Gå til innhold

Hun lånte penger av meg, men jeg får dem ikke tilbake

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle handle med noe for en veninne for en stund siden. Men må påstår hun at hun overførte penger til meg før jeg handlet, dette har hun ikke gjort, jeg ser jo det i nettbanken , og hun spurte jo om jeg kunne legge ut. Det er ikke mye, men irriterende likevel. Og hun kommer bare med dette svaret når jeg spør også sier hun ferdigsnakka. Jeg har sagt til henne at jeg kommer ikke til å låne henne penger mer. Burde jeg glemme det siden det ikke er mye penger? Eller burde jeg prøve igjen å snakke ordentlig megd henne? Hun kan være litt frekk. Mulig jeg overreagerer her, men når man låner bort penger så vil man jo ha dem igjen. 

Anonymkode: 3d229...6a4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle handle med noe for en veninne for en stund siden. Men må påstår hun at hun overførte penger til meg før jeg handlet, dette har hun ikke gjort, jeg ser jo det i nettbanken , og hun spurte jo om jeg kunne legge ut. Det er ikke mye, men irriterende likevel. Og hun kommer bare med dette svaret når jeg spør også sier hun ferdigsnakka. Jeg har sagt til henne at jeg kommer ikke til å låne henne penger mer. Burde jeg glemme det siden det ikke er mye penger? Eller burde jeg prøve igjen å snakke ordentlig megd henne? Hun kan være litt frekk. Mulig jeg overreagerer her, men når man låner bort penger så vil man jo ha dem igjen. 

En god regel er å aldri låne bort penger man trenger selv. Jeg hadde sagt nei neste gang. 

Anonymkode: 7a385...c88

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Beklager sitering!!

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Beklager sitering!!

Går fint 😊👍

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En god regel er å aldri låne bort penger man trenger selv. Jeg hadde sagt nei neste gang. 

Har sagt til henne at hun får ikke låne penger av meg igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Da må du sende sms til henne med påminnelse om kravet, gjør dette hver dag. Ellers må du gå videre med saken.

Hun er frekk og sosialt tilbakestående.

Når du har fått pengene tilbake så kutter du ut dette mennesket med EN ENESTE GANG!! Det er så bortkasta tid å ha slike i livet sitt.

Anonymkode: a9916...bdc

• Liker 7
Gjest førstedamen
Skrevet

Be henne sende screenshot av overføringen. Det vil stå på hennes kontoutskrift og at hun kanskje har skrevet feil kontonummer. Si at du må vite datoen så du kan se etter betalingen på din egen kontoutskrift. Si også at om du ikke finner den må hun overføre på nytt og be om tilbakebetalt fra banken din på den første overføringen

Gjest Blondie65
Skrevet
1 minutt siden, førstedamen skrev:

Be henne sende screenshot av overføringen. Det vil stå på hennes kontoutskrift og at hun kanskje har skrevet feil kontonummer. Si at du må vite datoen så du kan se etter betalingen på din egen kontoutskrift. Si også at om du ikke finner den må hun overføre på nytt og be om tilbakebetalt fra banken din på den første overføringen

DETTE!

Ta den litt uskyldige "gurimeg en av bankene har gjort feil, og min bank har bedt om bevis for å etterlyse betalingen".

Jeg hadde helt ærlig droppet en som oppførte seg som dette som venn. Hun er jo helt upålitelig og frekk.

Skrevet

For min del handler det mer om måten en oppfører seg etter man har lånt penger, jeg kan låne noen 500kr og ikke få de tilbake, det overlever jeg, men ikke kom og spørr om hjelp senere, det kan en bare glemme om en ikke betaler tilbake. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er grunnen til at jeg aldri låner bort penger, ikke en gang til venner.

Anonymkode: e5273...079

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke hatt henne som venn med så respektløs oppførsel. Hadde tatt tapet og kutta henne.

Anonymkode: 25379...e5b

Skrevet

Be henne gå i nettbanken sin og screenshotte betalingen til deg. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for gode svar og tips alle 😍👍

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stjel noe fra henne og lat som ingen ting👍

Anonymkode: 3d9e4...62b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...