Gå til innhold

Hvordan visste dere at baby var klar til større seng?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

... jeg tenker i første omgang på overgang fra vugge/bedside til sprinkelseng. Min baby klarer ikke helt å snu seg i den lille bedside-sengen, og sover ganske urolig pga dette (våkner ofte fordi frustrert osv). Jeg tror det er et tegn på at vi trenger større seng, men usikker - så vil høre med dere!

Anonymkode: 8dbc5...2b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fra bedsiden til sprinkelseng: når det ikke var plass lenger. Hadde ikke plass til sprinkelseng på rommet vårt, så dro det lengste mulig. Erfaringsmessig så presser de seg ut i kanten og får det trangt i sprinkelsenga og blir frustrerte fordi de ikke får beveget seg der også 😅 har du prøvd sovepose i stedet for dyne? Syns det hjelper.

Fra sprinkelseng til stor seng: når de klatrer over kanten på sprinklene. Da er det tryggere at de faller ut av en vanlig seng.

Anonymkode: b7fb2...9c2

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fra bedsiden til sprinkelseng: når det ikke var plass lenger. Hadde ikke plass til sprinkelseng på rommet vårt, så dro det lengste mulig. Erfaringsmessig så presser de seg ut i kanten og får det trangt i sprinkelsenga og blir frustrerte fordi de ikke får beveget seg der også 😅 har du prøvd sovepose i stedet for dyne? Syns det hjelper.

Fra sprinkelseng til stor seng: når de klatrer over kanten på sprinklene. Da er det tryggere at de faller ut av en vanlig seng.

Hun sover allerede i pose, og disse urolige kveldene tar snart knekken på oss 😂😅 Håper større seng kan løsne noe, men ser for meg at de som du sier finner noe å bli frustrerte for der også. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun sover allerede i pose, og disse urolige kveldene tar snart knekken på oss 😂😅 Håper større seng kan løsne noe, men ser for meg at de som du sier finner noe å bli frustrerte for der også. 

Haha, skjønner. Det skader ikke å prøve tenker jeg 😊 min lå stort sett klemt oppi et Hjørne av sprinkelsenga med armer og bein ut 😅

Mulig sånn sengekant hadde hjulpet, men det er vel ikke anbefalt mtp krybbedød.

AnonymBruker
Skrevet

Her slo og veiva han i kanten på bedsiden slik at han fikk vondt og våknet. Ble også mye frustrert for han ikke hadde plass å bevege seg (sover veldig urolig). Da bytta vi, tror han var ca 4 mnd da vi bytta!

Anonymkode: 9bc6e...ba1

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her slo og veiva han i kanten på bedsiden slik at han fikk vondt og våknet. Ble også mye frustrert for han ikke hadde plass å bevege seg (sover veldig urolig). Da bytta vi, tror han var ca 4 mnd da vi bytta!

Sov han mindre urolig etter dere byttet? :)

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sov han mindre urolig etter dere byttet? :)

Nei, men han fikk bedre plass og slapp å dunke seg (og våkne av det) heile tida 😅 Første natt i sprinkelseng sov han 6 timer i strekk, kontra 1,5 før. Han er 1 år no og sover fremdeles ekstremt urolig (sover heile natta men er som en mark) - så jeg antar han bare er en person som sover urolig 🤷🏽‍♀️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...