne kjenner jeg meg igjen i. Når vi har sex, tenker jeg på de to sammen. Det har ført til at jeg ikke har så veldig lyst på samboeren min lenger. Og vi har hatt et aktivt sexliv tidligere. Det er 1 år siden. Men jeg strever enda med utroskapen hans. Det var to ganger med en mye yngre kollega. Vår minste var baby da, og det er kanskje det som er det verste. Hvordan kunne han gjøre det mot meg noen uker etter fødselen. Det er en forferdelig følelse. Er han flink til å forsikre deg om at han elsker deg og at han er til å stole på? Min x prøvde men jeg fikk ikke det til
Havbris Skrevet 17. juni 2020 #34 Skrevet 17. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Må bare si at den gangen min mann var utro så laget jeg en tråd her inne. Dine råd og erfaringer var det som fikk oss inn på riktig spor for å komme oss videre. For det er jeg deg evig takknemlig ❤️ tusen takk ❤️ Anonymkode: 035ed...6c9 Tusen takk for en veldig hyggelig tilbakemelding! Og jeg er veldig glad for å høre at dere klarte dere igjennom krisen og den vanskelige prosessen man må stå i når man opplever et slikt jordskjelv. Ingen skal tro at det er en enkel prosess, og det er flott at dere kom ut på andre siden som et styrket par. Og jeg antar at dere lærte veldig mye av, og om hverandre i den prosessen, - som kommer dere til gode nå. 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #35 Skrevet 17. juni 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Om det er mulig å redde forholdet etter utroskap kommer like mye ann på dere begge. Den som har blitt bedratt må være villig til å faktisk legge det bak seg, men den som har bedratt må også tåle å stå i dritten en stund. Nei det kommer ekstremt mye an på den som er utro! Var det en enorm tabbe gjort i rent begjær og så dyp anger etterpå? Da kan det fikses om vedkommende som var utro er villig til å gå den lange milen med å få kjeft, tåle at det reageres fra den som vedkommende var utro mot over forholdsvis lang tid, og ikke minst lagt det begjæret bak seg angående det som drev han/henne mot utroskap. Uten dette er det helt totalt umulig og om den som er svekt da tilgir og lurer seg selv? Ja det er noe helt annet en å kunne lykkes med dette. Det er mer selvbedrag en å lykkes. Så etter den lange perioden der den utro har vist og bygget ny tillit over mange måneder kanskje år, ja så må den som ble svekt ligge dette bak seg for all fremtid. Da kan man lykkes. Men det er ekstremt få som klarer dette, sviket er for stort. Mange prøver og så må de gå etter noe år allikevel. For bak utroskapen lå det dype strukturelle problemer som var årsaken til utroskapen, som er ekstremt vanskelig å endre på. Eller karakteren til den utro, som er enda vanskeligere å endre på. Er selv utsatt for utroskap etter et veldig langt ekteskap, hun ville forsøke på nytt, jeg sa at det måtte en separasjon til, og så kunne vi bruke den perioden til å se det hel an. Hva skjedde ? Etter 2 uker var det tilbake til den hun var utro med. Jeg ante det, gav det den lille sjansen. Det var totalt dødfødt. Anonymkode: 3d4c5...30c 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #36 Skrevet 17. juni 2020 1 time siden, Firebarnsmor86 skrev: Det er en forferdelig følelse. Er han flink til å forsikre deg om at han elsker deg og at han er til å stole på? Min x prøvde men jeg fikk ikke det til TS: Ja, jeg føler han prøver hardt. Han forteller meg ofte at han elsker meg, har åpnet seg mye mer følelsesmessig, vi har vært i parterapi, han har holdt meg gjennom angstanfall, prioritert familietid og tid med meg mye mer enn før, han selv sliter ekstremt mye med seg selv pga det han har utsatt meg for - på grensen til depresjon. Anonymkode: 83e65...e4b
Gjest Lasox Skrevet 17. juni 2020 #37 Skrevet 17. juni 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som har fått et forhold til å fungere etter utroskap og vil komme med noen råd/tips? Min partner har vært utro, hatt et forhold til en annen dame. Det er over, han vil satse på oss, og det vil jeg også. Men både jeg og han sliter veldig mye med det han har gjort. Ønsker ingen negative kommentarer, bare svar på det jeg spør om. Anonymkode: 83e65...e4b Nope. Ingen vits i å prøve. Den som var utro har ødelagt forholdet mellom dere to. For noen vil det ta en stund før man slår opp, men det kommer aldri til å funke. Man må kunne stole på hverandre i et forhold. Det er fryktelig vanskelig å kunne stole på en som har vært utro. Man blir mere og mere oppmerksom på alt det som blir sakt. Er det sant eller er det løgn? Det kommer til å slite deg ut helt tilslutt. Finn deg heller en annen du bør satse på.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #38 Skrevet 17. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: TS: Ja, jeg føler han prøver hardt. Han forteller meg ofte at han elsker meg, har åpnet seg mye mer følelsesmessig, vi har vært i parterapi, han har holdt meg gjennom angstanfall, prioritert familietid og tid med meg mye mer enn før, han selv sliter ekstremt mye med seg selv pga det han har utsatt meg for - på grensen til depresjon. Anonymkode: 83e65...e4b Lei seg for det han har gjort mot deg eller kjærlighetssorg over hun andre? Rart han ikke følte noe på den dårlige samvittigheten det året han var med henne bak din rygg. Han visste godt hva han gjorde, hvorfor han nå plutselig er så fryktelig lei seg klarer jeg ikke helt å forstå. Syntes du fortjener noen bedre, en som er så glad i deg at ingen andre kvinner frister, og om de gjør det, så er han likevel så glad i deg og har så mye respekt for deg og det dere har sammen st da hadde han takket pent nei til henne. Gjør deg selv en tjeneste, gå. Dette vil plage deg i lang tid, kanskje for alltid. Før eller siden vil det innhente deg igjen, og da skulle du ønske du hadde gått før. Ikke kast bort årene dine på en mann som ikke eier impulskontroll, selvdisiplin eller noe som helst respekt for deg. Anonymkode: c9543...f42 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #39 Skrevet 17. juni 2020 3 timer siden, Havbris skrev: Tusen takk for en veldig hyggelig tilbakemelding! Og jeg er veldig glad for å høre at dere klarte dere igjennom krisen og den vanskelige prosessen man må stå i når man opplever et slikt jordskjelv. Ingen skal tro at det er en enkel prosess, og det er flott at dere kom ut på andre siden som et styrket par. Og jeg antar at dere lærte veldig mye av, og om hverandre i den prosessen, - som kommer dere til gode nå. Nei det kan man si. Det er noe av det vanskeligste jeg har gjort og vi lærte veldig mye, om oss og om hverandre. Ville bare at du skulle vite at vi er flere og det du har stått i hjelper andre, og det er jeg veldig takknemlig for. Anonymkode: 035ed...6c9
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #40 Skrevet 17. juni 2020 Det er mulig, men det fordrer enormt med reparasjonsarbeid fra hans side slik at du til slutt føler deg som hans gudinne og hun andre bare føles som et svunnet rufs fra fortiden. Er han ikke villig til det over tid, kan det bli vanskelig Anonymkode: b577d...c8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå