Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger bare litt input uten i fra, om jeg er helt på bærtur eller ikke. 

Blitt invitert konfirmasjon til et familiemedlem. Har ikke så mye kontakt med disse utenom bursdager og de tar ikke noe iniativ til mer heller. Jeg gjør heller ikke det for jeg merker jeg ikke trenger de noe mer i livet mitt pga dårlig relasjon til flere på den siden av familien. Ofte er det bare falsk stemning når vi møtes, ihvertfall fra min side. Det er enklere å holde de på god siden naturlig nok. 

Jeg har virkelig ikke lyst til å dra og bruke hele lørdagen min på dette. Fra før har jeg slitt med litt angst og depresjoner og sånne tilsetninger gjør det ikke bedre. Kan gjerne pushe grenser, men da er det med folk jeg er trygge på og trives med. Føler de jeg skal i konfen med gir meg dårlig energi og jeg har også vanskeligheter med å bite tenna og «kose meg». 

Fikk nettopp beskjed av et annet familiemedlem at h*n blir flau både på egne vegne og mine om jeg velger å ikke møte opp. Jeg over 20 år, så synes jo egentlig jeg bestemmer det selv. At noen andre blir flau for at jeg dropper det er jo ikke mitt problem. Klarer fint å stå for det selv. Om de velger å la det gå ut over det flaue familiemedlemmet så sier jo det mer om dem. 

Det sitter langt inne og dra bare for å holde fred i familien. Jeg har ikke gjort annet de siste årene og nå kjenner jeg at det bare er nok. 

Noen tanker? 

Anonymkode: 40c39...f68

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

jeg har droppet mengder med tilstelninger etter at jeg ble myndig! velger ut de viktigste; dropper ikke alt og alle så klart. men søskebarn blir ikke prioritert. ikke er vi nære heller.

Anonymkode: 49400...6aa

• Liker 2
Skrevet

Ikke tenk på hele familien her, men tenk litt på konfirmanten. Kanskje h*n ser opp til deg, og hadde blirr kjempeglad om du kom? Når man er konfirmant er det ofte stas med eldre og kule slektninger. 

Resten av familien trenger du ikke å ta hensyn til, tenk på deg selv og egen mentale helse. Du skylder ingen å ofre deg selv bare fordi dere deler noen gener. 

Skrevet

Det er konfirmanten som skal stå i sentrum denne dagen, og det er for konfirmanten du skal stille opp. Med mindre du er i høy risikogruppe for koronaviruset, eller har andre tungtveiende helsemessige grunner burde du møte opp. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns du er på bærtur. Du har kontakt med dem på bursdager og slikt, da må du nesten stille i konfirmasjon, det er "slikt", bare litt viktigere. Du er invitert, du er ønsket. Det handler ikke om deg. En dag klarer du. Siden du er myndig og voksen, er det slikt man bare må. 

Anonymkode: d50a6...7ca

AnonymBruker
Skrevet

Konfirmasjon er et relegiøst rituale, så det trenger du ikke delte på. Jeg hører ikke til noe trosamfunn selv, så går ikke på slike ting.

Har tilbydd meg å komme etter det som skjer i kirken, men det var ikke godtnok for noen. Så da står jeg over.

Du skal ikke gjøre ting for andre, tvinges til å delta på relegiøse ting som handler om hjernevasking.

Anonymkode: 0f01f...d50

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

.....Har ikke så mye kontakt med disse utenom bursdager og de tar ikke noe iniativ til mer heller. Jeg gjør heller ikke det for jeg merker jeg ikke trenger de noe mer i livet mitt pga dårlig relasjon til flere på den siden av familien. Ofte er det bare falsk stemning når vi møtes, ihvertfall fra min side. Det er enklere å holde de på god siden naturlig nok. 

Jeg har virkelig ikke lyst til å dra og bruke hele lørdagen min på dette. .........

Det sitter langt inne og dra bare for å holde fred i familien. Jeg har ikke gjort annet de siste årene og nå kjenner jeg at det bare er nok. 

Noen tanker? 

Anonymkode: 40c39...f68

Jeg syns du burde dra i konfirmasjonen, og heller bruke neste anledning til å kutte kontakt og markere at nok er nok. Neste bursdag trenger du ikke dra i. Konfirmasjon er feil anledning å droppe, det går bare ut over konfirmanten, og relasjonen til hele den familien blir mye verre. Det er ikke ghosting, det er konflikt og brudd. Falsk stemning er vanlig, det er ikke farlig. 

Skrevet

Konfirmanten blir sikkert lei seg hvis det blir en gave mindre.

Stol på magefølelsen og din relasjon til vedkommende

Skrevet

jeg ville dratt i konfirmasjonen for vedkommenes del. Du drar ditt for hen og ikke for familien. 

Jeg selv skal i konfirmasjonen til en nært familiemedlem. Jeg har selv konflikt med den delen av familien, men jeg har jo ingen konflikt med konfirmasjonsbarnet. Jeg drar jo for vedkommendes del :)

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som det er angsten som ikke vil i konfirmasjon.. 

tenk på konfirmanten, det er hennes dag. 

Anonymkode: eb974...159

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...