Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Erfaringer med smartpack i barnehagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om det er noen som bruker smartpack i barnehagen, og kan fortelle litt om dere synes det er verd det? Fungerer rommene som tenkt, eller blir det rot likevel?

Om det er noen barnehageansatte der ute som har erfaringer med disse så fortell gjerne om dere synes det er praktisk.

(https://smartpack.no/product/smartpack-barnehagebag-graa/)

Andre tips til å holde orden i barnehagehylla er også velkomne.

Anonymkode: 69a0d...567

AnonymBruker
Skrevet

Som barnehageansatt synes jeg ikke den ser spesielt praktisk ut, men det avhenger litt av hvilket system barnehagen har fra før av. Dvs, den ser praktisk ut, men tidkrevende å holde orden på for de ansatte, og erfaringsmessig gidder ikke foreldre å følge opp barnas klær i barnehagen(med unntak selvfølgelig).

Anonymkode: 15078...3fc

AnonymBruker
Skrevet

Har kun prøvd som ansatt og synes det ble rotete. Opplevde at både ansatte og foreldre var dårlig til å følge opp systemet. Hvis en ting ble lagt på feil sted (enten ved uhell eller pga. plassmangel), så ble det ofte "følgefeil" fordi nestemann i hylla ble forvirret. Større barn kan jo også rote i den selv og da blir det i alle fall kaos. Opplevde for eksempel at man på tur oppdaget at man ikke hadde tatt med hansker, men et ekstra par sokker som lå i hanskehyllen (her burde man jo ha sjekka i tillegg, men det at det er nødvendig å sjekke er viser jo også at man ikke sparer spesielt mye på å bruke den fremfor noe helt annet). 

Men jeg synes kvaliteten på den i seg selv virket ganske grei. Sikkert veldig kjekk å bruke på egen tur hvor det kun er en selv som både lager og bruker systemet slik at man slipper rot og misforståelser.

Anonymkode: 81cfc...f65

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Har kun prøvd som ansatt og synes det ble rotete. Opplevde at både ansatte og foreldre var dårlig til å følge opp systemet. Hvis en ting ble lagt på feil sted (enten ved uhell eller pga. plassmangel), så ble det ofte "følgefeil" fordi nestemann i hylla ble forvirret. Større barn kan jo også rote i den selv og da blir det i alle fall kaos. Opplevde for eksempel at man på tur oppdaget at man ikke hadde tatt med hansker, men et ekstra par sokker som lå i hanskehyllen (her burde man jo ha sjekka i tillegg, men det at det er nødvendig å sjekke er viser jo også at man ikke sparer spesielt mye på å bruke den fremfor noe helt annet). 

Men jeg synes kvaliteten på den i seg selv virket ganske grei. Sikkert veldig kjekk å bruke på egen tur hvor det kun er en selv som både lager og bruker systemet slik at man slipper rot og misforståelser.

Anonymkode: 81cfc...f65

Tusen takk for svar! Har en toåring som bytter barnehage, og i den nye barnehagen skal alt av både skiftetøy og uteklær etc henge på plassen deres. Har dere noen lure alternativer til å holde orden? Blir tøytøyposer knotete feks?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ikke lov av barnehagen å bruke smartpack så det var bortkasta penger. 
de har kasser over hyllene med slifteklær. 

Anonymkode: cff7e...cf7

Gjest Kvinne487
Skrevet

Det er ikke alle barnehager som har brede nok plasser for smartpack 😜

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar! Har en toåring som bytter barnehage, og i den nye barnehagen skal alt av både skiftetøy og uteklær etc henge på plassen deres. Har dere noen lure alternativer til å holde orden? Blir tøytøyposer knotete feks?

Gympose til skiftetøy, tøyhandlepose fra Rema til yttertøy.

Anonymkode: 624f9...ee2

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tøypose med skiftetøy (har en med to remmer øverst)

Egen til fleece/ull. Yttertøyet henger bare som det er. 

Dumt om luer og votter ikke kan ligge flatt,da hadde jeg valgt pose til det og. 

Blir fort rotete

Anonymkode: f3865...424

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker den til to barnehagebarn. Vi synes den er kjempepraktisk, mye enklere å ha oversikt over hva de har og evt mangler. Enkelt å se når de blir tomme. De ansatte i barnehagen synes også den er kjempesmart og har anbefalt den til mange av de andre foreldrene også. De synes det er rotete og uoversiktlig med disse posene som henger, noe jeg er enig i. 

Kan være lurt å sjekke bredde på skap før du kjøper da (hvis det er skap i garderoben). Hos oss gikk de akkurat inn, kunne ikke vært 1 cm bredere 😅

Anonymkode: fb909...7c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av de to barnehagene jeg har hatt barn i ville hatt plass til denne, fordi man henger jakker i garderobe-plassen. Skift ble oppbevart i kurv oppå

Anonymkode: 19fbe...173

• Liker 2
  • 1 år senere...
Skrevet

Flere erfaringer med denne?

Anonymkode: 8cda3...fff

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Har brukt den i et år nå, er superfornøyd. Nesten halvparten av barna på avdelingen har lik. Kjøpte til ekstra hyller, sånn at truser og andre små plagg får egen hylle. Det er to små lommer i de øverste hyllene som er fin til salve og solkrem. Anbefales!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Har brukt den i et år nå, er superfornøyd. Nesten halvparten av barna på avdelingen har lik. Kjøpte til ekstra hyller, sånn at truser og andre små plagg får egen hylle. Det er to små lommer i de øverste hyllene som er fin til salve og solkrem. Anbefales!

Takk for svar. Skal definitivt vurderes dersom det er plass i barnehagen og de ikke har noen innvendinger. Det jeg savner med disse er at det skulle vært glidelåslommer i alle rom, slik at ting ikke faller eller blir revet ut.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dårlig kvalitet og upraktisk.

Anonymkode: d2978...46b

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det? Den koster jo litt da.. 

Annonse
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hm, hvilke problemer har du med kvaliteten? Opplever kvaliteten som god egentlig, med unntak av lomma idøra, som revnet etter 8 måneder. Men den var nok i overkant full... 

Skrevet

For en stiv pris 😮

Anonymkode: 2d844...e1a

• Liker 1
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

For en stiv pris 😮

Anonymkode: 2d844...e1a

Tja, hvis du sammenligner med billig sekk eller pose, så ja, men dette er jo noe ganske annet?

Skrevet

Jeg fikk ikke lov v barnehagen å bruke denne da jeg kjøpte den. Skal over på skolen nå og prøver på nytt der! 

Anonymkode: cff7e...cf7

Skrevet

Vi fikk ikke bruke det til våre barn i barnehagen. Måtte forholde oss til «systemet» som var der. 

Anonymkode: 82283...72e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...