Pludre Skrevet 3. juli 2005 #1 Skrevet 3. juli 2005 Hei Tok opp 4 kyllingfileter av frysen i går kveld, tenkte jeg skulle lage noe godt til meg og gutten min på 2 år, men hjernen virker ikke, befinner meg inni en stor sky med ammetåke Noen som har gode tips til meg ? Noe som ikke er for sterkt for gutten min som er sart i magen. PS: vi er lei av stekt kylling med pommes frites Håper på mange gode innspill Hilsen Pludre
Gjest Matgjest Skrevet 3. juli 2005 #2 Skrevet 3. juli 2005 Kylling er godt sammen med sånn lasagnepakke fra Toro. Eller du kan først steke filetene i stekovnen (ja, det gjelder jo også for lasagnen), og ha dem i saus sammen med spaghetti. Eller ris Kyllingbiter sammen med wok-grønnsaker er også nam.
Gjest piaf Skrevet 3. juli 2005 #3 Skrevet 3. juli 2005 Det kommer litt an på hva du ellers har i hus, da, feks av grønnsaker. Sopp er godt til kylling, du kan feks steke løk, hvitløk og sopp, tilsette crème fraîche eller fløte+ litt sitronsaft, salt& pepper, og servere til stekt kyllingbryst med ris og feks kokt brokkoli. Du kan brune kyllingbrystene og koke dem ferdig i en tomatbasert (herm. tomater) gryte, ha oppi de grønnsakene du har (feks løk, purre, squash, gulrot, paprika, hermetiske kikerter...) og ha couscous til. Her er det godt med hvitløk og aromatiske krydder (spisskummen, paprika, chili, koriander...), men det går helt fint uten også. Evnt kan du bruke oregano eller timian istedet. Eller, for en virkelig mild rett som passer som søndagsmiddag kan du koke kyllingbrystene på svak varme i ca. 25 min. sammen med gulrot, løk, selleri, purre, laurbærblad og/eller andre urter (om du har) og salt og pepper. Vann i kjelen til det dekker. Sil fra kraften når kyllingen er ferdigkokt, kok inn kraften litt og bruk den som basis for en lys frikassésaus. Smør og meljevning, spe med kraften, la koke 5-10 min, smak til med salt, pepper og litt sitronsaft. Godt med feks hakket persille i også. Ha kyllingbrystet og gulrot tilbake i sausen (de andre grønnsakene kan selvsagt også være med, men vil ha kokt mer istykker), gjerne sammen med flere grønnsaker som brokkoli, blomkål, erter eller sukkerterter. Kokte poteter som tilbehør. Uansett: God middag!
Gjest gjest1 Skrevet 5. juli 2005 #4 Skrevet 5. juli 2005 Her i huset skal vi ha ovsstekt kylling med panert brokkoli pluss salat. Også veldig godt å surre rundt en parmaskinke eller liknende rundt kyllingfileen, steke det litt i pannen før du ovnsteker det i ovnen, gjerne sammen med grønnsaker i en ildfast form.
Gjest Brudeberta 06/07? Skrevet 6. juli 2005 #5 Skrevet 6. juli 2005 Noe sent, men her kommer en oppskrift som vi er glad i! Stek kyllingfiletene i panna. Hell over sitronsaft. Saus: En dæsj sennep, soyasaus (vi tar det litt på slump), hakket paprika, stekt bacon skjært i små biter, jevn ut med fløte. Smaker godt med stekt mais og champignon og fløtegratinerte poteter Mmmmmmmmmm
Annie Skrevet 13. juli 2005 #6 Skrevet 13. juli 2005 Brun først kyllingfiletene noe. Ha dem i en ildfast form og legg tomatskiver over. Stek baconbiter, ca 200 gram, så vidt og legg dem over der igjen, riv ost og ha på toppen. Hadde ikke så mye ost, det dekket ikke det andre helt, for å si det sånn, kun sånn at det ble noe smak. Dette hadde jeg midt i ovnen på ca 200 grader i ca 15 min. Kokte pasta i mellomtiden og lagde kyllingsaus fra Toro. Jeg fant forresten oppskriften bak på sausposen, men oppdaget at den ikke står på alle posene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå