Gå til innhold

Gravide: Hvor mange måltider spiser dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiste 1-2 måltider om dagen før jeg ble gravid, gikk litt ned i vekt og trivdes godt med den måltidsrytmen. Jeg vet at gravide ikke skal faste, derfor vil jeg spise litt oftere men synes det er vanskelig. Er ikke sulten og har ikke lyst på noe ekstra. Må jeg tvinge i meg mat eller er det greit å følge sultfølelsen? Kan legge til at jeg ikke er kvalm (ennå, i alle fall).

Anonymkode: 301fa...684

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Riktig kaloriinntak er det som er viktig, ikke antall måltider. Sørg for at du får i deg anbefalt kalorimengde og riktig sammensetning av matvarer. Forøvrig spiste jeg selv 2-3 måltider før jeg ble gravid (spiste bl.a aldri frokost), men nå som gravid spiser jeg 5-6 måltider. 😅 Jeg tror forøvrig jeg må ha fått veldig økt forbrenning (mer enn standarden), da jeg ligger på grensa til å ha lagt på meg for lite, selv om jeg spiser som en hest. Jeg opplever at kroppen min er flink til å si ifra selv både hva slags matvarer den trenger og hvor mye den trenger. 

Anonymkode: e5e49...7d0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke viktig hvor ofte du spiser, bare at du får i deg nok kalorier. Det er rett at man ikke skal faste, og ikke gå for lenge mellom hvert måltid, men "Normal" måltidsrytme med måltider 3-4 ganger om dagen holder. 

Før jeg ble gravid, spiste jeg få, men større måltider. Men da jeg ble gravid, måtte jeg gå over til å spise ofte, for å holde kvalmen i sjakk. OM du blir kvalm, husk på at det da er lurt å spise ofte, og unngå å bli sulten. Men så lenge du ikke er kvalm, trenger du jo ikke det :)

Anonymkode: b9381...88f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, det beroliger! :) Satser på at det går seg til da. Etterhvert blir det nok vanskeligere å spise store måltider slik at jeg må spise mindre og oftere uansett.

Anonymkode: 301fa...684

AnonymBruker
Skrevet

Hittil i dag har jeg spist 5 ganger. Men det er frokost og lunsj, pluss tre små måltider (litt gulrot, en yoghurt, et eple). Dette finner du fort ut av. Jeg er støtt sulten, men det holder å spise litt. 

Anonymkode: 04da2...e31

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen dager 1 gang, noen ganger 2 og noen ganger 6. Kommer an på matløsta og humøret :P 

Anonymkode: 8c055...cbf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...