AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #1 Skrevet 16. juni 2020 Det kryr av hvite larver i søppeldunken til matavfalet ute, hva kan det være for slags larver ? Anonymkode: 880e7...926
altflyter Skrevet 16. juni 2020 #2 Skrevet 16. juni 2020 (endret) Sikkert fluelarver. Det er så varmt nå, at da klekker eggene fluene legger før søppelet blir hentet. Endret 16. juni 2020 av altflyter 3
Leo Skrevet 16. juni 2020 #3 Skrevet 16. juni 2020 Fluelarver, ja. De gjør ingen skade når de befinner seg der, men det er jo ganske udelikat. Vask dunken og pakk matavfallet godt inn (Hvis det går an da. Litt forskjellig praksis rundt omkring) så slipper du problemet.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #4 Skrevet 16. juni 2020 Nydelige fluelarver. og derfor kaster jeg matavfall i rest når det er sommer. Jeg dør hvis jeg 1 gang til må vaske ut hvite ekle motbydelige larver fra søppla. Skulle ønske vi kunne få bioplastikk til matavfallet, og ikke papirposer, da hadde man kanskje fått kastet mat i matavfall hele året. Anonymkode: f499f...dbf
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #5 Skrevet 16. juni 2020 Takk for svar,da blir det å spyle og vaske etter de har hentet søppla i morgen. Anonymkode: 880e7...926
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #6 Skrevet 16. juni 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nydelige fluelarver. og derfor kaster jeg matavfall i rest når det er sommer. Jeg dør hvis jeg 1 gang til må vaske ut hvite ekle motbydelige larver fra søppla. Skulle ønske vi kunne få bioplastikk til matavfallet, og ikke papirposer, da hadde man kanskje fått kastet mat i matavfall hele året. Anonymkode: f499f...dbf Men vil ikke larvene komme i rest avfallet da ? Anonymkode: 880e7...926
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #7 Skrevet 16. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men vil ikke larvene komme i rest avfallet da ? Anonymkode: 880e7...926 Nei, er det pakket inn i plastikk, og man gjør knyter den godt, så kommer de ikke inn der. Kun i matavfallet jeg har hatt de 1 gang, aldri mer. Minner meg om da jeg gravde opp en død mus og fant larver i den, så for meg er larver=død Anonymkode: f499f...dbf
Leo Skrevet 16. juni 2020 #8 Skrevet 16. juni 2020 Fluene er mest interessert i animalsk avfall og mindre i planteavfall, kaffegrut etc. så hvis det er et problem så kan man evt. pakke inn kjøttrester og lignende og legge det i restavfallet de få ukene dette varer. Her leveres matavfallet i plastposer så vi bare passer på å holde dunken noenlunde ren og knyter posene godt igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå