AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #1 Skrevet 16. juni 2020 Er invitert i bryllup til mitt søskenbarn. Vi ser hverandre hver jul, men aldri ellers. Har møtt søskenbarnets utkårede et par ganger, men har aldri snakket særlig med hen. Vi har ingen relasjon utover juleselskap hos besteforeldrene våre og jeg er sikker på at vi kommer til å miste all kontakt når de går bort. Jeg er nok kun invitert fordi jeg er familie av høflighet og er ganske sikker på at de helt sikkert har venner de heller ville hatt der enn meg (dette er bare noe jeg antar, for jeg kjenner dem jo ikke!). Jeg er ikke særlig interessert i å gå, men føler at jeg må takke ja av høflighet og fordi det tross alt er familie. Vet at besteforeldrene våre ville stusse hvis jeg ikke var der, tror også at min tante og onkel ville ta det ille opp, selv om jeg ikke har mye kontakt med dem heller. Men de er opptatt av at vi er familie, selv om det ikke er mye kontakt. Hvordan bør jeg gå frem? Jeg heller mot å takke nei - må jeg i så fall ha en unnskyldning på lur, eller holder det å takke nei? Vet at besteforeldrene våre vil spørre meg om hvorfor jeg ikke kommer, så jeg må ha en unnskyldning klar til dem i hvertfall. Anonymkode: 0c6a6...03c
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #2 Skrevet 16. juni 2020 Du takker ja og rett før bryllupet blir du syk. Anonymkode: 47dbc...e13 3
AnnaO Skrevet 16. juni 2020 #3 Skrevet 16. juni 2020 Lurt med en unnskyldning. Vi inviterte en del folk pga familieforventninger, og hadde ærlig talt blitt glad om de ikke kom. Det koster ofte en del per pers for mat og drikke i bryllup. 11
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #4 Skrevet 16. juni 2020 Skjønner godt at du vil takke nei, jeg hadde gjort det samme selv. Men tenker det er helt greit med en hvit løgn om hvorfor, for det er jo ikke sikkert familien din har like stor forståelse. Jeg ville bare sagt at den uken er vi bortreist eller noe slikt. Anonymkode: 6b4ae...cc9 3
Populært innlegg Cati Skrevet 16. juni 2020 Populært innlegg #5 Skrevet 16. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du takker ja og rett før bryllupet blir du syk. Anonymkode: 47dbc...e13 Det gjør man bare ikke. Folk bestiller mat, dessert, plass og ordner. Voks opp og hvis ansvar. 51
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #6 Skrevet 16. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du takker ja og rett før bryllupet blir du syk. Anonymkode: 47dbc...e13 Nei, det er stusselig. I tillegg må brudeparet likevel betale for ts sin mat og drikke! Anonymkode: ebe96...c3e 21
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #7 Skrevet 16. juni 2020 1 minutt siden, AnnaO skrev: Lurt med en unnskyldning. Vi inviterte en del folk pga familieforventninger, og hadde ærlig talt blitt glad om de ikke kom. Det koster ofte en del per pers for mat og drikke i bryllup. Ja, for det er det jeg tenker, at de egentlig ikke vil ha meg der og at det ikke er så farlig for brudeparet. Har du forslag til unnskyldning? Datoen er satt så langt frem at det ikke er plausibelt at jeg har andre planer... Anonymkode: 0c6a6...03c 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #8 Skrevet 16. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du takker ja og rett før bryllupet blir du syk. Anonymkode: 47dbc...e13 Litt av motivasjonen til å takke nei er at de da får mulighet til å invitere en de faktisk kjenner og har lyst til å ha der, så jeg vil si fra i god tid. Anonymkode: 0c6a6...03c 6
AnnaO Skrevet 16. juni 2020 #9 Skrevet 16. juni 2020 Just now, AnonymBruker said: Ja, for det er det jeg tenker, at de egentlig ikke vil ha meg der og at det ikke er så farlig for brudeparet. Har du forslag til unnskyldning? Datoen er satt så langt frem at det ikke er plausibelt at jeg har andre planer... Anonymkode: 0c6a6...03c Hvor lang tid snakker vi? Måneder eller år? 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #10 Skrevet 16. juni 2020 Går det an å si at du har bestilt ferie og skal reise vekk den dagen ? Anonymkode: 47dbc...e13
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #11 Skrevet 16. juni 2020 En kollega/sjef fyller rundt år, og dere har allerede planlagt overraskelsesfest - og du er en av "hoved"arrangørene? Anonymkode: 91888...211 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #12 Skrevet 16. juni 2020 Akkurat nå, AnnaO skrev: Hvor lang tid snakker vi? Måneder eller år? Februar neste år. Stusset på at de har sendt ut invitasjoner allerede, men det er kanskje vanlig? 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Går det an å si at du har bestilt ferie og skal reise vekk den dagen ? Anonymkode: 47dbc...e13 Hm, jeg vet ikke om det er troverdig å bestille ferie så lang tid i forveien i en tilfeldig helg i februar? Ville du trodd på det? Det viktige er egentlig ikke at brudeparet kjøper det, men besteforeldrene, tante og onkel. Anonymkode: 0c6a6...03c
Brunello Skrevet 16. juni 2020 #13 Skrevet 16. juni 2020 Blir man invitert på fest og kan, så drar man. 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #14 Skrevet 16. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: En kollega/sjef fyller rundt år, og dere har allerede planlagt overraskelsesfest - og du er en av "hoved"arrangørene? Anonymkode: 91888...211 Den var ikke så dum. Anonymkode: 0c6a6...03c 2
Brunello Skrevet 16. juni 2020 #15 Skrevet 16. juni 2020 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du takker ja og rett før bryllupet blir du syk. Anonymkode: 47dbc...e13 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner godt at du vil takke nei, jeg hadde gjort det samme selv. Men tenker det er helt greit med en hvit løgn om hvorfor, for det er jo ikke sikkert familien din har like stor forståelse. Jeg ville bare sagt at den uken er vi bortreist eller noe slikt. Anonymkode: 6b4ae...cc9 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Går det an å si at du har bestilt ferie og skal reise vekk den dagen ? Anonymkode: 47dbc...e13 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: En kollega/sjef fyller rundt år, og dere har allerede planlagt overraskelsesfest - og du er en av "hoved"arrangørene? Anonymkode: 91888...211 Man lyver ikke. Enten så drar man, eller så får en ha folkeskikk nok til å avslå på skikkelig måte. Men hvorfor i all verden ikke dra? En fest er hyggelig. Endret 16. juni 2020 av Brunello 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #16 Skrevet 16. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Februar neste år. Stusset på at de har sendt ut invitasjoner allerede, men det er kanskje vanlig? Ikke uvanlig. Liker forslaget om overraskelsesfest, ellers er det jobbreiser, kurs eller andre bryllup/lag som funker best kanskje. Ikke så unaturlig å ha planlagt en reise så langt fram i tid om det er en grunn. Si at en venninne fyller 30/40/50 år (vet ikke hvor gammel du er) og dere har planlagt tur til København/Paris/London etc for å feire, har snakka om det i mange år etc. Anonymkode: dc786...822 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #17 Skrevet 16. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke uvanlig. Liker forslaget om overraskelsesfest, ellers er det jobbreiser, kurs eller andre bryllup/lag som funker best kanskje. Ikke så unaturlig å ha planlagt en reise så langt fram i tid om det er en grunn. Si at en venninne fyller 30/40/50 år (vet ikke hvor gammel du er) og dere har planlagt tur til København/Paris/London etc for å feire, har snakka om det i mange år etc. Anonymkode: dc786...822 Ja, jobbreise er god ide. Anonymkode: 0c6a6...03c
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #19 Skrevet 16. juni 2020 8 minutter siden, Brunello skrev: Man lyver ikke. Enten så drar man, eller så får en ha folkeskikk nok til å avslå på skikkelig måte. Men hvorfor i all verden ikke dra? En fest er hyggelig. Som sagt er jeg invitert utelukkende fordi vi tilfeldigvis er i familie, ikke fordi vi har noe med hverandre å gjøre. Jeg ønsker ikke å ta opp en plass i bryllupet som kunne ha godt til en de heller ønsker å ha der og som de faktisk har et nært forhold til, ikke bare på papiret. Personlig frister det heller ikke å dra i bryllup til noen jeg egentlig ikke kjenner. Anonymkode: 0c6a6...03c
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 16. juni 2020 #20 Skrevet 16. juni 2020 Du kan si du skal på seminar med jobben,den helgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå