Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min søster på 50 år hadde helt hvitt hår da hun var liten, men med årene og spesielt etter svangerskap har hun fått mørkeblondt hår eller det som kalles  kommunefarget hår. 

Fra hun var ca 20 år har hun bleket håret sitt platinablondt, så mange tror nok at hun er naturlig blond hvis de ikke ser etterveksten da. Saken er at hun nekter for at hun har bleket håret sitt, selv om jeg ser etterveksten.

En dag satt vi og snakket om hår og da jeg sa at jeg er plaget med fett hår, sa hun at hun var plaget med tørt hår.

Jeg sa da at det ikke er rart hun har tørt hår, når hun har bleket det i 30 år.  Hun ble rasende og ba meg dra til helvete. 😮

Hvorfor er det så fryktelig å innrømme at man har bleket håret sitt hele sitt voksne liv? 

Jeg skjønner jo at det er status å ha naturlig lyst hår, men hvor mange damer i Norge har egentlig det? 

Anonymkode: 3085a...aef

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Status?

Jeg striper mitt hår - riktignok ikke platinablondt - fordi det rett og slett er penere til meg enn den drita kjedelige kommunefargen. Stripene skjuler også grå hår. Det har ingenting med status å gjøre.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min søster på 50 år hadde helt hvitt hår da hun var liten, men med årene og spesielt etter svangerskap har hun fått mørkeblondt hår eller det som kalles  kommunefarget hår. 

Fra hun var ca 20 år har hun bleket håret sitt platinablondt, så mange tror nok at hun er naturlig blond hvis de ikke ser etterveksten da. Saken er at hun nekter for at hun har bleket håret sitt, selv om jeg ser etterveksten.

En dag satt vi og snakket om hår og da jeg sa at jeg er plaget med fett hår, sa hun at hun var plaget med tørt hår.

Jeg sa da at det ikke er rart hun har tørt hår, når hun har bleket det i 30 år.  Hun ble rasende og ba meg dra til helvete. 😮

Hvorfor er det så fryktelig å innrømme at man har bleket håret sitt hele sitt voksne liv? 

Jeg skjønner jo at det er status å ha naturlig lyst hår, men hvor mange damer i Norge har egentlig det? 

Herrefred. Hvorfor klikke sånn? Hun må jo ha issues. Og hvem i godt voksen alder er så barnslige at de ber en person dra til helvete pga en slik kommentar? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det interessante spørsmålet her er hvorfor det er så viktig for deg å gni inn at hun ikke har «ekte» lyst hår. 

Anonymkode: 9f113...d5b

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Herrefred. Hvorfor klikke sånn? Hun må jo ha issues. Og hvem i godt voksen alder er så barnslige at de ber en person dra til helvete pga en slik kommentar? 

Min søster gjør det. Fra hun 12 år har hun brukt mye tid og penger på utseendet sitt. Vi er litt sånn Knoll&Tott men mente ikke noe galt da jeg sa at håret var tørt pga bleking. Det hadde jeg sagt til andre også. 

Ts

Skrevet

Jeg har naturlig lyst hår, og har aldri tenkt over at det er status? :klo: Det rareste i denne historien er at du er så opptatt av hennes fargede hår - hva har det å si for deg om hun holder på en så ubetydelig livsløgn?

• Liker 4
Skrevet

I all verdens land og riker. Hvorfor så sinna? Er du sikker på at hun ikke toner det istedenfor? Skjønner ikke hvorfor hun skulle bli så hissig om du snakker sant. 🙈

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det interessante spørsmålet her er hvorfor det er så viktig for deg å gni inn at hun ikke har «ekte» lyst hår. 

Jeg gnir det ikke inn, men når hun påstår at hun har naturlig hvitt hår som hun hadde da hun var barn, og sitter der med 2 cm mørk ettervekst, så er det jo helt  tullete😊

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gnir det ikke inn, men når hun påstår at hun har naturlig hvitt hår som hun hadde da hun var barn, og sitter der med 2 cm mørk ettervekst, så er det jo helt  tullete😊

Ts

Ja, men so what?

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min søster gjør det. Fra hun 12 år har hun brukt mye tid og penger på utseendet sitt. Vi er litt sånn Knoll&Tott men mente ikke noe galt da jeg sa at håret var tørt pga bleking. Det hadde jeg sagt til andre også. 

Ts

Såpass bør hun tåle. Hun er 50 år 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Min umiddelbare tanke var at jer er det mange "søster-greier" og historie som gjør at summen av historien pluss dagens kommentar ble"for mye". 

Synes det er utrolig rart med søsken som krangler og ikke bare er hverandres støtte. 

Ts

"Jeg sier jo bare sannheten". 

Anonymkode: f49d2...77c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Daria skrev:

Jeg har naturlig lyst hår, og har aldri tenkt over at det er status? :klo: Det rareste i denne historien er at du er så opptatt av hennes fargede hår - hva har det å si for deg om hun holder på en så ubetydelig livsløgn?

Det er jo status med lyst hår for mange damer vil jo ha det. 

Ts

Skrevet

Ts

Hm. Er blond selv, men synes det der er en rar påstand. Kjenner mange kvinner som foretrekker å være mørk. Enten naturlig eller farge. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Min umiddelbare tanke var at jer er det mange "søster-greier" og historie som gjør at summen av historien pluss dagens kommentar ble"for mye". 

Synes det er utrolig rart med søsken som krangler og ikke bare er hverandres støtte. 

"Jeg sier jo bare sannheten". 

Det kan sikkert stemme, hun har vært litt sånn dominerende storesøster hele livet, så det har vært litt krangling mellom oss. Etter at jeg blir voksen så gadd jeg ikke å finne meg i hennes bjeffing lengre, så jeg begynte å ta igjen og det tålte hun ikke.

Kommentaren om håret hadde ikke noe med hennes storesøster dominering å gjøre. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Bare dropp det og ikke bry deg sånn om utseende hennes. Du bryr deg tydligvis endel når du poster om det på nett. Pick your fights

Anonymkode: 3a89e...049

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Rant skrev:

Hm. Er blond selv, men synes det der er en rar påstand. Kjenner mange kvinner som foretrekker å være mørk. Enten naturlig eller farge. 

Jeg har en venninne som er frisør, og hun sier at det er flere damer som vil farge/stripe håret lyst enn mørkt. Spesielt de som er mørkeblonde vil gjerne bli lysere.. 

Ts

Skrevet

Jeg har en venninne som er frisør, og hun sier at det er flere damer som vil farge/stripe håret lyst enn mørkt. Spesielt de som er mørkeblonde vil gjerne bli lysere.. 

Ts

Det stemmer nok, men ikke alle går til frisør for farging. Mange går kun for klipp. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan sikkert stemme, hun har vært litt sånn dominerende storesøster hele livet, så det har vært litt krangling mellom oss. Etter at jeg blir voksen så gadd jeg ikke å finne meg i hennes bjeffing lengre, så jeg begynte å ta igjen og det tålte hun ikke.

Kommentaren om håret hadde ikke noe med hennes storesøster dominering å gjøre. 

Ts

Så DERE har litt dårlig stemning mellom dere fordi HUN var litt dominerende storesøster da dere var små.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så DERE har litt dårlig stemning mellom dere fordi HUN var litt dominerende storesøster da dere var små.

Hun har vært dominerende så lenge jeg kan huske, og er fremdeles. Vi er ganske forskjellige både når det gjelder utseende og personlighet, så jeg har måtte tåle mye kritikk for at jeg har valgt å leve som jeg gjør, at jeg har piercinger og tatoveringer osv.. 

Hadde noen andre sagt at hun har tørt hår på grunn av bleking, hadde hun heller ikke likt det men selvfølgelig ikke bedt de dra til helvete. Hun har ikke så mye respekt for meg siden jeg er lillesøsteren. 

Ts

Gjest Blondie65
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Oooooookey - du insisterer på at det at mange (noen, TS - NOEN) damer foretrekker lyst hår så er det status. Hva er statusen?

Og for å si det rett ut: Platinablondt til rødmussete førti-femti åringer kombinert med Bendrix kajal er ikke pent. 

Altså: jeg skjønner overhodet ikke vitsen med å nekte for at en bleker det, men jammen synes jeg du er rar også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...