Gnå Skrevet 17. juni 2020 #21 Del Skrevet 17. juni 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde jeg vært halvparten så aktiv så hadde jeg vært anorektisk, så de kiloene må sitte godt på. Ts Anonymkode: a23fd...730 Jeg må bare drive litt folkeopplysning: Anoreksi er en psykisk sykdom, og handler i utgangspunktet ikke om hvor tynn du er. Ja, undervekt er ett av kriteriene for diagnosen, men det er mer et symptom en selve sykdommen i seg selv. Og undervekt kan ha mange andre årsaker enn anoreksi. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 17. juni 2020 #22 Del Skrevet 17. juni 2020 (endret) 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun må ha anlegg for å legge på seg, for hun sier hun spiser moderate porsjoner med mye grønt ved siden av. Ts Anonymkode: a23fd...730 Tviler på att hun er så unik att fysikkens lover blir opphevet. Inntak - forbruk = + eller - Endret 17. juni 2020 av Loff77 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #23 Del Skrevet 17. juni 2020 Da jeg trente til halvmaraton la jeg på meg 7 kg. Fikk en enorm appetitt av all treningen. Og så føler man gjerne at man kan unne seg litt ekstra når man trener så mye. Men aktivitet teller max 20%. Kostholdet er alt. Hun spiser mye mer enn du tror. Anonymkode: 8e0d1...2f8 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #24 Del Skrevet 17. juni 2020 Det var en britisk program om folk som skulle gå ned i vekt. Det deltagerne ikke visste var at et filmteam fulgte med på hva de gjorde/ spiste i løpet av en dag. Da de ble intervjuet sa de alle at de spiste lite,men det de " glemte" å nevne var alle restaurantbesøk/ mcdonalds besøk etc, etc som kom i tillegg. De fikk seg en skikkelig overraskelse når filmteamet viste dem videoer av alt de bestilte hjem, pluss mcdonalds, restauranbesøk etc. De løy rett og slett om hva de spiste. Anonymkode: e5d3e...fa9 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 17. juni 2020 #25 Del Skrevet 17. juni 2020 Ikke slankeoperer er dere snill. Her må hun notere alt hun spiser og når. Det er tydelig at hun gjør feil et sted. Enten spiser hun for mye eller så spiser hun for lite. Spiser du for lite vil du heller ikke gå ned. Start med det. Men den treningsiveren hun har bør dette være planke å gå ned i vekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #26 Del Skrevet 17. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det var en britisk program om folk som skulle gå ned i vekt. Det deltagerne ikke visste var at et filmteam fulgte med på hva de gjorde/ spiste i løpet av en dag. Da de ble intervjuet sa de alle at de spiste lite,men det de " glemte" å nevne var alle restaurantbesøk/ mcdonalds besøk etc, etc som kom i tillegg. De fikk seg en skikkelig overraskelse når filmteamet viste dem videoer av alt de bestilte hjem, pluss mcdonalds, restauranbesøk etc. De løy rett og slett om hva de spiste. Anonymkode: e5d3e...fa9 Ja, Secret Eaters 😄 De rapporterte sånn 1400 kcal, men sannheten var sånn 3500 kcal per dag. Selvbedrag lenge leve. Anonymkode: 8e0d1...2f8 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #27 Del Skrevet 17. juni 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Folk overvurderer hvor mye aktivitet forbrenner. Jeg bruker 500-600 kcal på en fjelltur på 2,5t. Da går jeg raskt i bratt motbakke. Er vel en kvikk lunsj og en pils så er de kaloriene spist opp. Anonymkode: 5c05f...26f Veier du 20 kg eller hva? Jeg brenner ca 1500 kcal på 3 timer i fjellet, og veier 57 kg og er godt trent. Men jeg går også med veldig høy intensitet. Veldig mange her inne skriver at folk overvurderer hvor mye aktivitet forbrenner, men de som skriver det er gjerne de som i stor grad undervurderer egen forbrenning. Det er heller at folk undervurderer hvor mye man spiser. Å bruke flere ss olje i middagen er i seg selv flere hundre kalorier for eksempel. Om man skal gå ned i vekt må man spise mindre og man må tåle å være litt sulten, for det er faktisk naturlig at man er sulten når man spiser mindre enn man forbrenner siden kroppen ikke skjønner at den har godt av å slanke seg. Anonymkode: 31726...51a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #28 Del Skrevet 17. juni 2020 Jeg vet at vi er forskjellige. Selv om få tror det, så går jeg ned i vekt eller holder vekt på BMI rundt 19 når jeg spiser nok og rett. Rett for meg er å spise mye animalsk. Jeg har aldri orket å veie eller skrive ned hva jeg spiser. Tror det heller mot høyfett, men kan godt være det ville blitt definert som høyprotein. Når jeg spiser rett mat for meg så får jeg mer energi, orker altså mer - og får høyere kroppstemperatur. Kroppen fungerer også bedre - mindre migrene, syklusen blir mer regelmessig, huden blir finere, søvnen blir bedre, magen fungerer bedre. Jeg tror hva kroppen vår ønsker og tolererer endrer seg og blir mer rigid i forhold til hvilke utfordringer vi møter på. Det som fungerer for noen fungerer ikke for alle. De periodene jeg spiser mer karbohydrater, så blir jeg slappere, kaldere, trøttere. Jeg har trent mye, spist lite, lagt på meg og blitt syk på samme tid. Det er neppe løsningen for alle, men periodisk faste og lite karbohydrater er verdt et forsøk om man ikke får resultater med "vanlig norsk mat". Jeg ville prøvd zero carb eller low carb - før operasjon (om hun er åpen for det og ikke har testet før) Anonymkode: b1c9f...163 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 17. juni 2020 #29 Del Skrevet 17. juni 2020 Å gå i fjellet forbrenner ikke mer kalorier enn man får i seg en kveld på byen. Selvfølgelig avhengig av intensitet og tid på tur og hvor mye man inntar på byen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #30 Del Skrevet 18. juni 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Veier du 20 kg eller hva? Jeg brenner ca 1500 kcal på 3 timer i fjellet, og veier 57 kg og er godt trent. Men jeg går også med veldig høy intensitet. Veldig mange her inne skriver at folk overvurderer hvor mye aktivitet forbrenner, men de som skriver det er gjerne de som i stor grad undervurderer egen forbrenning. Det er heller at folk undervurderer hvor mye man spiser. Å bruke flere ss olje i middagen er i seg selv flere hundre kalorier for eksempel. Om man skal gå ned i vekt må man spise mindre og man må tåle å være litt sulten, for det er faktisk naturlig at man er sulten når man spiser mindre enn man forbrenner siden kroppen ikke skjønner at den har godt av å slanke seg. Anonymkode: 31726...51a Hmmm...jeg forbrenner mindre enn jeg trodde - fikk meg fit bit og ser at på løpetur til fjells på et par timer, så går det med ca 600 kcal. Jeg veier 50 kg Anonymkode: d7b48...668 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #31 Del Skrevet 18. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hmmm...jeg forbrenner mindre enn jeg trodde - fikk meg fit bit og ser at på løpetur til fjells på et par timer, så går det med ca 600 kcal. Jeg veier 50 kg Anonymkode: d7b48...668 Om du løper så sakte at du nærmest ikke har puls så kan det sikkert stemme, men f.eks i går når jeg gikk en fjelltur på 80 min brente jeg 880 kcal. På en vanlig joggetur på flatmark brenner jeg i overkant av 500 kcal i timen. Anonymkode: 31726...51a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #32 Del Skrevet 18. juni 2020 Det nytter ikke å trimme av seg flesk. Trening/aktivitet er gram, kosthold er kilo. 40kg flesk tilsvarer joggetur frem og tilbake til månen et par ganger. " It was shown that the runner was able to run constantly at a speed of almost 7 km/h, achieved the distance of 164 km, and lost 1 kg of visceral fat. For everyday life it takes about 4 marathons to lose 1 kg of visceral fat mass" https://www.researchgate.net/publication/318340220_How_far_do_you_have_to_run_to_lose_1_kg_of_fat Anonymkode: 72430...0d8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #33 Del Skrevet 18. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hmmm...jeg forbrenner mindre enn jeg trodde - fikk meg fit bit og ser at på løpetur til fjells på et par timer, så går det med ca 600 kcal. Jeg veier 50 kg Anonymkode: d7b48...668 Min pulsklokke gir meg omtrent samme resultat. Tenker det har noe med at jeg bruker omtrent like lang tid ned igjen som opp, så puls på 150-180 (makspuls 210), mens ned igjen... blir jo det nesten hvilepuls, siden det er bratt og sleipt? Uansett, de fleste vanlig trente mennesker klarer ikke brenne særlig mer enn 600kcal i timen, og klarer ikke å holde det tempoet i lang nok tid til å brenne så mye som 1500 kcal på et par timer. Dette er forsket mye på (o2 opptak i lab). Anonymkode: 5c05f...26f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #34 Del Skrevet 18. juni 2020 Hun spiser mer enn hun tror, enkelt og greit. Kanskje hun spiser lite når hun er med deg, da føler hun sannsynligvis for å holde fasaden og spiser mindre. Så kommer hun hjem og spiser 2 middager. Det hun ikke spiser hos deg tar hun igjen når hun kommer hjem og ingen ser. Anonymkode: 68a08...0e1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #35 Del Skrevet 18. juni 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Veier du 20 kg eller hva? Jeg brenner ca 1500 kcal på 3 timer i fjellet, og veier 57 kg og er godt trent. Men jeg går også med veldig høy intensitet. Veldig mange her inne skriver at folk overvurderer hvor mye aktivitet forbrenner, men de som skriver det er gjerne de som i stor grad undervurderer egen forbrenning. Det er heller at folk undervurderer hvor mye man spiser. Å bruke flere ss olje i middagen er i seg selv flere hundre kalorier for eksempel. Om man skal gå ned i vekt må man spise mindre og man må tåle å være litt sulten, for det er faktisk naturlig at man er sulten når man spiser mindre enn man forbrenner siden kroppen ikke skjønner at den har godt av å slanke seg. Anonymkode: 31726...51a Og jeg tar en padletur med kajakken min, et par mil og vips, så er 2000 kcal trent bort. For meg betyr det at jeg kan spise enda større porsjoner med mat Har alltid holdt meg slank og er veltrent, men jeg regulerer vekta og inntaket av mat før det har gått for langt. Etter en ferie utenlands med god mat, veier jeg fort fem kilo mer enn da jeg dro. Måneden etter er de kiloene borte. Har alltid veid mellom 58-64 kg i hele mitt femtiårige liv. Anonymkode: 68815...7a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #36 Del Skrevet 18. juni 2020 Jo tyngre og større du er, jo mer forbrenner du. Jeg forbrenne også lite av å løpe en time, men jeg er kun 1,57 høy og veier 46 kilo. Søsteren min er 90 kg, og forbrenner mye mer enn meg på bare en gåtur. Har hun mye turmat med seg, hun og venninnene? Spiser de mer (bedre matlyst) etter turene? Da kan vinningen gå opp i spinningen. Anonymkode: 5b6a2...335 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #37 Del Skrevet 18. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Om du løper så sakte at du nærmest ikke har puls så kan det sikkert stemme, men f.eks i går når jeg gikk en fjelltur på 80 min brente jeg 880 kcal. På en vanlig joggetur på flatmark brenner jeg i overkant av 500 kcal i timen. Anonymkode: 31726...51a Jeg løper ikke spesielt sakte nei. Stort sett cardio eller peak hjerterytme hele turen. Når jeg løper på asfalt løper jeg minst en mil med mye bakker, løper stort sett på 5.00-5.20 i pace, likevel forbrenner jeg aldri mer enn max noen og fire hundre kcal Anonymkode: d7b48...668 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #38 Del Skrevet 18. juni 2020 På 16.6.2020 den 20.51, AnonymBruker skrev: Hun må ha anlegg for å legge på seg, for hun sier hun spiser moderate porsjoner med mye grønt ved siden av. Ts Anonymkode: a23fd...730 😂😂 Anonymkode: ea733...ea7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #39 Del Skrevet 18. juni 2020 On 6/16/2020 at 9:06 PM, AnonymBruker said: Jeg kjenner ei som nesten kan høres ut som henne, feilen hun ikke vil innse er at hun spiser MYE frukt "fordi det er så godt og sunt". Hun nekter å.innse hvor mye sukker og kalorier hun inntar barr i frukt! Anonymkode: 54b4b...39f Det der er faktisk det dummeste jeg hører. Man blir IKKE feit av frukt. Anonymkode: 15eab...68e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #40 Del Skrevet 18. juni 2020 På 16.6.2020 den 20.51, AnonymBruker skrev: Hun må ha anlegg for å legge på seg, for hun sier hun spiser moderate porsjoner med mye grønt ved siden av. Ts Anonymkode: a23fd...730 Hvis dette hadde vært riktig, vil hun ikke gå ned av slankeoperasjon heller. Hele poenget med operasjonen er jo å spise mindre.. Hun bare lyver om hvor mye hun spiser! Anonymkode: e38ac...d6a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå