Gå til innhold

Voksen, forkjøla, jobb

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt forkjøla etter bading i sjøen, og lurer på om jeg må holde meg hjemme fra jobb. Jeg finner mye informasjon om barn, men ingenting om voksne. Er det noen som vet? 

Jeg nyser som et uvær, men formen er fin. Så det føles litt overilt å melde fra til jobb også.. 

Anonymkode: 02225...43d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du forkjølelsessymptomer i disse tider så holder du deg hjemme i karantene. 
Ta kontakt med fastlegen din for å høre om muligheten til å teste deg.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynlig har du ikke korona. Men vil du risikere å smitte din leder, dine kolleger og kunder? Kanskje tåler de det. Men muligens har din leder en kreftsyk niese, din kollega har en gammel far og en av kundene dine er i risikogruppen. 

Man SKAL ta forholdsregler nå. Vi ER fortsatt midt i en pandemi. Jeg anbefaler deg derfor sterkt å være føre var og melde fra om at du har symptomer på luftveisinfeksjon og unngå jobb.

Anonymkode: 94232...63c

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ringt legen eller koronatelefonen. Nysing høres jo mer ut som allergi. 

Anonymkode: 97e3e...445

AnonymBruker
Skrevet

Hold deg hjemme. Man skal være hjemme med noe så enkelt som sår hals for nå om dagen. Du kan jo velge å ringe arbeidsgi er og spørre. 

Har du anledning til hjemmekontor, så tar du selvsagt det. 

Anonymkode: a4576...c73

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg sendt mail til lederen min. 

Jeg vet reglene, og ville jo anbefalt andre som spurte om det samme.  

Men, samtidig, så bryter det jo med ryggmargrefleksen om å ta seg sammen.  Så det sitter langt inne å si at man må være hjemme pga forkjølelse. 

Anonymkode: 02225...43d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du blir ikke forkjølet av badingen alene, du har også blitt smittet av ett virus. 

Drar du på jobb kan du smitte andre som igjen må være hjemme og teste seg. Alle med forkjølelsessymptomer skal holde seg hjemme. Skjønner det strider mot hvordan det var før, men tøff deg opp og bli hjemme. 

Anonymkode: e65e4...2e6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kollegaen min stilte på jobb på mandag med forkjølelse. Snufsete og harkende satt hun der i noen timer før hun ble sendt hjem av sjefen. Sjefen var IKKE happy med den slappe holdningen. 

Ingen vil ha basseluskene dine, TS. Hold deg hjemme.

Anonymkode: 8939e...2ec

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Alle skal vel testes nå. Jeg har forkjølelsessymptomer og ble testet i går. Jobber hjemmefra. 

Anonymkode: 122b6...8a4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

" hold deg hjemme når du er syk" er en av 3 viktige smittevernsregler. Rart ikke folk får med seg det. 

Anonymkode: 1523b...551

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

" hold deg hjemme når du er syk" er en av 3 viktige smittevernsregler. Rart ikke folk får med seg det. 

Anonymkode: 1523b...551

Ja, særlig vanskelig er det jo ikke å forstå. For de fleste i hvert fall.

Anonymkode: 1b7c4...733

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva er så vanskelig å forstå med at man SKAL holde seg HJEMME ved sykdom uansett hva det er? 

Anonymkode: 7176b...4b8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Alle med luftveissymptomer, selv lette, skal testes. Du skal holde deg hjemme inntil ett døgn etter du føler deg frisk. 

Anonymkode: b318e...857

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle med luftveissymptomer, selv lette, skal testes. Du skal holde deg hjemme inntil ett døgn etter du føler deg frisk. 

Anonymkode: b318e...857

Jeg har hodepine, sår hals og hadde tett nese i morges. Får ikke test.

Anonymkode: c8fe3...53c

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hodepine, sår hals og hadde tett nese i morges. Får ikke test.

Anonymkode: c8fe3...53c

Hvilken beskjed fikk du konkret?

Anonymkode: 8939e...2ec

• Opprett ny...