Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med å si nei til plass i hovedopptaket, og søke på nytt i august? 

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være veldig vanskelig å få plass utenom hovedopptaket i Oslo, men det varierer hvor god barnehagedekning det er i de ulike bydelene. Personlig ville jeg ikke gamblet på det. Man vil gjerne ha en barnehage som ligger nært hjem eller på vei til jobb, og man kan ikke plukke og velge i Oslo. Man risikerer til og med å få en barnehage hvor som helst i Oslo om man ikke får plass på en av de fem man ønsker i hovedopptaket. Hjelper lite med barnehageplass i Alna bydel om du bor på Frogner feks. 

Jeg fikk ikke plass til min eldste i løpende opptak og fikk femtevalget i hovedopptaket. 

Anonymkode: 6a8e0...cbc

• Liker 1
Skrevet

Du kan risikere å gå lenge uten plass. Med mindre du har en upopulær barnehage i nærheten eller er villig til å reise langt. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du si nei? Vil du utsette barnehagestart? Det er mye dårlige "restebarnehager" å få utover høsten i Oslo, litt gambling. Men noen bra og.

Anonymkode: 94763...403

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oktober- og novemberbarna har rett på plass fra den måneden de er født, og de har søknadsfrist i august. Men det er jo ymse hvilke plasser som er ledig vil jeg tro.

For alle andre vil jeg tro det er vanskelig å få plass utenom hovedopptaket. 

Vi har novemberbarn som vi skal holde hjemme til hun er 1,5.

Anonymkode: 99abe...65d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...