AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #1 Del Skrevet 16. juni 2020 Jeg har ei kusine som er topptur dronning. Hun er på 3-8 timers lange fjellturer 4-5 g i uken. Hun er ca 30-40 kg overvektig men går ikke ned i vekt til tross for all trimminga. Hun spiser vanlig norsk mat med lite søtsaker. Nå skal hun ta slankeoperasjon, og det forstår jeg godt. Hun forstår ikke hvorfor hun ikke blir slankere når hun er så aktiv? Hun har også to andre venninner som er med på mange av turene, og de er nesten like store og blir heller ikke noe slankere. Anonymkode: a23fd...730 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 Populært innlegg #2 Del Skrevet 16. juni 2020 Hun spiser garantert mer enn du tror. Anonymkode: 45302...23a 82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #3 Del Skrevet 16. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hun spiser garantert mer enn du tror. Anonymkode: 45302...23a Hun må ha anlegg for å legge på seg, for hun sier hun spiser moderate porsjoner med mye grønt ved siden av. Ts Anonymkode: a23fd...730 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #4 Del Skrevet 16. juni 2020 Fordi det ikke hjelper å trene/gå om man likevel spiser for mye eller feil. Vektnedgang handler om kosthold. Men supert at de er så aktive, da. 😊 Dog synd at hun må ty til slankeop. Anonymkode: 77f30...523 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #5 Del Skrevet 16. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hun må ha anlegg for å legge på seg, for hun sier hun spiser moderate porsjoner med mye grønt ved siden av. Ts Anonymkode: a23fd...730 TS, du er ikke med henne 24/7. Du ser ikke hele bildet her. Anonymkode: eca84...143 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #6 Del Skrevet 16. juni 2020 Stoffskifte, hormoner, medisiner og alder kan ha mye å si, i tillegg til genetikk. Jeg har vært slank hele livet og spiser ikke noe mindre enn venninnen som veier 25 kg mer. Anonymkode: f39a7...427 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #7 Del Skrevet 16. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS, du er ikke med henne 24/7. Du ser ikke hele bildet her. Anonymkode: eca84...143 Hadde jeg vært halvparten så aktiv så hadde jeg vært anorektisk, så de kiloene må sitte godt på. Ts Anonymkode: a23fd...730 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 Populært innlegg #8 Del Skrevet 16. juni 2020 Folk overvurderer hvor mye aktivitet forbrenner. Jeg bruker 500-600 kcal på en fjelltur på 2,5t. Da går jeg raskt i bratt motbakke. Er vel en kvikk lunsj og en pils så er de kaloriene spist opp. Anonymkode: 5c05f...26f 58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #9 Del Skrevet 16. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hun må ha anlegg for å legge på seg, for hun sier hun spiser moderate porsjoner med mye grønt ved siden av. Ts Anonymkode: a23fd...730 Det er en ting hva hun sier hun spiser og hva hun anser som moderate porsjoner - det er en annen ting hva hun faktisk gjør. Folk underestimerer kaloriinntaket sitt hele tiden, spesielt overvektige. Anonymkode: 45302...23a 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #10 Del Skrevet 16. juni 2020 Er hun vurdert for lipødem? Hvis hun har det vil en slankeoperasjon hjelpe lite eller ingenting, hun vil bare få all risikoen og bivirkningene uten å oppnå særlig vektnedgang. Anonymkode: 8c6a3...797 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #11 Del Skrevet 16. juni 2020 Er vel en grunn for at hun trenger slankeoperasjon til tross for fjellturer. Anonymkode: ef33a...d9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #12 Del Skrevet 16. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er hun vurdert for lipødem? Hvis hun har det vil en slankeoperasjon hjelpe lite eller ingenting, hun vil bare få all risikoen og bivirkningene uten å oppnå særlig vektnedgang. Anonymkode: 8c6a3...797 Nei hun har ikke de karakteristiske tjukke leggene og lårene som jeg ser damer med lipødem har. Hun er mer eplerund. Ts Anonymkode: a23fd...730 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #13 Del Skrevet 16. juni 2020 For store porsjoner, småspising mellom måltider, glemmer og ta med drikke i regnestykket, sunn mat som er veldig kaloririk og spising av mer godteri/snacks enn hun tror. Jeg skjønte heller ikke hvorfor jeg la på meg før jeg startet og registrere alt jeg puttet i munnen. Men jeg lå ofte på 500-1500 for mye pr dag, så det var ikke så rart. Anonymkode: fb5e3...896 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #14 Del Skrevet 16. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei hun har ikke de karakteristiske tjukke leggene og lårene som jeg ser damer med lipødem har. Hun er mer eplerund. Ts Anonymkode: a23fd...730 Enig i at det da er liten sjanse for lipødem, men det rammer faktisk ikke alltifd legger og/eller lår. Bare sånn til opplysning Anonymkode: 8c6a3...797 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #15 Del Skrevet 16. juni 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun må ha anlegg for å legge på seg, for hun sier hun spiser moderate porsjoner med mye grønt ved siden av. Ts Anonymkode: a23fd...730 Hva er vel «moderat» 🤷🏼♀️ Tviler på at hun spiser mindre enn hun forbrenner. Man får seg ofte en «wow» opplevelse om man begynner å veie maten, brått er det ikke lenger «moderat» den mengden man spiser Anonymkode: fddfb...097 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #16 Del Skrevet 16. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er vel en grunn for at hun trenger slankeoperasjon til tross for fjellturer. Anonymkode: ef33a...d9f Hun er 1.60 cm høy så da skal det ikke så mange ekstra kilo til før man begynner å bli overvektig. Ts Anonymkode: a23fd...730 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #17 Del Skrevet 16. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig i at det da er liten sjanse for lipødem, men det rammer faktisk ikke alltifd legger og/eller lår. Bare sånn til opplysning Anonymkode: 8c6a3...797 Ok, har ikke så mye kunnskap om lipødem. Ts Anonymkode: a23fd...730 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 16. juni 2020 #18 Del Skrevet 16. juni 2020 Er det ikke en logisk brist, her? En slankeoperasjon er jo egentlig en magesekkreduksjon, slik at hun ikke trenger å spise så mye for å bli mett. Man blir jo ikke slank av selve operasjonen, men av at man ikke lenger kan spise så store porsjoner. Ved å søke om operasjon, innrømmer hun jo egentlig at hun spiser for store porsjoner. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #19 Del Skrevet 16. juni 2020 Jeg kjenner ei som nesten kan høres ut som henne, feilen hun ikke vil innse er at hun spiser MYE frukt "fordi det er så godt og sunt". Hun nekter å.innse hvor mye sukker og kalorier hun inntar barr i frukt! Anonymkode: 54b4b...39f 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #20 Del Skrevet 16. juni 2020 Trening forbrenner ikke like mye som folk tror. Kosthold teller mest for vektnedgang. Hva en moderat porsjon kommer helt an på hvor høy man er. Det som er en moderat porsjon for meg som er høy er ikke det samme som for ei som er lav. Jeg vet ikke, men kan være at hun spiser for mye eller kaloririkt og derfor ikke går ned. Man vet jo heller ikke hva folk spiser når andre ikke er der. Anonymkode: 24421...c4f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå