Gå til innhold

Har du hatt corona? (Enten påvist med test eller antistofftest)?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

?

Anonymkode: eef9a...a8f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 6b66f...83d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke det men veninnen min hadde det, lurer du på hvordan det føles eller hvordan hun fikk diagnosen? 

Kjente seg litt "støl" i lungene tett i nesen og slapp. Tok ikke noen test men ringte fastlegen og hun sa det trolig var corona. Håper det var til hjelp. 

Anonymkode: 9f271...6c7

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke. Jeg hadde en veldig mild forkjølelse rundt tiden da corona var på "topp" i Norge. Og en veldig kraftig en i fjor høst, før viruset offisielt var her i landet. 

Anonymkode: fe84e...864

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Ikke jeg men en som er meg kjær, døde av det i Sverige. Veldig ung 😥

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke det men veninnen min hadde det, lurer du på hvordan det føles eller hvordan hun fikk diagnosen? 

Kjente seg litt "støl" i lungene tett i nesen og slapp. Tok ikke noen test men ringte fastlegen og hun sa det trolig var corona. Håper det var til hjelp. 

Anonymkode: 9f271...6c7

Da kan hun ikke vite helt sikkert om det var det. 

Anonymkode: 43805...95c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En litt merkelig historie. Har allergi, og også allergifremkalt astma. Derfor går jeg og hoster stort sett hele tiden. Har testet meg for korona to ganger, begge ganger negativt svar.  

For litt siden testet jeg meg for antistoffer, mest for moro skyld, men ja, - antistoffer hadde jeg! Har ikke vært syk, slapp eller noe, med unntak av ett par dager i januar... Så antagelig har dette viruset vært her i månedsvis før mars. 

Anonymkode: 26a7f...95a

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En litt merkelig historie. Har allergi, og også allergifremkalt astma. Derfor går jeg og hoster stort sett hele tiden. Har testet meg for korona to ganger, begge ganger negativt svar.  

For litt siden testet jeg meg for antistoffer, mest for moro skyld, men ja, - antistoffer hadde jeg! Har ikke vært syk, slapp eller noe, med unntak av ett par dager i januar... Så antagelig har dette viruset vært her i månedsvis før mars. 

Du er sannsynligvis en av de som har vært asymptomatiske. Ganske vanlig.

Anonymkode: 61f81...e77

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

antagelig har dette viruset vært her i månedsvis før mars. 

Det tror jeg også. Det var et virus som florerte i juletider og vinter hvor veldig mange var syke. De oppdaget corona i Kina i desember i fjor. Så det hadde nok allerede eksistert en stund der også før de visste hva det var. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg også. Det var et virus som florerte i juletider og vinter hvor veldig mange var syke. De oppdaget corona i Kina i desember i fjor. Så det hadde nok allerede eksistert en stund der også før de visste hva det var. 

Og de mener det var i Italia allerede i november. 

Jeg var syk i januar og har vært isolert siden da (ikke engang vært på butikken). Likevel slo jeg ut på antistofftesten. Så tror det har vært her lenge, ja :)

Anonymkode: 0a30f...6c0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må man ha en «grunn» for å få tatt antistofftest i vanlig helsetjeneste?

vet man kan kjøpe i dyre dommer på nettet. Men sånn utover det?

Anonymkode: 75dd5...cd2

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må man ha en «grunn» for å få tatt antistofftest i vanlig helsetjeneste?

vet man kan kjøpe i dyre dommer på nettet. Men sånn utover det?

Nei, jeg skal få antistofftest hos fastlegen fordi jeg hadde en luftveisinfeksjon i mars og jeg ble ikke testet for korona når jeg hadde det. Da har man lov til å få tatt en antistofftest i vanlig helsetjeneste. 

Anonymkode: 47f31...d7b

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg skal få antistofftest hos fastlegen fordi jeg hadde en luftveisinfeksjon i mars og jeg ble ikke testet for korona når jeg hadde det. Da har man lov til å få tatt en antistofftest i vanlig helsetjeneste. 

Anonymkode: 47f31...d7b

Men da har du jo vært syk og det er jo en grunn?

tenkte mer hvis man ikke har vært direkte syk men hatt en del merkelige symptomer. Eller for å sjekke om man har hatt det asymptomatisk

Skrevet

Ja, jeg hadde det i mars. Fikk ikke testet meg da, men har tatt antistofftest i ettertid. 

• Opprett ny...