Gå til innhold

Hvilken sminkefjerner bruker du? Og hvorfor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

:) 

Anonymkode: b4f69...a96

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Clinique Take the day off balm! Den er supergod og fjerner all sminken lett og fort. Kan også brukes på øynene :) Renser med rensegelé etterpå for å få renset huden ordentlig og fjerne rester av balmen :) 

Anonymkode: f40a6...3fb

AnonymBruker
Skrevet

Oljerens eller balm, micellar vann. IKKE sminkeservietter

Anonymkode: e70c9...2eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den der til L'Oreal som man kjøper på dagligvaren. Halve innhomdet er blankt, og halve er blått og så rister man før man bruker. Billig, god, får ikke øynene til å svi.

Anonymkode: 1d0b1...1ba

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Clinique Take the day off balm! Den er supergod og fjerner all sminken lett og fort. Kan også brukes på øynene :) Renser med rensegelé etterpå for å få renset huden ordentlig og fjerne rester av balmen :) 

Den er god. :) 

Jeg har lagt min elsk på Décleors Micellar Oil, men er klar over at den ikke er for alle. Den lukter svakt, men godt, fjerner alt av sminke, inkludert vannfast øyensminke. Enda bedre, den fjerner sånn 38 graders mascara mye enklere og mer skånsomt enn varmt vann. Og huden blir deilig myk etterpå, og det svir ikke i øynene. 

For å rense huden etterpå har jeg brukt ulike gelé- eller skumrenser. Jeg er glad i «den grønne geleen» fra Exuviance (Purifying Gel),  men den er visst byttet ut nå. Liker også skumrensen fra Medik8 som jeg tror heter «gentle cleanse» eller noe lignende. 

Skrevet

Garnier Micellar Cleansing Water, den med rosa kork og etikett. Fordi den fungerer til min hud, den er billig og enkel å bruke. Bruker lite sminke nå om sommeren, bare litt dekkstift og mascara. 

Skrevet
Akkurat nå, K@tt skrev:

Garnier Micellar Cleansing Water, den med rosa kork og etikett. Fordi den fungerer til min hud, den er billig og enkel å bruke. Bruker lite sminke nå om sommeren, bare litt dekkstift og mascara. 

Den synes jeg er fæl, og jeg har helt normal, robust hud. Jeg må bruke enorme mengder og føler ikke den gir huden noe som helst, snarere tvert i mot. Det er så mange som anbefaler denne, og den er jo råbillig, men jeg kan ikke fordra den. Huden blir ekkel etterpå. 

Skrevet
2 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Den synes jeg er fæl, og jeg har helt normal, robust hud. Jeg må bruke enorme mengder og føler ikke den gir huden noe som helst, snarere tvert i mot. Det er så mange som anbefaler denne, og den er jo råbillig, men jeg kan ikke fordra den. Huden blir ekkel etterpå. 

Jeg bruker jo en ansiktsrens etter sminkefjerneren, så jeg føler ikke huden blir ekkel etterpå. Bruker den mest på øyesminke og litt på resten av ansiktet. 

AnonymBruker
Skrevet
På 16.6.2020 den 21.59, AnonymBruker skrev:

Er den drøy i bruk? Ser den koster litt, hvor lenge varer den?

Anonymkode: 06e17...8d1

AnonymBruker
Skrevet
På 16.6.2020 den 22.06, AnonymBruker skrev:

Den der til L'Oreal som man kjøper på dagligvaren. Halve innhomdet er blankt, og halve er blått og så rister man før man bruker. Billig, god, får ikke øynene til å svi.

Anonymkode: 1d0b1...1ba

Den bruker jeg også. Har ofte hadde problemer med at øynene svir med andre sminkefjernere. Denne er gull 👍🏻

Anonymkode: fde52...7b9

AnonymBruker
Skrevet

Nivea rensemelk, kjøpt på H&M eller lignende i kosmetikkavdelingen.

Nivea øyesminkefjerner. Fjerner lett mascara og alt, svir ikke.

Jeg ser virkelig ikke vitsen med å bruke hundrevis av kroner på dyre merker som inneholder omtrent det samme som de billige. Dette ble det forsket på i et forbrukerprogram for noen år siden, gikk på tv. Det var sjokkerende likt, men prisene varierte med hundrevis av kroner for èn krukke med krem til ansiktet f.eks. Noen av de finere merkene diktet opp innholdsstoffer som sto oppført på innholdsfortegnelsen, for å virke mer "interessante" og "seriøse". 

Anonymkode: 35a11...172

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, K@tt skrev:

Jeg bruker jo en ansiktsrens etter sminkefjerneren, så jeg føler ikke huden blir ekkel etterpå. Bruker den mest på øyesminke og litt på resten av ansiktet. 

14 timer siden, Guidet Kvinne skrev:

På 16.6.2020 den 22.04, AnonymBruker skrev:

Oljerens eller balm, micellar vann. IKKE sminkeservietter

Anonymkode: e70c9...2eb

Fjerner micell vann maskara?

AnonymBruker
Skrevet

Oljerens fra Mac og så en vanlig rens fra Origins.

Anonymkode: 60635...948

AnonymBruker
Skrevet

En fra Simple. Den tofargede de snakker om lengre opp svir i mine øyne 🙈 

Anonymkode: 01531...7f2

AnonymBruker
Skrevet

Dermalogica precleanse. Fjerner sminke, solkrem og sebum effektivt, uten å tørke ut huden.

Anonymkode: 84902...b3a

• Liker 1
Skrevet

REN Evercalm rensemelk for sensitiv hud. Fordi den fjerner sminke godt, svir ikke, er parfymefri, og tørker ikke ut huden min. Huden blir myk og ren. Og fordi jeg ikke liker rensere som skummer, eller servietter.

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er den drøy i bruk? Ser den koster litt, hvor lenge varer den?

Den er drøy ja, jeg kan ikke huske når jeg kjøpte den liksom 😛 Iallefall ett år, og den begynner først nå å bli tom. Nå bruker jeg ikke sminke hver bidige dag da, men man trenger ikke mye for å få vekk alt 😁 

• Liker 1
Skrevet
På 18.6.2020 den 11.51, AnonymBruker skrev:

Fjerner micell vann maskara?

Den fjerner i alle fall mascara som ikke er vannfast. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder på å bruke opp et par renser jeg har, men så fort de er ferdige kommer jeg kun til å bruke Face Halo :) gjenbrukbare sminkepads. Kan brukes flere ganger før de vaskes, og de fjerner all sminke med bare vann på. Jeg bruker ikke vannfast mascara da, så vet ikke om de går på det.

Hvis jeg skal ha en rens igjen blir det Ole Henriksen Double Cleanser, men face halo funker supert.

Anonymkode: f9c73...0ac

Skrevet

Bruker Nivea sin to-fase fjerner til øyne, syns Loreal sin svir.  Rensemelk og toner fra Decleor, og annenhver kveld bruker jeg syretoneren fra The Ordinary i tillegg.  Må rense to ganger med melken for at sminken skal løse seg opp, klarer ikke oljerens eller skum/gel og micellarvann er en vits.  Det fjerner jo nada. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...