Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert om Kvinneguiden skulle legges ned?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvordan hadde du reagert? Er du så avhengig av dette nettstedet at du virkelig hadde blitt lei deg, eller hadde du ikke brydd deg så mye? Nå skal vi ikke ta sorgene på forskudd her, men det kan jo tenkes at Kvinneguiden blir lagt ned om noen år... Interessant å vite hvordan dere hadde reagert!

Endret av Banankaka04
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

😮😭 Er min reaksjon

Anonymkode: 29aaa...544

Skrevet

Abstinensene ville blitt stygge :ler: I tillegg til å være et tidsfordriv, er KG for meg et sted jeg holder kontakt med venner, så vi hadde måttet finne oss en annen plattform å skravle på. Jeg ville nok savnet det, forumet har vært en del av livet mitt i mange år (og reddet, tro det eller ei, vettet mitt en periode jeg var veldig sosialt isolert IRL). Men det ville jo frigjort en del ting jeg i teorien kunne brukt til nyttigere ting...

• Liker 5
Skrevet

Kvinneguiden er ikke hva det en gang var, så jeg hadde gitt fanden.

AnonymBruker
Skrevet

Kvinneguiden kommer ikke til å eksistere evig, og det er bare et spørsmål om tid før også dette forumet forsvinner.

I likhet med SOL Debatt, som i sin tid hadde mange brukere, men forumet er for lengst nedlagt.

I likhet med gamle blogg.no, åpent for alle og lest av halve Norge, men som nå er lagt ned av Egmont - eierne av Kvinneguiden. Erstatningen er bare sorgen.

I likhet med VG Debatt, som også hadde sin storhetstid, men som nå får færre og færre brukere, og det at de sletter store mengder gamle innlegg, ødelegger motivasjonen til å skrive der.

Så ja - Kvinneguidens fremtid ser dessverre mørk ut.

Anonymkode: 90bab...995

• Liker 1
Skrevet

Noe må komme istedenfor KG. Ingen andre norske forum som virker interresante. Bruker kun Reddit og KG. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det utvikle seg stadig, forum kommer og går.

Anonymkode: e3c0f...4dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Før det kan vi gå sammen å lage kvinneguiden volum 2.

Anonymkode: 4b214...eef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det ville vært bra for alle.

Tenk på alt det meningsløse som skriver om bloggerne her inne, det er det aller verste. 

Anonymkode: 6de00...d20

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Banankaka04 said:

Hvordan hadde du reagert? Er du så avhengig av dette nettstedet at du virkelig hadde blitt lei deg, eller hadde du ikke brydd deg så mye? Nå skal vi ikke ta sorgene på forskudd her, men det kan jo tenkes at Kvinneguiden kommer til å bli lagt ned om noen år... Interessant å vite hvordan dere hadde reagert!

Jeg hadde egentlig ikke reagert nevneverdig, utover å muligens gå sammen med noen bekjente og sette opp et forum selv, for å se om det var liv laga. Drev et relativt stort forum på begynnelsen av 2000-tallet. 

Forum er dødende til den bruken som KG har, dessverre, særlig her til lands, men jeg tror vi hadde gitt det et forsøk. Da med en litt annen tilnærming enn hva KG har.

Skal man ha "ordentlige" forum må man innom fagområder og se til sider som stack exchange, som blir en helt annen sjanger.

Anonymkode: 8a7a5...399

Gjest snødråpe
Skrevet

Det hadde raskt vært noen som hadde lagd kopi, for der hadde det vært mye penger å tjene. Så hadde bare gått dit

Skrevet

Det er da nok av forum å velge i så det hadde nok gått greit det. :) 

AnonymBruker
Skrevet

/Shrug

Anonymkode: ec0aa...845

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, O.G. skrev:

Kvinneguiden er ikke hva det en gang var, så jeg hadde gitt fanden.

Dette. 

Anonymkode: b20b3...73c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, snødråpe said:

Det hadde raskt vært noen som hadde lagd kopi, for der hadde det vært mye penger å tjene. Så hadde bare gått dit

Ja, det er ikke akkurat som om det er KG eller Egmont som har laget forumet - det er programvare alle og enhver kan kjøpe/leie, samt det finnes mange gratis-alternativer.

Det er faktisk sånn at utgaven KG kjører ikke engang er ordentlig oversatt. Å lage en kopi når det kommer til funksjonalitet ville vært gjort på få timer, og da gjenstår bare markedsføring/tiltrekke seg brukere.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært her lenge, så det hadde blitt rart å ikke ha denne muligheten til å snkke med forumvennene mine, men det blir vel som når koronaen inntraff, vi må finne ut av ting og lære hva vi kan gjøre av andre ting heller. Kanskje bruke tiden på et mere konstruktivt sett. Jeg skulle nok ha fått tiden til å gå uansett. 

Enig i at forumet er et helt annet nå enn det en gang var, så jeg er her vel nesten bare av gammel vane. Temaene og innleggene er litt som å koke suppe på en veldig gammel spiker etter hvert, men håper at KG skal være her noen år til og at de sier ifra i god tid før de en gang stenger oss ned. 

Anonymkode: 336cd...13b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fulgt "forumverdenen" i flere tiår, det som ofte skjer når noe blir lagt ned, er at en stor del av brukerbasen "flykter" til et alternativ. Alternativer finnes det mange av, og som nevnt ville det vært svært lite jobb å sette opp et forum som ville sett så og si identisk ut som KG, og vært identisk i funksjonalitet.

Så da er det brukere og moderatorere som står igjen, med et greit antall brukere betaler siden seg selv når det kommer til serverkostnader.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde egentlig blitt glad!

Anonymkode: 128bb...869

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, FrøkenMånestråle said:

Det er da nok av forum å velge i så det hadde nok gått greit det. :) 

Hvilke store norske forum der man kan skrive anonymt har man idag bortsett fra Kvinneguiden og FreakForum - sistnevnte har forresten sporet helt av ...?

VG Debatt og Diskusjon.no er for så vidt også anonyme, men da med brukernavn.

Kommer ikke på flere, eller noe med stor takhøyde som minner om Reddit eller Flashback i Sverige.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvilke store norske forum der man kan skrive anonymt har man idag bortsett fra Kvinneguiden og FreakForum - sistnevnte har forresten sporet helt av ...?

VG Debatt og Diskusjon.no er for så vidt også anonyme, men da med brukernavn.

Kommer ikke på flere, eller noe med stor takhøyde som minner om Reddit eller Flashback i Sverige.

Det kan lages svært raskt, og med brukerflukten som ville vært fra KG, så hadde det vært oppe og gått i løpet av en kveld, med identisk funksjonalitet. Hele KG er basert på https://invisioncommunity.com/, som blir brukt mange andre steder også.

Så bare brukerne hadde vært på søken etter en erstatning hadde det nok veldig raskt blitt etablert noe, jeg og firmaet ville gitt det et forsøk, og det ville nok også mange andre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...