Gå til innhold

Hvor mye hadde du lagt på deg til kontrollen i uke 24?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått opp ca. 5 kg, og er 23 uker på vei. Var (lett) overvektig i utgangspunktet.

Forrige gang jeg var gravid gikk jeg opp 15 kg til sammen, men var da 4 kg lettere før svangerskapet. Til nå ser imidlertid kurven fra dette og forrige svangerskap relativt identiske ut, bare med et avvik på 4 kg, altså. Gikk ikke opp noe i første trimester noen av gangene, men har hatt og hadde ganske jevn stigning i andre (og tredje) trimester.

Anonymkode: f02a4...920

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har litt tettere oppfølging pga risiko svangerskap hos fastlegen også, men var på kontroll i går. Da var jeg 22+6. Har lagt på meg 1 kg totalt mellom uke 14 og 22+6  Er overvektig opprinnelig, bmi på 33 ca. 

AnonymBruker
Skrevet

Første: Veide 62,5 da ble gravid, gikk ned til 61 i starten og veide 68,5 på kontroll 24+2. Endte på 24 kilo pluss ved fødsel i uke 39, og 20 kilo var borte etter 3 uker.

Andre: Veide 63 da ble gravid, gikk ikke noe ned i starten og veide 73 på kontroll 24+1. Endte på 21 kilo pluss, nettopp født (uke 40).

BMI før graviditet er da ca. 21,5/22.

Anonymkode: dfe90...a84

AnonymBruker
Skrevet

Meg over: fikk aldri kommentarer på oppgangen annet enn «fint», at normalt osv. De siste 5-6 kiloene var nok begge gangene stort sett vann, fikk en del ødemer.

Anonymkode: dfe90...a84

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde lagt på meg 8kg i uke 24, fikk ikke noe kommentar på det. Jeg var normalvektig, bmi på 22 før graviditeten. En god periode fra starten av tredje trimester la jeg på meg 0,5kg før jeg plutselig la på meg veldig mye. Endte opp med å legge på meg 16 kg. 

I det tempoet jeg la på meg i starten, så var jeg sikker på jeg skulle ende på 30+ minst.. 

Anonymkode: b8b9a...1fb

AnonymBruker
Skrevet

Nå i siste svangerskap hadde jeg gått opp 8 kg i uke 24 og 14 kg da jeg fødte i uke 40. I første svangerskap slet jeg veldig med kvalme og oppkast og hadde nettopp tatt igjen startvekten i uke 24, og da endte jeg på 12 kg totalt. I første svangerskap kommenterte jordmor at vi skulle følge litt med på vekta, da med tanke på lav vektoppgang og at jeg slet med å få i meg sunn og variert mat. Jeg var normalvektig i utgangspunktet. 

Anonymkode: 9a791...6dc

Skrevet

Hadde gått opp 10 kg i uke 12😊

Skrevet

Gikk først ned 4kg, så opp 6,5kg. Så opp 2,5kg fra vekt før svangerskapet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...