AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #1 Skrevet 16. juni 2020 Er det flere her som ikke takler privatisteksamener? Jeg legger et så enormt stort press på meg selv og blir så nervøs at sensorene tar det opp og spør om det går bra med meg ... Stresset hemmer meg så mye at jeg ikke klarer å oppnå bedre enn max 5 ... Fikk 4 på de to siste ... Jeg skuffer meg selv så utrolig mye. Uansett om jeg ikke kommer inn på drømmestudiet nå, så kan jeg virkelig ikke utsette meg selv for det kjøret igjen. Jeg takler ikke privatisteksamener enda jeg egentlig elsker muntlig ... :( Anonymkode: a6756...053
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #2 Skrevet 17. juni 2020 Hei. Dette var synd å høre! Kjenner meg godt igjen i mye av det du skriver. Når jeg gikk på vgs hadde jeg det akkurat sånn. Satt bare å skalv som et aspeløv under hele eksamen, og eksaminator og sensor måtte dra info ut av meg 😅 Privatisteksamen 1-2 år senere har dog gått mye bedre! Jeg har lært meg å vri om tankemønsteret, og å lese på andre måter. - Før eksamen tenker jeg alltid at det er ikke farlig om dette ikke går veien. Det finnes mye verre ting enn en dårlig karakter. Jeg tenker at jeg skal være fornøyd uansett, at det er en bragd å gjennomføre eksamen når man i utgangspunktet synes det er skikkelig kjipt. - Å ha god kontroll på pensum. Jeg øvde mye på å snakke høyt, ikke bare notere. Når jeg kan snakke om hvert kompetansemål i 10-15 minutter, da vet at jeg kan svare på det meste. Dessuten får du da mindre detaljspørsmål og du kan lede samtalen i større grad, og føler selv at du har kontroll. Det er avgjørende for meg ihvertfall. - Flere privatistskoler tilbyr eksamenmestringskurs, og prøveeksamen. Verdt å teste ut? Det handler mye om tankemønster og å puste godt - og så klart være sikker på pensum, slik at du ikke er redd for å trekke en spesiell oppgave, eller få spørsmål om et spesifikt tema. Ønsker deg masse lykke til. Vet hvor kjipt det er! Klem fra meg ❤️ Anonymkode: a3ad0...865
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #3 Skrevet 17. juni 2020 Jeg har selv tatt mange privatisteksamener, og er et realt nervevrak! Her snakker vi skjelven kropp, stemme, og dirrende ansikt. Nerver i høyspenn. Sier alltid til sensorene i starten: «Jeg er utrolig nervøs og skjelven». Da slipper jeg liksom å tenke så mye på å skjule det, lar det bare komme uten å bekymre meg for hva de tenker! Og av de fagene jeg har tatt opp med muntlig eksamen har jeg fått for det meste seksere, så for min del har det i hvertfall ikke ført til dårligere karakter.. Anonymkode: fffde...d9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå